Nieuwe server met 3ware 9750-4i raid controller

Pagina: 1
Acties:

• RSD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02-2017
Onlangs ben ik overgestapt naar een nieuwe server met 2 ssd schijven en 2 2tb enterprise SAS schijven. Nu heb ik een 3ware 9750-4i raid controller. Nu begint deze elke zaterdag om 00.00u met het verifieren van de RAID. Auto-Verify staat op ON. Echter na 4 dagen is hij nog maar op 30%. Dit houdt dus in dat hij er meer dan een week over doet en dat hij voor de volgende zaterdag nog niet klaar is.

Nu heb ik contact gehad met de support van 3ware, maar hier kom ik ook niet verder mee en ze zeggen dat Verifying wel belangrijk is, echter in mijn geval is hij alleen maar aan het verifying. Heeft iemand hier ervaring mee en zo ja, wat zou ik kunnen doen. De server is al in productie. Is het normaal dat het zo lang duurt? Ik heb de nieuwste firmware erop staan. Ik draai op CentOS 6.3. Ik heb verder geen drivers geinstalleerd op de server van de raid controller. Dat heeft CentOs 6.3 zelf gedaan.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:15

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Staat de verify speed misschien op heel laag? Ik zie in de manual dat je kunt kiezen van "Fastest verify" tot "Fastest I/O"

Move PNS > OM

Tijd voor een nieuwe sig..

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:03
Met tw_cli kan je de verifyrate setten:
/c0 set verifyrate=3

Je kunt instellen van 1-5, 1 is het traagst en standaard, 5 is het snelst maar kost je meer I/O performance.

Voor 2TB RAID1 zou die verify met een paar uur wel klaar moeten zijn overigens. Heb je die controller wel uitgerust met een BBU of de writeback cache ingeschakeld (info c0 zou RiW moeten tonen bij cache settings). Zonder writeback cache is die controller baggertraag, zelfs met RAID1.

[ Voor 45% gewijzigd door _JGC_ op 30-01-2013 13:03 ]