Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VBA Excel] Absolute/relatieve link naar doc op intranet

Pagina: 1
Acties:

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:58

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
Gegeven:
Ik heb een Excel-bestand waarin diverse gegevens kunnen worden ingevuld op een UserForm.
Na het invullen kan er op de knop worden geklikt en dan wordt er een Word-doc geopend en de ingevulde gegevens worden in de Bookmarks van dat doc ingevuld.

So far so good.

Nu is echter het plan om de netwerkschijven te verlaten en alle documenten komen straks in een intranet-omgeving terecht.
De code waarmee ik het doc oproep is nu:
code:
1
Set oDoc = oWord.Documents.Add("P:\Offertes\sjablonen\offerte1.doc")

Als ik daar nu de intranet-link voor gebruik
code:
1
Set oDoc = oWord.Documents.Add("http://insite/teamsites/offertedocumenten/offerte1.doc")

dan lukt dat niet.

Wat moet ik doen om dit werkend te krijgen?

"What do you get if you multiply six by nine..."

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Ik ben zelf geen expert van dit soort kwesties, maar http adressen kunnen niet worden gebruikt om data op op te slaan toch? Als het goed is worden de bestanden van het intranet gewoon gelezen uit mappen/shares, dus daar zul je dan toegang tot moeten hebben.

Beste is gewoon even een beheerder vragen. Mogelijk dat die je bepaalde rechten moeten geven. Dan krijg je bijvoorbeeld gewoon een \\<server>\Map\die\je\wil

Dit kan je gewoon zo intikken dan in de code.

[ Voor 21% gewijzigd door LiquidT_NL op 05-02-2013 10:39 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:58

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
Bedankt voor de tip.

Ik heb onze systeembeheerder gevraagd of hij ons hiermee kan/mag helpen.

"What do you get if you multiply six by nine..."