Doors, windows in the house are used for their emptyness; thus, we are helped by what is not.
Die 5Vsb is altijd aan, ook al staat je pc uit, in tegenstelling tot de USB spanning, die wel uitschakeld als je pc uit gaat.
Je kunt idd gewoon de 5V vanaf de USB header pakken, check wel ff of de layout op jouw moederbord overeenkomt met de standaard layout. Het enige nadeel is dan, dat je geen 5V hebt wanneer je pc uit staat. Al zou je kunnen meten of er misschien ergens een constante 5V op je ATX connector te vinden is. (wat ik wel denk, anders krijg je moederbord geen spanning om op je powerbutten te reageren)
Voor je definitief gaat aansluiten: METEN!! Ik heb al menig keren een stuk elektronica opgeblazen door te denk dat ik 24V had, en het was 96V (tja, heftruckbranche he
)
Je kunt idd gewoon de 5V vanaf de USB header pakken, check wel ff of de layout op jouw moederbord overeenkomt met de standaard layout. Het enige nadeel is dan, dat je geen 5V hebt wanneer je pc uit staat. Al zou je kunnen meten of er misschien ergens een constante 5V op je ATX connector te vinden is. (wat ik wel denk, anders krijg je moederbord geen spanning om op je powerbutten te reageren)
Voor je definitief gaat aansluiten: METEN!! Ik heb al menig keren een stuk elektronica opgeblazen door te denk dat ik 24V had, en het was 96V (tja, heftruckbranche he
Bedankt voor je reactieBartjezz schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 10:45:
Die 5Vsb is altijd aan, ook al staat je pc uit, in tegenstelling tot de USB spanning, die wel uitschakeld als je pc uit gaat.
Voor je definitief gaat aansluiten: METEN!! Ik heb al menig keren een stuk elektronica opgeblazen door te denk dat ik 24V had, en het was 96V (tja, heftruckbranche he)
Ik heb niet alleen +5VDC nodig maar ook +5Vsb (en GND). Het gaat namelijk om een 3-pin stekkertje. Als ik jou goed begrijp maakt het dus niet uit welke pinnetjes op het moederbord ik die stroom en aarde vandaan haal (ook al zijn ze in mijn geval onderdeel van respectievelijk een USB aansluiting en een IR-afstandsbediening aansluiting)?
Ik kan dus gewoon met dit soort kabeltjes

verbindingen naar de LCD stekker leggen zonder iets kapot te maken, zolang het maar het juiste voltage is?
Doors, windows in the house are used for their emptyness; thus, we are helped by what is not.
Denk je er wel aan dat die 5V-lijn van een USB-connector maar weinig kan leveren?Krush schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 13:59:
[...]
Ik kan dus gewoon met dit soort kabeltjes
[afbeelding]
verbindingen naar de LCD stekker leggen zonder iets kapot te maken, zolang het maar het juiste voltage is?
Iets van 500mA voor USB 2.0, en 900mA voor USB 3.0 (oftewel resp. 2,5 W en 4,5 W).
Dus check eerst eens of je kunt vinden hoeveel powerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr dat schermpje nodig heeft
Misschien dat er wel iets te pielen valt als je er meerdere bundelt (zoals je ook USB Y-kabels hebt om de stroom van 2 poorten te gebruiken voor 1 externe USB-harddisk of dvd-brander).