Firewire aansluiting naar SATA?

Pagina: 1
Acties:

• Hipster Alpaca
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-09-2021
Hallo iedereen,

Ik wil graag een stuk film van mijn videocamera naar mijn pc overzetten en dit kan alleen via een firewire kabel, maar deze aansluiting zit niet op mijn pc... Mijn vader heeft daarom een PCI.16 (? kan ook een andere PCI aansluiting zijn, het is in ieder geval niet de kleinste PCI aansluiting) kaart gekocht en in zijn pc gezet, maar ik heb zelf geen ruimte meer op mijn moederbord hiervoor. Bestaan er firewire hubs/kaarten/kabels met een SATA of PCI.1 aansluiting? Andere suggesties zijn natuurlijk ook welkom. Alvast bedankt!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:49
Aangezien SATA geen universele aansluiting is zoals Firewire en USB verwacht ik niet dat dit mogelijk is.

• Hipster Alpaca
Hmm ok, ik dacht dat die mogelijk bestonden. Je hebt bijvoorbeeld van die kaartlezers die je op je moederbord aansluit. Ik vond bijvoorbeeld ook deze afbeelding:

http://img.diytrade.com/c...ombo_Internal_HUB_Bay.jpg

Ik kan hem alleen nergens in een winkel vinden...

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:29

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Heeft je moederbord geen firewire aansluiting op het bord zelf? Anders moet je even zoeken naar een Firewire hub met USB aansluiting.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-01 12:18
Firewire HUB's met usb aansluiting zijn helaas zeer zeldzaam... kleine kans dat je die gaat vinden (voor een schappelijke prijs).

Er bestaan volgens mij wel usb->firewire kabels... maar dan moet de controller op je moederbord daar wel ondersteuning voor hebben. Hetzelfde probleem met een oudere handycam heb ik zo weten op te lossen voor mijn moeder, maar in dat geval was er wel IEEE 1394 ondersteuning aanwezig maar vanwege het budget karakter van het moederbord werden de poort(en) simpelweg weggelaten... (you gotta love Dell 8)7) Net zoals het ontbreken van de optische aansluiting en pci-e lane... ze doen gewoon die connector er niet op terwijl de opties wel aanwezig zijn in de hardware van het moederbord.

Dus... wat voor een moederbord heb jij? Dan kan er vastgesteld worden of een usb->firewire kabel kan werken op jouw systeem.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Firewire, SATA en USB zijn allemaal I/O protocollen. Overige Hardware is voor hardwarevragen die nergens anders op GoT thuishoren, maar hiervoor hebben we Opslagmedia & I/O Controllers

Move OH -> OM

Oslik blyat! Oslik!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-01 17:09
er zijn gewoon firewire kaartjes met PCI-e x1 aansluiting:
pricewatch: Digitus IEEE 1394a Firewire PCI Express Card

• Hipster Alpaca
Ah perfect @timberleek, die ga ik er maar eens inzetten. :)

Bedankt iedereen!
Pagina: 1