Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe laptop voor mijn ouders

Pagina: 1
Acties:

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-11 15:49
Mijn ouders willen hun 8 jaar oude laptop vervangen door iets nieuws, en ik ben de gelukkige die ze daarin mag adviseren. Ik werk immers in de IT... Als eerste maar eens het lijstje afgaan:

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?

Simpel thuisgebruik, mailen, surfen, het lichtere office werk. M'n vader fotografeert graag en gebruikt Photoshop Elements om z'n foto's te bewerken.

Wat mag je laptop gaan kosten?

Richtprijs ligt tussen 500 en 600 euro.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)

Nee, helemaal niet. Eigenlijk zouden ze gewoon een 'echte' pc moeten hebben, maar vanwege allerlei redenen (lees: mijn moeder wil de boel in een kastje uit het zicht hebben staan) moet het een laptop worden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

Nee. Alhoewel de Dell die ze nu hebben altijd goed bevallen is.

Verdere bijzonderheden

- 17" scherm
- Windows 8
- Er is een NAS, dus de interne harddisk hoeft niet heel groot te zijn.

Ik wil er geen hele grote speurtocht van maken, een fijne laptop waar ze weer een paar jaar mee vooruit kunnen is prima. Ik zie bij Dell dat er twee 17" Inspirons zijn die binnen budget vallen en die volgens mij aan alle eisen voldoen. De Inspiron 17 en de Inspiron 17r. Die laatste heeft deze week 50 euro korting, waardoor ze nu allebei 549 euro kosten.

Het grote verschil is dat de ene een 2.6Ghz Core i5 en 4Gb heeft en de andere een 1.8GHz Core i3 en 6Gb. Wat is nu wijsheid? Een snellere cpu en iets minder memory, of een iets langzamere CPU maar wat meer memory?

Zoals gezegd, ik wil er geen hele speurtocht van maken, suggesties voor andere laptops zijn uiteraard wel welkom, maar niet noodzakelijk.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

• brugman
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03:08
Persoonlijk zou ik gaan voor de snellere i5 processor.

In de toekomst kan je waarschijnlijk makkelijker het werkgeheugen en de harde schijf van een update voorzien, dan de processor.

Daarbij is de i5 beter geschikt om photoshop elements te gebruiken dan de i3, omdat deze zijn taken sneller kan uitvoeren.

voor het gebruik dat je aangeeft in je post, zou 4gb in de meeste gevallen werkgeheugen genoeg
kunnen zijn, maar dat is een keuze die je zelf moet maken.