Deuken/Schade/Fabricagefouten Behuizingen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiwreK
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-08-2023
Beste mensen,

Ik weet niet of dit de juiste plek is voor dit topic, maar ik kan geen betere plaats vinden.

Enkele weken geleden heb ik een nieuwe behuizing besteld. Een Corsair Carbide 200R om precies te zijn. Toen ik deze twee weken geleden voor de eerste keer binnenkreeg, bleek dat er een kleine oneffenheid in de kast zat. Een stukje metaal bij een hoek was lichtelijk naar buiten gebogen. Alsof er een kleine vouw in zat. Nou was het geen ramp, maar bij bepaalde soorten lichtinval was het toch wel duidelijk te zien. Het zag er niet echt uit als schade, maar meer als een fabricagefout. Door transportschade kan het denk ik niet zijn gekomen, aangezien er geen deuken in de kartonnen doos zatten en het precies op een punt zat wat binnen de piepschuimen bescherming viel. Dus ik heb uiteindelijk een RMA aangemaakt en de kast teruggestuurd.

Nu krijg ik net een nieuwe kast binnen. Ik helemaal blij omdat ik zie dat het inderdaad niet dezelfde kast is aangezien de schade/fabricagefout er niet meer zat. Echter zie ik 10 seconde later op een andere plek een paar kleine vage deuken zitten (op het zelfde onderdeel van de kast, maar dit keer rechtsbovenaan i.p.v. linksonderaan de plaat boven de luchtinlaat aan de linkerzijde van de kast). Ook nu valt het weer niet tot nauwelijks op wanneer ik het vanaf een punt bekijk waar het licht niet vandaan komt, maar met het licht er op zit er gewoon duidelijk een deuk. Maar ook nu zit het dus weer precies op de plek waar het piepschuim over de kast heenviel en waren er geen deuken of andere schade aan de kartonnen doos te zien. Daarnaast zit er ook een kleine kras aan de voorzijd van de kast. Ook dit is op een plek waar piepschuim overheen zit, dus er vanuit gaande dat de doos niet is open geweest nadat ie uit de fabriek is verzonden, moet ook dit tijdens de fabricage of het inpakken in de fabriek zijn gebeurd.

Dus nu vraag ik me af: loop ik hier nu te mierenneuken en is het normaal dat behuizingen altijd wel een kleine deuk/oneffenheid of kras bevatten (dus geen grote deuken of dikke krassen of zo)? Heb ik hier nu gewoon twee keer pech? Verkoopt deze winkel afgekeurde artikelen? Of wat?

Misschien stel ik me gewoon aan hoor. Maar wanneer je blij bent met een nieuwe aanwinst kunnen kleine deuken of krassen best wel op gaan vallen. Zo werkt het nou eenmaal wanneer iets een emotionele lading krijgt :)

Graag hoor ik jullie ervaringen met nieuwe behuizingen. Zouden jullie deze kast weer terugsturen of moet ik me gewoon niet aanstellen? :)

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:12

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Ik bekijk altijd elke behuizing goed na die ik nieuw binnen krijg en de beschadigingen die je noemt ben ik 1 keer tegengekomen. Kast terug gestuurd, nieuwe gekregen en die was onbeschadigd.

In mijn ogen is het niet normaal dat je dit soort schade tegen komt, ik zou wederom een RMA aanmaken en de behuizing terugzenden.

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-07 22:22
Ik heb ook nog nooit een kast binnengekregen met schade. Let er altijd heel goed op, en eigenlijk zit er aan de buitenkant nooit iets echt fout. Ik zou hem inderdaad terugsturen, 2x RMA komt misschien wat raar over, maar jij hebt recht op een puntgave kast, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiwreK
Ik ben het met jullie eens. Terugsturen dan maar weer. Alleen vraag ik me wel af hoe groot de kans is dat ik een 3e keer een kast krijg die beschadigingen bevat... Of dit was heel erg toevallig of dit komt gewoon vaak voor bij deze kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:51
NiwreK schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 16:07:
Ik ben het met jullie eens. Terugsturen dan maar weer. Alleen vraag ik me wel af hoe groot de kans is dat ik een 3e keer een kast krijg die beschadigingen bevat... Of dit was heel erg toevallig of dit komt gewoon vaak voor bij deze kast.
Dat lijkt mij bij een derde keer toch ook wel een beetje de verantwoordelijkheid van de leverancier... want je bent als winkelier/leverancier niet echt verstandig bezig wanneer je eenzelfde product meerdere malen RMA krijgt, je dan niet even de tijd neemt om het product te controleren voordat je het opstuurt. Jij doet als klant niets verkeerd, als je niet tevreden bent en zeker bij schade, dan behoort men het product ten alle tijden terug te nemen. Hoe lastig ze ook zeggen dat je bent, je staat volledig in je recht.

Overigens zegt de staat van een doos heel weinig, eigenlijk kan het je alleen maar wat vertellen over het vervoer van leverancier naar jouw adres. In mijn middelbare school tijd heb ik als bijbaantje bij een groothandel van voornamelijk sportkleding en kleine elektronica gewerkt waar we regelmatig verpakking en/of onderdelen moesten vervangen van nieuwe producten die in de huidige staat niet meer verkocht konden worden... oftewel, een leverancier kan de verpakking altijd vervangen met een originele doos. Ik heb zelfs weleens met een paar maten een kort baantje gehad bij Philips waar wij als domme schooljongens tv's uit elkaar moesten schroeven, diverse printplaten vervangen, tv weer in elkaar en hoppa zo weer nieuw de doos in... er werd alleen maar even snel getest of het toestel aan ging en verder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:08
loop ik hier nu te mierenneuken
Ja!

Ik zou gewoon die pc in elkaar zetten en 'm gaan gebruiken ipv er naar te kijken. Daar issie immers voor.

Maar als je het echt storend vindt gewoon terug blijven sturen tot je een puntgaaf exemplaar krijgt, daar betaal je namelijk voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiwreK
De pc is er inderdaad om gebruikt te worden. Als ik hem nu in elkaar zet zal ik waarschijnlijk over enkele maanden ook nooit meer naar zo'n deuk kijken of me er aan irriteren. Maar ja, een nieuwe auto is ook om mee te rijden, maar als er ergens een deuk in zit - ook al is het een kleine deuk - dan is dat toch wel jammer. Aangezien deze behuizing midden in mijn woonkamer staat de komende jaren en ik wel enige waarde hecht aan een mooie kast denk ik dat ik daarom toch maar weer een nieuwe RMA aanmaak. Ik heb toch pas volgende week tijd om het systeem in elkaar te zeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-07 15:57
bas-r schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 17:36:
[...]

Ja!

Ik zou gewoon die pc in elkaar zetten en 'm gaan gebruiken ipv er naar te kijken. Daar issie immers voor.

Maar als je het echt storend vindt gewoon terug blijven sturen tot je een puntgaaf exemplaar krijgt, daar betaal je namelijk voor.
Uhhh... nee...... Als je een auto koopt en er zitten deuken/krassen in, dan ga je toch ook terug naar de dealer?

Nu is een computerkast een stuk goedkoper maar daar geldt precies hetzelfde voor.
Is het nu een no-name kast van 2 tientjes, dan kan je hier nog over discussieren. Maar van een Corsair kast mag je beter verwachten.

Dus nee, ik zou hier zeker geen genoegen mee nemen.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit gaat niet om techniek maar om garantie/levering.

Move OH -> SF

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1