Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[HDX3D] Autocad op een thin client.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er mensen die al ervaring hebben met autocad gebruikers op afstand?

Ik heb me een beetje ingelezen en het regent werkelijk termen als HDX3D/RemoteFX/PCtoIP/CudaCores/Virtual Machines en ga zo nog maar even door. Dat is allemaal best uit te zoeken, maar mijn vraag is specifiek of er mensen zijn die zoiets al in de praktijk hebben ervaren.

Als demo zou ik graag met 10 autocad/inventor gebruikers op 1 server willen werken. Welke specs/tools zijn hier voor nodig, zodat gebruikers elkaar niet in de weg zitten? We hebben momenteel een aantal dedicated vdi's (1 op 1) die dit mogelijk maken, maar ik vind 1 pizzadoos per gebruiker nogal onefficient. Dit moet toch met de juiste combi hardware / tools beter kunnen?

Update:
Dat het kan blijkt ook uit dit document:
http://usa.autodesk.com/a...=9240897&CMP=OTC-RSSSUP01

Daarnaast begreep ik dat het werken met meerdere mensen op 1 machine nog wel eens voor problemen met de licenties kan zorgen. Bijvoorbeeld dat je per cpucore een apparte licentie zou moeten aanschaffen.
Als iemand hier iets zinnigs over kan zeggen dan zou dat ook erg fijn zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2013 13:43 ]

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-11 21:17
Interessante vraag maar helaas nog geen reacties, ik ben hier zelf ook wel in geïnteresseerd.
Volgens mij is de ondersteuning van Autodesk producten op Citrix heel recent, pas vanaf versie 2012 als ik het goed heb.
Iedereen die Autodesk producten in een zakelijke omgeving moet ondersteunen weet wat een draak van een programma dit is (het werkt eigenlijk alleen maar als de gebruiker administrator rechten heeft op zijn eigen werkstation). Alleen al met die ervaring zou ik de officiële ondersteuning van Autodesk op Citrix zeer kritisch benaderen.
Kun je via Autodesk geen referenties krijgen van bedrijven die al via Citrix werken?

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Wat is de rede om dit op een thin client te doen? Ik heb wel eens met Briscad gewerkt op een thinclient en dit werkte gewoon niet lekker.
Autocad kost een boel geld per licentie, misschien handig om dan gewoon workstations neer te zetten. De afschrijving van die dingen staat in geen verhouding van de software en het werkt echt een stuk lekkerder op een lokaal werkstation.

• VIRII
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-04 14:26
Ben aan het testen geweest en heb een HP DL380 G6 voorzien van server 2012 (met rdp services, deskop experience etc) en heb een Windows 8 client ingericht.

Ik heb een RemoteFX rdp sessie op gezet naar deze server en moet zeggen dat het een stuk beter loopt als 2008 r2/windows 7 sessie.

Helaas heb ik geen dedicated gpu in de server zitten, maar ik denk dat Autocad simulaties draaien geen enkele probleem moet zijn voor een Server 2012/ Win8 configuratie.
Performance issue's waar ik tegen aan loop heb ik, neem ik namelijk ook lokaal op de server waar.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:15

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ernemmer schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 09:46:
Wat is de rede om dit op een thin client te doen? Ik heb wel eens met Briscad gewerkt op een thinclient en dit werkte gewoon niet lekker.
Zou dat niet gewoon aan je inrichting liggen? Citrix HDX3D is nu net bedoeld voor het acceleren van CAD en/of 3D applicaties.

Volgens de demo films van Citrix werkt de complete ontwerpafdeling van Boeing hiermee. De pest is nu net dat in die filmpjes niet ingegaan wordt op zaken als sizing en achterliggende infrastructuur.

Ondanks dat ik redelijk in de virtualisatiehoek zit, moet ik eerlijk bekennen dat ik hiermee ook nog geen ervaring heb.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Ontzettend bedankt voor de reacties tot nu.
@Peter Pan, Ik wil juist in contact komen met bedrijven die nu al via Citrix werken, dacht dat de kennis hier ook wel beschikbaar zou zijn. Ik ga nog even googelen.

@Fable, de reden is schaalbaarheid en flexibiliteit (overal ter wereld beschikbaar, zonder een sportzaal vol met losse pc's te hebben)

@VIRII, bedankt voor het delen van je ervaring met RemoteFX. Heb je het ook met meerdere gebruikers getest?

@Question Mark: De pest is nu net dat in die filmpjes niet ingegaan wordt op zaken als sizing en achterliggende infrastructuur. Precies...

• PsychoG
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-11 18:21

PsychoG

Pumpin' on your stereo...

Het is een beetje afhankelijk van wat je wil, via XenApp kun je meerdere gebruikers gebruik laten maken van een GPU (Direct3D), stel je neemt XenServer host met 2 x een Nvidia Quadro 4000 GPU kun je in totaal 4 XenApp servers aanmaken en daar de applicatie vanaf publiceren. Wil je een dedicated machine per gebruiker huiden kun je dan per server een 4-tal dedicated virtuele desktops publishen (OpenGL en Direct3D).

Zo'n Nvidia Quadro 4000 levert 2 concurrent GPU's per kaart en zijn nog redelijk betaalbaar ook.

Licensering is niet mij sterkste punt.

[ Voor 3% gewijzigd door PsychoG op 19-02-2013 16:07 ]

Pagina: 1