Toon posts:

Loop of Sloop Acer M3641 (RAM probleem)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Hierbij vraag ik om hulp met het volgende.. Deze oude kast van Acer heb ik sinds kort in mijn bezit, aangezien de vorige eigenaar deze heeft vervangen vanwege het freezen van het systeem.
Na enige tijd prutsen ben ik erachter gekomen dat het probleem bij de RAM modules ligt.

Zodra ik deze vervang door 2x 512 DDR2-PC2-4200 modules werkt de gehele pc weer naar behoren. Hoewel als de OEM modules van Apacer (2x 2GB UNB PC2-6400 CL5) er terug in stop freezed het systeem in no-time.. zodra de pc wilt booten.

Nu heb ik de sticks in een Dell Dimension 9200 gestopt.. Deze gebruikt de 4g aan RAM wel, maar op DDR2-400

De meeste info heb ik met Memtest86+ uitgevogeld. Tevens vind ik het raar dat de Dell maximaal 1gb per RAM slot ondersteund (x4), maar met 2x2gb ziet windows 4gb en Ubuntu 3,8gb.

Zelf ben ik niet zo diepgaand qua kennis betreffende de RAM sticks. Maar is er hier een oplossing voor? Zelf dacht ik eerst dat het misschien voltage zou zijn. Maar na onderzoek is gebleken dat deze gewoon 1,8V draaien, en ze fabrieks-af zijn meegeleverd.

Ik hoop dat iemand mij hier meer informatie over kan geven. Alvast bedankt voor je tijd!

P.S. Ik heb me eigen doodgezocht naar een unlocked BIOS. Maar ik kan voor de ACER/MSI-MCP73-PV werkelijk niks vinden!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2013 13:27 ]

• djfrankel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-02 13:41

djfrankel

It's a trap!

Het feit dat je maar 3,8GB beschikbaar hebt van de 4GB komt doordat je waarschijnlijk een 32-bit OS hebt. Dit heeft te maken met memory adressing. Dit is wellicht handig om even door te lezen: dit. Hier wordt ook nog PAE besproken, maar dit is niet iets wat ik je aan zou raden tenzij je per se een 32-bit OS wilt hebben en meer geheugen wilt gebruiken.