Wireless home network kit

Pagina: 1
Acties:

• svanzon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 15:07
ik ben misschien van plan zŽn draadloos netwerk te kopen. Dit is hem http://www.sitecom.nl/showproduct.asp?PID=204. Hij is verbonden via USB hoe snel kan hij dan zijn. En ik heb gelezen dat hij 1MBPS heeft hoesnel is dat in de praktijk. ZŽn 100 kb/s of wat ik heb geen idee.

Als iemand hem heeft geef jullie mening aub.

• svanzon
kan niemand mij helpen
~~:'(:'(:'(~~

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Jawel! Deze dingen werken idd op 1Mbps. Je kunt dus dit door 10 delen om idd die 100kB (!) per seconde te krijgen. Verder is het misschien een goed idee om een "echt" wireless netwerk aan te schaffen. Dit loopt op 10Mbit/11Mbit en is daarmee beduidend sneller :P

You can't have everything. Where would you put it?

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 10:54
Op maandag 04 juni 2001 00:01 schreef tweakerbee het volgende:
Jawel! Deze dingen werken idd op 1Mbps. Je kunt dus dit door 10 delen om idd die 100kB (!) per seconde te krijgen. Verder is het misschien een goed idee om een "echt" wireless netwerk aan te schaffen. Dit loopt op 10Mbit/11Mbit en is daarmee beduidend sneller :P
Ja, ik weet niet hoor. maar op die site staat dat de snelheid van die bakkies zo'n 11 mbps is. Ik zou denken dat ze daar toch echt Bits meebedoelen. Maar goed ik weet het niet... Ik denk alleen persoonlijk dat een 'normaal' netwerk handiger is. Maar al heb je geen zin in draadjes trekken, en al doe je het niet voor snelheid (want hoe je het draait of keert zo'n 'normaal' netwerk blijft sneller). Dan zou je best zo'n draadloos setje kunnen kopen.

Greetz

MasterM

• svanzon
welk draadloos netwerk zou ik dan moeten kopen. Mag niet al te duur zijn.

En over die kabeltje trekken, ik heb dus ook een laptop en een snelle ook waarmee ik ook buiten wil zitten en soms mischien wel bij de buren dus liefst echt wel draadloos he

• eviltweaker
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:33

eviltweaker

DDPEEKIW

Ik heb ook zo'n sitecom geval heb daarmee internet gedeelt op zo'n 15 meter afstand (2 muren) haal maximaal 50 kilobyte per seconde en gemiddeld zo'n 35 dus echt spectaculair gaat het niet maar wel gratis internet :P

DDPEEKIW

• Gizz
  • Laatst online: 21:17

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik heb hem en helaas moet ik zeggen dat je die 1mbit nooit haalt.

Als hier thuis beneden op de laptop iets download, gaat het nooit sneller dan 35 KB/s.

Niet dat dat iets uitmaakt want het is toch voor mijn moeder die er alleen mee surft en haar mail checked.

Als je dat soort dingen dus doet is ie perfect en een stuk goedkoper dan die andere dingen.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• svanzon
ok dit is dus niks andere voorstellen voor draadloze netwerken of wordt dat allemaal rete duur.

Verwijderd

Lees dit artikel even rustig door http://www.zdnet.nl/rev.cfm?id=3942

• Fabian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:55
DIe standaard wireless netwerk setjes zijn vaak 11mbit.. 1,375mb/sec .. maar erg ver kom je er niet mee, rond de 100 meter in open ruimten, dus door een betonnen muur naar buiten, en naar de buren zal lastig worden.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Valt wel mee. 30 meter of 20 meter haal je nog wel en dan blijft de snelheid volgens mij ook in orde. Ga je verder weg dan wordt de snelheid volgens mij naar 1Mbps teruggeschakelt.

Lucent heeft een RG1000, deze is voor thuisgebruik bedoeld. Heeft 1 acces point, en 1 PCCARDNIC (:P) en kost al +/- FL. 1300,-
Extra kaart kost FL.500-600,-

You can't have everything. Where would you put it?

• Gizz
  • Laatst online: 21:17

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Op maandag 04 juni 2001 00:29 schreef svanzon het volgende:
ok dit is dus niks andere voorstellen voor draadloze netwerken of wordt dat allemaal rete duur.
Dat wordt rete duur. :(

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• svanzon
is er echt niks goedkoper

• drepa
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2025
hey dudes,
nou heb hier dus ook een wires lan draaien...
gaat perfect...WWW.BREEZECOM.NL..
en inderdaag, je moet ff oppassen wat je koopt met die zooi, goedkoop is duurkoop, dus als je goedkoop klaar wil zijn...koop dan maar een rol utp kabel is veeeeelllll goedkoper...
wil je dan toch echt draadloos....dan moet je ff investeren, anders krijg je spijt(ligt ook aan je wensen) ik of beter wij hebben een breezenet op het dak staan, en daar haal ik ongeveer 150 meter nu mee, en dan op 120K/s dus geen klagen, maar regel met de meeste draadloose netwerken is vrijzicht..
die dingen werken op de zelfde freq als de schotel (2,4Ghz) tenminste de nieuwe versies...en dat is heeeel gevoelig voor beton en storingen.

kijk maar ff naar deze site
www.lapwing.nl
daar kun je losse attenes op je kaart doen, heb er geen ervaring mee maar klinkt goed.
zelf ben ik dik tevreden over breezecom, ding is 1,6mb max en haal de 120 bij goed weer, 100 bij slecht weer....
dus dat kan ik je zeker aanraden.

succes hoop datje aan dit lul verhaal wat hebt
greetz dre
ps mocht je nog vragen hebben..andre@drepa.nu

• svanzon
he bedankt he maar hoeveel koste het je. En ik hoef niet ver van mijn kamer (2de verdieping) naar buiten ik schat hoogstens zŽn 15 meter meer niet. En moet draadloos want heb laptop en die wil ik dan wel makkelijk kunnen gebruiken.

En als ik nou een netwerk maak met gewoon een soort draadloze zender er tussen. Dus niet netwerk en draadloos in 1 of wordt dat niks.

• svanzon
kom op laat deze nou niet dood lopen
Pagina: 1