Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterrikkie
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-01 08:52
Ik ben me schuur aan het ombouwen tot mancave. Ben nu met het toilet bezig. Pir schakelaar stuurt 12v led strips achter me inbouw toillet aan. Zeer mooi. Ik wil ook graag dat er muziek gaat spelen wanneer je het toilet betreed.

Iemand zoiets soortgelijks geprobeerd? Vereisten: moet mp3 kunnen spelen, direct spelen als er spanning op komt te staan war het gebleven was (dus niet opnieuw in de playlist).

Zit aan een autoradio te denken maar mis zijn er netere oplossingen (via google kom ik weinig tegen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invoil
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-07 17:42
Auto radio is het makkelijkste, je sluit vaste spanning aan op de vaste spanning van de radio en de geschakelde op de geschakelde(goh wat logisch)! Heb je gelijk dat hij verder gaat met waar die gebleven was! Mp3 op usb stickje of op cdtje derin duwen en klaar! Radio ergens in een kastje duwen en 2 speakers in plafond of iets dergelijk indien mogelijk!

Je kan ook zelf iets knutselen en dan moet je een kijkje nemen in kist en kratradio topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-05 14:32
Het is dan leuk om te kijken naar een Raspberry Pi, deze heeft GPIO poorten waarmee je van alles kan schakelen en doen. Kan je in de toekomst ook nog eens een scherm aan hangen waarop je dan je serie/film die je op dat moment aan het kijken bent op de bank, verder kijken op de plee. :p

Hallo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterrikkie
Ik ben auto monteur dus weet wel dat geel geschakeld is en rood constante spanning, alleen nadeel is dat mijn PIR 230 volt is en die stroom op de 12v omvormer zet (van deal extreme) voor mijn ledstrips. Ik vind het een fijner gevoel dat er niet altijd spanning op dat deal extreme kastje staat.

De speakers plaats ik achter de koof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:14
Je kunt inderdaad eens een kijkje nemen in het kist en krat radio topic, echter zou mijn keuze gaan naar een autoradio. Daar zit tegenwoordig simpelweg alles in wat je nodig hebt, en zo duur zijn ze niet meer. In kistradio's worden veel klasse-d versterkers toegepast omdat deze erg zuinig zijn. Maar dat is in dit geval niet zo van toepassing, wat mij betreft gewoon een autoradio nemen dus :).

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:16

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Spanning op een simpele MP3 speler schakelen en met een vertraagde puls de play button aansturen.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:14
In dat geval kun je weer wel een simpele TA2024 gebruiken, als je dan nog een oude MP3 speler hebt liggen ben je voor < €20 klaar.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Een autoradio heeft meestal enkele seconden nodig voordat er daadwerkelijk muziek komt. Tegen die tijd is de snelle zeiker misschien al klaar ;) In mijn tijd als elektricien heb ik ooit een wekkerradio uit een plafond gehaald van een wc. Als daar spanning op kwam ging de radio binnen 1 seconde aan. Dan heb je wel "maar" radio, maargoed... je hebt gelijk herrie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kELAL
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-12-2023

kELAL

Jeri is my middle name

Afgezien van het feit dat ik muziek op de WC meer associeer met damestoiletten, onhouden de meeste 12V spelers bij DX de laatst gespeelde track ook zonder spanning.

Al klinkt een spreuk nog zo raar, als 't rijmt dan is het waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
hmm of een raspi gebruiken voor het afspelen, en aan de hand van de GPIO pinnen de software de track op pauze laten zetten / verderlaten gaan ?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterrikkie
Ik denk dat ik voor de optie van Kelal ga. Eerst even me ledstrips monteren, dan zal ik hier even een plaatje neergooien!
Pagina: 1