ddr of sdram

Pagina: 1
Acties:

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:48
Ik ben aan het nadenken over een nieuw mobo en een nieuwe cpu daarbij als vervanging van m'n huidige pII 300.
Nu vroeg ik me af of er ook mobo zijn die zowel op sdram als op ddr ram lopen.
Dus....ik koop het bord met een maand ofzo en maak gebruik van de lage sdram prijzen en over een half jaar als de ddr prijzen lager zijn stap ik over op ddr.
(niet door elkaar gebruiken, dat begrijp ik ook wel)

Verwijderd

[et743] hiero stond iets met DDR.

Verwijderd

vertel wat is er zo super aan DDR???

Verwijderd

Op zaterdag 02 juni 2001 17:00 schreef Qorne het volgende:
vertel wat is er zo super aan DDR???
Ja dat wil ik ook wel eens weten.
VERTEL.....

Verwijderd

Ik ben niet zo overtuigd voor DDR. DDR is niet erg veel sneller (10% winst ongeveer op AMD760), maar de borden zijn best veel duurder, en helemaal als je een bord wilt hebben met SD en DDR gecombineerd. De Ali chipset-borden zijn wat goedkoper, maar dan heb je nauwlijks meer snelheidswinst t.o.v. bv. een KT133(A) met SDRAM.
Ik zou zelf voor SDRAM gaan.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik zou gelijk DDR nemen, het is nauwelijks duurder dan SDRAM en ongeveer 10 - 15% sneller. Je kan natuurlijk nu goedkoop SDRAM kopen, maar doordat ja dan later alsnog DDR-RAM gaat kopen kom je duurder uit.. Gelijk DDR nemen dus :)

Verwijderd

hm ik hou het voorlopig lekker bij SDRAM mij te duur dat DDram :) ik heb 2x256mb 133Mhz Kingston erin zitten ook snel zat :)

Verwijderd

Op zaterdag 02 juni 2001 17:05 schreef Pollewob het volgende:
Ik zou gelijk DDR nemen, het is nauwelijks duurder dan SDRAM en ongeveer 10 - 15% sneller. Je kan natuurlijk nu goedkoop SDRAM kopen, maar doordat ja dan later alsnog DDR-RAM gaat kopen kom je duurder uit.. Gelijk DDR nemen dus :)
Het geheugen is inderdaad nauwelijks duurder, maar de moederborden voor DDR zijn wel een stuk prijziger.

Je vraag was eigenlijk of er wel moederborden zijn die allebei kunnen, de Asus A7A266 kan dit bijvoordbeeld. Deze heeft een ALI chipset, dus dan heb je nog niet echt veel snelheidswinst met DDR. En het is wel 100 a 150 piek duurder dan een SDRAM moederbord (met KT133A chipset).
Het is jouw keuze.....

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Onder een goede maan wilt DDR wel 's 10% sneller zijn als een SDRAM systeem.....

't is dus niets om wakker van te liggen. verdere voordelen heeft 't niet.

Die 10% winst kan je eventueel ook op een andere manier boeken.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op zaterdag 02 juni 2001 17:13 schreef davie het volgende:

[..]

Het geheugen is inderdaad nauwelijks duurder, maar de moederborden voor DDR zijn wel een stuk prijziger.
Ach.. een (hele goede) MSI K7T 266 PRO kost nog maar 420.. vind ik niet echt een schokkende prijs :) Scheelt 150 gulden ofzo, en als je een neiuw systeem koopt lijkt mij dat niet geen gigantische meerprijs :)

Verwijderd

Op zaterdag 02 juni 2001 17:16 schreef ecteinascidin het volgende:
Die 10% winst kan je eventueel ook op een andere manier boeken.
hoor ik daar overclocken? :D

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/j.huizing3/memory.gif
het is een Duron 650@866 op een Epox 8KTA3 (KT133A).. met 256MB PC133 CAS2
zit best wel dicht bij DDR scores... :)

met geforce 2MX:
3DMark 2000: 5616
3DMark 2001: 2526

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

Op zaterdag 02 juni 2001 17:22 schreef limp_bizkit het volgende:
zit best wel dicht bij DDR scores... :)
Niet helemaal... Dít is hoe een goede DDR-score eruit ziet:

Afbeeldingslocatie: http://www.piwebs.com/temp/Sandramem.png

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

Verwijderd

Op zaterdag 02 juni 2001 17:34 schreef AVL het volgende:

[..]

Niet helemaal... Dít is hoe een goede DDR-score eruit ziet:

[afbeelding]
OEH!

maar op verschillende sites heb ik de hoogste SDR score (heb paar keer gebenched en iedere keer ongeveer zelfde score.. soms iets sneller dan iets slomer...)

maar een echt DDR systeem heeft dus wel een hogere score... maar ja.. sisoft is ook niet alles... games... apps.. dat doet het werk :D
Pagina: 1