Kan verschil in provider uitmaken in batterijduur?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JazzMatazz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-06 08:57
Twee weken geleden ben ik overgestapt van Vodafone naar Telfort. Vlak daarvoor heb ik mijn Android telefoon (Samsung Galaxy Nexus) geroot en geflashed met Cyanogenmod 10.0.

Nu wordt mijn batterij sneller leeggetrokken dan vroeger. In eerste instantie dacht ik dat het aan CM lag. Maar afgelopen weekend was ik in het buitenland, waar ik mijn 3G en wifi uit had staan. Ik heb de hele Volkskrant kunnen lezen op mijn mobiel (best handig maar wel klein :) ) zonder dat mijn batterij schrikbarend hard achteruit ging.

Ik heb dus gemerkt dat de snelle achteruitgang in batterij komt door de 3G verbinding/wifi en dat zou kunnen duiden op een provider waarbij mijn batterij sneller leeg raakt. Zou het signaal van een provider (bv. slechter signaal/dekking) voor een snellere leegloop kunnen zorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2013 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik heb ook zo'n vermoeden, in China (Qingdao) had ik 3g uitstaan en alleen wifi waar mogelijk (bijna overal dus). mijn telefoon HTC One X ging gewoon makkelijk 2 dagen mee, pas de 3de dag kwam de batterij indicator op Oranje te staan. Ik had daar overal 100% bereik (behalve in de tunnel daar was het bereik slechter). En dit was bij redelijk zwaar gebruik, foto's maken, smsen, bellen en filmen.

Weer terug in NL, data uit alleen Wifi aan en de batterij lijkt sneller leeg te lopen. Hij geeft nu HTC Sense als grootste gebruiken?! Sinds vanmorgen 07:00 uur tot 12:35 al 15% gebruikt, misschien 15 minuten gebeld, 5-6 foto's gemaakt.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Inderdaad, minder dekking is nefast, zeker als hij de hele tijd moet wisselen van 'toren'.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:15

Fiber

Beaches are for storming.

Als een provider minder masten heeft bij jou in de buurt dan moet je telefoon harder werken om de verbinding in stand te houden en dat kost meer stroom.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:00

Eagle Creek

Breathing security

Ik merk zelfs verschil in batterijduur of ik mijn telefoon voor of achterin het huis gebruik. Achterin heb ik minder ontvangst en dat merk ik aan de batterijduur.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Pagina: 1