Windows 8 upgrade, nu software verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venneke
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Ik heb via de windows 8 upgrade de versie op een aparte SSD gezet, nu is het zo dat ik alle software en dergelijke op mijn SSD wil zetten. Nu snap ik dat ik het allemaal opnieuw moet installeren maar ik kan het zo niet van mijn hdd verwijderen. En ook zou ik graag de windows 7 versie willen verwijderen.

Via ccleaner kan ik in ieder geval alleen de software op mijn ssd verwijderen. Ook via de versie die op de hdd staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Eh, je vraag is niet helemaal duidelijk maar ik begrijp eruit dat je de totale installatie op de aparte SSD weg wilt hebben. De meest simpele manier is gewoon formatteren vanuit de Windows die je nu op de goede ssd hebt staan.

Wanneer je nu bedoeld dat je een clean install wilt doen dan kan je tijdens het installeren kiezen voor aangepaste installatie. Daarna kan je kiezen op welke harddisk je Windows wilt installeren en ook voor uitgebreide opties kiezen

Bij de uitgebreide opties kan je de andere geinstalleerde Windows verwijderen inclusief ook dat aparte systeembestandje wat Windows standaard aan maakt. Let hierbij wel goed erop dat je geen harddisks verwijderd waar je backupfiles op hebt staan want die ben je dan kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venneke
  • Nu online
Neenee,

Ik bedoel dat ik pas een SSD heb gekocht. Nu heb ik via de windows 8 upgrade een iso gemaakt en gebrand en daarna de hdd verwisseld voor de dvd speler en toen dus geinstalleerd op de SSD. Nu is het alleen zo dat al mijn oude programma's op mijn hdd ik op de ssd wil zetten en dus ook wil verwijderen daarna.

[ Voor 5% gewijzigd door venneke op 28-01-2013 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Dan zul je alle progs die je in Win7 hebt en in 8 wilt gebruiken daar moeten installeren.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-07 11:27

Eagle Creek

Breathing security

Je kunt de programma's niet "overzetten", als je dat bedoelt.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Folder renamen naar windows.old. Vervolgens op die schijf een schijfopruiming uitvoeren en aanvinken systeembestanden opschonen et voila!

Dus:
D:/Windows -> D:/windows.old
Opruiming uitvoeren
D:/Program Files -> D:/Windows.old
Opruiming uitvoeren

[ Voor 30% gewijzigd door Quad op 29-01-2013 01:59 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 408459

Eagle Creek schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 01:49:
Je kunt de programma's niet "overzetten", als je dat bedoelt.
licht eraan wat voor programma`s hij bedoelt (bijvoorbeeld steam ofzow :P)

is het niet gewoon oude HDD aansluiten .. copy paste en delete ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venneke
  • Nu online
Ik bedoelde eigenlijk alle programma's op de hdd verwijderen via ccleaner en daarna opnieuw installeren op de ssd maar dat is dus niet mogelijk. Ook werkt mijn upgrade code niet bij windows 8 aangezien het geïnstalleerd is toen windows 7 er nog niet op stond.

Zou het verstandig zijn om een partitie aan te maken op de hdd en daar al mijn data op te zetten die ik wil bewaren en zodoende de rest te formateren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302316

Ik kan het fout hebben maar ik was altijd in de vooronderstelling dat je bij een clean install een 'oude' hdd pas kunt gebruiken nadat je hem geformateerd hebt. Maar mocht je nog wel bij je bestanden kunnen, kan je die dan niet het beste ergens naar een cloud service (dropbox, skydrive) uploaden en vervolgens weer helemaal schoon beginnen d.m.v. formateren?

Ik heb de w8 pro upgrade overigens ook gewoon geinstalleerd zonder dat er al een versie van xp/vista of 7 al op stond, werkte bij mij gewoon. Heb je code wel goed ingevoerd?

Mocht je trouwens wat ruimte op je SSD willen besparen, kan ik je aanraden deze tuts eens te door te lezen.

Tutorial om User en Program Data op HDD te zetten tijdens installatie W8 door middel van sysprep (audit mode):
http://www.eightforums.co...other-partition-disk.html

Vergeet overigens niet de waarschuwing te lezen, indien je ook je ProgramData map 'relocate' werkt de gehele app interface niet meer. Persoonlijk gebruik ik die apps toch niet voor mijn desktop gebruik, maar het is wel even iets om rekening mee te houden.

En via deze link bij 'configuratie' wat tips en tweaks om ruimte en levensduur van je SSD te bevorderen:
http://www.websitelatenma...ptimalisatie-handleiding/

Wellicht dat je hier wat mee kan, succes iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venneke
  • Nu online
Via cloud service is geen optie aangezien het meer dan 400 gb data is. Groter probleem nu is dat de w8 productcode niet werkt omdat ik het heb geïnstalleerd door middel van dvd + ssd zodat er geen w7 op de computer stond toen ik het installeerde.

Iemand weet of ik het zo op kan lossen of is de enige manier om eerst w7 op de ssd te zetten en zodoende w8 erop te zetten? Sta namelijk nu ook al 10 minuten in de wachtrij bij microsoft..

Edit: Microsoft gebeld, het is nu opgelost. Verder dus bestanden naar een andere partitie zetten en dan de schijf formatteren.

Wat mij betreft kan dit topic gesloten worden.

[ Voor 17% gewijzigd door venneke op 29-01-2013 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-07 11:27

Eagle Creek

Breathing security

Wat mij betreft kan dit topic gesloten worden.
Topics worden gesloten bij misbruik, niet bij oplossingen :).

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Pagina: 1