Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

ivm strijd tegen bots (en spam?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Lieve Devvers,

Ik ben er van overtuigd dat jullie kennis en ervaring exponentieel groter zijn dat die van mij. Maar naar aanleiding van dit plan wil ik je dit niet onthouden.
Enkele maanden geleden was ik ook aan het zoeken naar goede, leuke, niet-irritante captchas en kwam daarbij op dit idee (niet mijn idee maar ik weet niet waar ik het gevonden heb), geniaal in al zijn eenvoud.

Je voegt een Captcha-veld toe en verbergt dit. D.m.v. CSS of - veiliger - een [achtergrondkleur]-vlak erover leggen zodat uit de CSS niet op te maken is dat het veld verborgen is.

Tadaaa! dat is het!
Reguliere bezoekers vullen het veld niet in, want zij zien het veld niet eens. Bots vullen het veld wel in, want zij weten niet dat het verborgen is. Op die manier haal je de bots er al tussenuit.

Individuele spammers haal je er zo uiteraard niet tussenuit, maar ik weet ook niet of spammen in die vorm gebeurd. Zijn dat niet altijd (of meestal) bots?

Als iemand toch graten ziet in deze oplossing, dan hoor ik het graag.

ps: ik zal eens kijken of ik die link nog terug vind, want daar stonden nog een aantal goede mogelijkheden in.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-11 09:49

Cyphax

Moderator LNX
Je moet wel ingelogd zijn wil je op deze site iets kunnen posten. Die barriëre voorkomt veel rommel. Ik geloof dat de rest gemeld wordt en met de hand wordt opgeruimd. :)

Dit is een bekende manier van anti-spam, maar ik weet niet hoe effectief het in de praktijk is.

Saved by the buoyancy of citrus

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-11 15:18

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Het probleem is dat je de echte oplichters (dus niet spammers) hier helemaal niet mee pakt. Spammers zijn relatief onschuldig.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Verwijderd

Topicstarter
Cyphax schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 12:47:
Je moet wel ingelogd zijn wil je op deze site iets kunnen posten. Die barriëre voorkomt veel rommel. Ik geloof dat de rest gemeld wordt en met de hand wordt opgeruimd. :)

Dit is een bekende manier van anti-spam, maar ik weet niet hoe effectief het in de praktijk is.
@Cyphax,

Met mijn beperkte intellectuele capaciteiten begrijp ik je opmerking niet goed in relatie met mijn post.
Misschien was ik niet duidelijk genoeg: Het hidden captacha-veld plaats je uiteraard bij registratie en login velden, op z'n minst.

@Kees,
Akkoord, maar werken oplichters ook niet vaak met bots e.d.? Of zijn dat nog steeds vaak eenzame internetcafebezoekers in verre landen?