iPhone 5 mobiel netwerk werkt pas na reboot

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-07 07:15
Hallo, ik heb een iPhone 5 16GB met als provider vodafone NL.

Als ik langere tijd (lees: 1-2 dagen) op Wi-Fi heb gezeten (thuis) en ik wil onderweg ergens mobiel netwerk (3G) aanzetten, is het heel vaak zo dat dit niet lukt.

Ik krijg verder geen foutmelding, de 'switch' bij instelingen -> Algemeen -> Mobiel Netwerk -> Mobiele data staat aan, Schakel 3G in staat aan en Dataroaming staat ook aan.

Zodra ik mijn iPhone uit zet en vervolgens weer aan zet staat er 3G in de statusbalk zodra ik mijn simlock/pincode heb ingevoerd.

Hebben andere mensen hier misschien ook last van of weet iemand een oplossing?

Heb al 'Stel opnieuw in' geprobeerd bij 'Mobiel datanetwerk'.

Ook heb ik nog een ander vraagje, laatst had ik mijn telefoon opnieuw opgestart i.v.m. bovenstaand probleem en drukte ik per ongeluk de pop-up van Simlock weg, alleen kon ik niet vinden waar ik 'm toen nog kon invoeren. Heb 'm toen opnieuw opgestart, maar dat moet toch anders kunnen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:01

JB

Cédric roelt!

Heb je al een andere sim gehaald bij Vodafone? Heb zelf ook vaker gekke dingen gehad met een sim kaart wat bij een nieuwe opgelost was.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Ik heb het probleem ook (iPhone 5 15GB met als provider TELE2).

Na lange tijd op wifi bijvoorbeeld in het weekend en ik loop op maandag de deur uit dan doet 3G het niet automatisch. Een reboot is dan vereist.
Ik heb het overigens niet altijd dus het is lastig de vinger op de zere plek te leggen.

Wat ik wel dagelijks heb: na een tunnel wil de iPhone met geen mogelijkheid verbinding maken met 3G en blijft 'geen service' in beeld staan.

Ik draai overigens iOS6.0 en heb verder geen problemen met de iPhone. Ook 3G werkt opzich prima, als het werkt.

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
Beta schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 17:46:
Ik heb het probleem ook (iPhone 5 15GB met als provider TELE2).

Na lange tijd op wifi bijvoorbeeld in het weekend en ik loop op maandag de deur uit dan doet 3G het niet automatisch. Een reboot is dan vereist.
Ik heb het overigens niet altijd dus het is lastig de vinger op de zere plek te leggen.

Wat ik wel dagelijks heb: na een tunnel wil de iPhone met geen mogelijkheid verbinding maken met 3G en blijft 'geen service' in beeld staan.

Ik draai overigens iOS6.0 en heb verder geen problemen met de iPhone. Ook 3G werkt opzich prima, als het werkt.
Ik draai sinds gister iOS6.1 maar geen verandering, ik heb geen last van 'geen service' maar heb inderdaad ook niet altijd last van het 3G-probleem.

Misschien maar eens vragen naar een nieuwe SIM dan, als dit snel geregeld kan worden... wil wel bereikbaar blijven namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
Als je de SIM snel wilt regelen, dan kun je het beste even langs een Vodafone winkel gaan :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkal
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-12-2024
bartpostma schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 13:33:

Ook heb ik nog een ander vraagje, laatst had ik mijn telefoon opnieuw opgestart i.v.m. bovenstaand probleem en drukte ik per ongeluk de pop-up van Simlock weg, alleen kon ik niet vinden waar ik 'm toen nog kon invoeren. Heb 'm toen opnieuw opgestart, maar dat moet toch anders kunnen 8)7
Enige wat ik kan bedenken is even vliegtuigmodus inschakelen en weer uitschakelen, dan komt de pop-up nogmaals en kan je hem alsnog ontgrendelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:29

Eagle Creek

Breathing security

Kan het een sort increasing time-out zijn?

Voorbeeld:
Als MSN Messenger de verbinding met de server verliest, probeert hij het na 10 seconden opnieuw. Daarna na 30 seconden, daarna na 2 minuten, etc.

Als jij het hele weekend 3G niet beschikbaar hebt, is de time out wellicht sterk opgelopen.

Geen flauw idee of dit het geval is bij een iPhone, maar afgaande van jouw bericht lijkt het op zoiets. Gevoelsmatig kan je dit ook eenvoudig uittesten door je iPhone gewoon mee te slepen na 3G-beschikbare plekken en langer te wachten, om te zien of de verbinding toch tot stand komt.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
Eagle Creek schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 14:04:
Kan het een sort increasing time-out zijn?

Voorbeeld:
Als MSN Messenger de verbinding met de server verliest, probeert hij het na 10 seconden opnieuw. Daarna na 30 seconden, daarna na 2 minuten, etc.

Als jij het hele weekend 3G niet beschikbaar hebt, is de time out wellicht sterk opgelopen.

Geen flauw idee of dit het geval is bij een iPhone, maar afgaande van jouw bericht lijkt het op zoiets. Gevoelsmatig kan je dit ook eenvoudig uittesten door je iPhone gewoon mee te slepen na 3G-beschikbare plekken en langer te wachten, om te zien of de verbinding toch tot stand komt.
Ik zet mobiel netwerk altijd uit als ik op wifi ga, maar ik kan in principe ook gewoon mobiel netwerk aan laten staan aangezien er indien mogelijk toch voor Wi-Fi gekozen wordt. Of verbruikt ie dan meer als dat aan staat (terwijl je op WiFi zit zeg maar).

@2 hierboven, oh ja die vliegtuigmodus is een goede, net even wat sneller :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-07 18:39
- Probeer is te rebooten zonder een simpin.
- heb je dit problemen op diverse locaties?
als laatste kun je de simkaart laten vervangen bij een Vodafone winkel

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
Als ik even vliegtuigmodus inschakel werkt het ook 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238953

bartpostma schreef op maandag 04 februari 2013 @ 09:54:
Als ik even vliegtuigmodus inschakel werkt het ook 😊
Ik heb het beschreven probleem ook geregeld, en dit is inderdaad een prima oplossing! Wacht tot er geen netwerk meer is, neem nog 20 seconden extra de tijd en daarna werkt het bij mij in ieder geval altijd weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002

JB

Cédric roelt!

Ik heb dit probleem op vakantie gehad wanneer ik data roaming inschakelde en dit weer uitschakelde dan kreeg ik af en toe bij het weer inschakelen van dataroaming geen dataverbinding meer. Het icoontje gaf wel netjes aan dat er een dataverbinding zou moeten zijn maar er werd niets geladen. Na opnieuw inschakelen werkte de data dan weer. Vliegtuigmodus geprobeerd maar misschien niet lang genoeg gewacht want als ik die weer inschakelde is me niet 1x gevraagd om de sim kaart te ontgrendelen. Hier ook vodafone btw.

Mijn boefje is liev!

Pagina: 1