Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-03 09:33

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Dit snap ik dus niet. Ik heb hier een Galaxy S2 die niet wil updaten omdat er geen simkaart inzit. Die komt er ook niet in, omdat het een test-device is. Wi-Fi is dus voldoende voor het ding om te functioneren. Ik *heb* niet eens een simkaart die hierin kan.

Het is voor het eerst dat ik een Galaxy S2 aanraak (het is tenslotte een testding, mijn eigen telefoon is een ander apparaat). Dus misschien mis ik iets wat ik simpelweg niet ken van dit soort telefoons.

Details:
Model number: GT-I9100G
Android version: 2.3.6
Baseband version: I9100GXXKL4

Is er een manier om het ding te laten updaten, gewoon via Wi-Fi?

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Waarom zou je hem niet kunnen updaten? Volgens mij kan dat prima OTA of via je PC.

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Dat zeg ik toch, er moet een simkaart inzitten. Als ik firmware update kies uit het menu:

"Error
Insert SIM card"

(ja, zelfs zonder "please" erbij...)

[ Voor 15% gewijzigd door _Thanatos_ op 29-01-2013 11:44 ]

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-04 16:08
dit zit in de software gebakken zodat die over de ota de juiste software gedownload kan worden. denk hierbij aan provider branded. je kan eens op XDA kijken of je daar een officiele rom kan download en het toestel rooten om deze erop te zetten. (of natuurlijk een rom die je leuker lijkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik wil juist een officiele upgrade installeren. Met die (verschrikkelijke) software lukt het wel. Je moet je drie slagen in de rondte werken, en dan gaat ie een clean install doen van de nieuwe firmware... Een clean install. Dat was nou ook weer niet de bedoeling.

/edit
Ohneee, hij download de fiirmware natuurlijk alleen maar, want Kies (heet dat echt zo?) blijft volhouden dat de telefoon niet aangesloten is. Ok na door het "verbindingsfout oplossen" proces heen gegaan te zijn. Ik vind het maar een raar apparaat (blij dat ik een HTC heb).

[ Voor 34% gewijzigd door _Thanatos_ op 29-01-2013 12:10 ]

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
OTA gaat meestal vanuit de provider. Kan je niet handmatig updaten, of biedt Samsung die updates niet aan via zijn site?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Het lijkt nu beter te werken als ik de telefoon op USB 3.0 aansluit (handig, want iedereen heeft dat natuurlijk). Maar nu krijg ik een andere melding: "Initialisatie niet ondersteund door GT-I9100G"

Op de site van Samsung kan ik geen handmatige firmware updates vinden... Wel elders, maar allemaal onofficieel.

Ohja, hier wordt ook vaak om gevraagd, wat je krijgt als je *#1234# draait:
PDA: I9100GXXLB1
PHONE: I9100GXXKL4
CSC: I9100GATOKL1

Geen idee wat dit betekent, maar doe ermee wat je niet laten kan :)

[ Voor 24% gewijzigd door _Thanatos_ op 29-01-2013 12:45 ]

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slane147129
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-04 23:07
Downlaod bij sammobile de juiste firmware en dat met odin (via USB) uploaden.

Tutorials voor odin vind je wel op youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Dat zou ik wel willen, maar er zijn geen firmwares daar... Ook raar dat Nederland er niet bij staat staat. Als ik Duitsland kies, zijn er wel een paar updates, maarja, die zijn natuurlijk Duits. Geen zin in een Duitse telefoon. Helemaal raar dat USA er niet eens bij staat :?
Maargoed, er is geen carrier, want geen simkaart. Dus wat selecteer ik dan?

[ Voor 48% gewijzigd door _Thanatos_ op 29-01-2013 13:12 ]

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slane147129
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-04 23:07
http://www.sammobile.com/firmware/?page=8&view=3727

Een toestel uit Austria?

Als je dan dat als regio kiest krijg je wel nieuwere firmwares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-04 22:14

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Misschien een overbodige vraag, maar ik vraag het me wel af. Waarom steek je er niet even je eigen SIM in? Dan was je waarschijnlijk al klaar geweest.

Ik vind het ook een rare vereiste, maar als ik m'n werk dan kan afronden, soit. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-04 22:18
je hebt een GT-i9100G versie en de normale s2 is een GT-i9100 (zonder G), van deze versie zijn minder firmwares beschikbaar. Het beste wat je kunt doen is de duitse versie erop zetten met Odin. (je kunt bij de installatie toch gewoon kiezen voor Nederlands/Nederland)
op mijn S3 draaide een UK versie, en die ging ook gewoon in het nederlands, zonder iets in te stellen.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Misschien een overbodige vraag, maar ik vraag het me wel af. Waarom steek je er niet even je eigen SIM in?
Daar dacht ik in eerste instantie ook aan, maar ik vind het toch een ongeoorloofd risico. Ik weet niet wat andere collega's met deze device hebben gedaan, ik weet niet wat Samsung's firmware "automagisch" met een nieuwe simkaart uitvreet, en ik weet al helemaal niet wat m'n eigen telefoon denkt van een simkaart die ergens anders ingestoken is geweest. In theorie kan het allemaal goed gaan, maar in de praktijk zijn theorie en praktijk verschillend ;)

Ik ga die Duitse maar eens proberen dan.

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
_Thanatos_ schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 13:58:
[...]

Daar dacht ik in eerste instantie ook aan, maar ik vind het toch een ongeoorloofd risico. Ik weet niet wat andere collega's met deze device hebben gedaan, ik weet niet wat Samsung's firmware "automagisch" met een nieuwe simkaart uitvreet, en ik weet al helemaal niet wat m'n eigen telefoon denkt van een simkaart die ergens anders ingestoken is geweest. In theorie kan het allemaal goed gaan, maar in de praktijk zijn theorie en praktijk verschillend ;)

Ik ga die Duitse maar eens proberen dan.
Allemaal doem-scenario's die niet uitkomen. Ik zou persoonlijk gewoon die SIM er in proppen, maar goed.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-04 22:11
Uhm... is dat niet gewoon een beetje paranoide? Samsung doet verrekte weinig met je SIMkaart. Samengevat niets.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Nouja, dat is het punt van dit topic niet. Mijn simkaart komt gewoon niet in een vreemde telefoon.

/edit
Uiteindelijk gelukt met Odin. Het voelt een beetje hackerig, maar er is geen unlock of root nodig. En het is belangrijk dat het ding getest kan worden in een staat waarin de normale consument em ook gebruikt. Dus dat is gelukt.

Ik heb een Duitse versie gepakt, en tot mijn verbazing stond ie na de update niet alleen op Engels, maar ook waren alle apps en de meeste instellingen bewaard gebleven.

Dank voor de hulp ;)

[ Voor 68% gewijzigd door _Thanatos_ op 29-01-2013 16:17 ]

日本!🎌

Pagina: 1