Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 499545

Topicstarter
Hallo allemaal,

Na lang zoeken op Google en hier op het forum heb ik toch maar besloten een eigen topic aan te maken omdat ik door de bomen het bos niet meer kan zien.

Het volgende is de situatie:
Mijn vader zou graag de uitzendingen van de UPC box en de Blu Ray speler willen opnemen naar een externe dvd recorder.

Nou hebben we al een dvd recorder maar dit betekent kwaliteitsverlies omdat je dan van HDMI naar analoog gaat

Ik vroeg me dus af of er zoiets is als een HD Dvd Recorder waarmee je bijvoorbeeld een film die je met de Blu Ray speler afspeelt kan opnemen in HD kwaliteit? Zo nee, wat zijn dan de opties die je hier voor hebt?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-07 15:40
Waarschijnlijk dat je die niet gaat vinden, danwel erg duur zijn. De enige die ik zo kan bedenken is de pricewatch: Samsung BD-E8500 , maar dan ben je ook 350,- kwijt, komt er nog een smartcardje bij, en volgens mij nog een CAM ook. De producenten zijn namelijk niet zo blij met dergelijke devices, aangezien ze daardoor nauwelijks nog DVD's verkopen. De beste prijs / mogelijkheden haal je dan uit een HTPC met DVB-C tuner, maar dat is bij UPC afaik niet mogelijk.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Mij lijkt het toch ook dat het vrij moeilijk gaat worden ivm de HDCP handshake. Ik neem aan dat er uberhaupt geen reguliere opname-apparaten zijn die ook die HDCP handshake kunnen doen?

Want als ik het goed lees wil je vader gewoon botweg blu-rays kopieeren. Grappig, ik dacht juist dat ouderen wel een instelling hadden om te betalen voor wat ze gebruiken :S

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Je zou een HTPC via DVB-S kunnen overwegen, maar ben bang dat het resultaat de investering niet rechtvaardigd.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sorry wat houd HDCP/HTCP precies in?
En wat nou als je het dan via de computer zou doen zou het dan wel tegen een lagere prijs mogelijk zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mijn vader heeft nu dit op het oog:
http://www.hauppauge.tv/site/products/data_colossus.html

Zou het hiermee mogelijk zijn naar de computer op te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Over analoog wel ja, ik durf niets over de kwaliteit te zeggen. Dan heb je sowieso iets nodig om de HDCP beveiliging te omzeilen, zoals een HDFury2.

En als je niet weet wat HDCP of een HTCPHTPC is, moet je dat gewoon even googlen. Er valt hier op tweakers zat over te vinden.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:55
maar als ik je vraag goed lees wil je blu ray overzetten naar dvd, maar wel in HD kwaliteit.... Is de keuze voor een dvd recorder dan niet vreemd?

verder zijn hier (zoals hierboven ook vermeld) beveiligingen voor ingebouwd en zal dit niet zomaar gaan.

Is het nodig dat de opname op een schijfje wordt gezet? of is een bestand op een (interne) HDD ook goed, dan heb je voor je TV opnames genoeg aan een HDD recorder met digitale tuner

[ Voor 26% gewijzigd door Prulleman op 29-01-2013 14:33 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Prulleman schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:31:
maar als ik je vraag goed lees wil je blu ray overzetten naar dvd, maar wel in HD kwaliteit.... Is de keuze voor een dvd recorder dan niet vreemd?

verder zijn hier (zoals hierboven ook vermeld) beveiligingen voor ingebouwd en zal dit niet zomaar gaan.

Is het nodig dat de opname op een schijfje wordt gezet? of is een bestand op een (interne) HDD ook goed, dan heb je voor je TV opnames genoeg aan een HDD recorder met digitale tuner
Een HDD zou voldoende zijn inderdaad maar als het met beveiligingen dus niet lukt zou het dan via de pc mogelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:55
ja... waar draait het nu echt om? tv opnames of bluray rips? beide met 1 device wordt lastig, of je moet een HTPC met digitale tuner nemen ofzo.

dus nogmaals, gaat het om tv opnames neem dan een hdd decoder/recorder, ik heb zelf via ziggo de humax 5200c, werkt prima voor HD tv opnames.

Gaat het om bluray rips, kijk dan gewoon naar een PC met bluray speler, dan moet wel het een en ander mogelijk zijn. Voor beide in 1 een HTPC met tuner en alles erop en eraan :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Prulleman schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 11:52:
ja... waar draait het nu echt om? tv opnames of bluray rips? beide met 1 device wordt lastig, of je moet een HTPC met digitale tuner nemen ofzo.
Daar dacht ik dus ook aan, maar een DVB-C tuner met UPC is bijna geen doen. Daarom dacht ik al meteen aan DVB-S(2).
dus nogmaals, gaat het om tv opnames neem dan een hdd decoder/recorder, ik heb zelf via ziggo de humax 5200c, werkt prima voor HD tv opnames.
Die kan dat inderdad prima doen ja, maar kan ook zonder problemen met een HTPC met DVB-C tuner met Ziggo. Een dergelijke opstelling is wat TS nodig zou hebben, maar dat gaat dus niet (UPC).
Gaat het om bluray rips, kijk dan gewoon naar een PC met bluray speler, dan moet wel het een en ander mogelijk zijn. Voor beide in 1 een HTPC met tuner en alles erop en eraan :)

iRacing Profiel

Pagina: 1