Toon posts:

Netwerkprobleem of mediaplayerprobleem (wdtv live)?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal veranderingen aan mijn netwerk uitgevoerd en tevens mijn mediaplayer van nieuwe firmware voorzien. Nu is ineens de streaming van video content naar mijn wdtv live enorm traag geworden. Ik heb al geprobeerd om mijn netwerk aan te passen door de mediaplayer aan de router van mijn provider te hangen en niet aan mijn eigen router maar dat helpt niet. Ook alles voorzien van vaste ip adressen voor zover dat nog niet zo was maar ook hier geen resultaat. Belangrijkste wijziging aan mijn netwerk is een gigabit router ipv mijn oude 100mbit router. Ik wil eigenlijk uitsluiten dat het aan mijn netwerk ligt zodat ik me kan concentreren op de mediaplayer (en Nas). Mijn netwerk ziet er nu zo uit.

Het is niet ideal en ik wil er een gigabit netwerk van maken (vandaag de nieuwe tp-link). Is dit, in basis, wel een goed netwerk?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2013 20:30 ]

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 21:38

Kabouterplop01

chown -R me base:all

In deze case kan je Nas GBit kletsen met je win 8 PC, de rest is 100Mbit.
Ik neem aan dat ivm lengte kabel en verdiepingen je dit zo hebt gemaakt.
Anders zou je even je setup moeten veranderen bij wijze van test en even alles aan de GBit switch hangen om te kijken of dat scheelt.
Je netwerk is zo snel of zo langzaam als de langzaamste link in je netwerk.

[ Voor 66% gewijzigd door Kabouterplop01 op 28-01-2013 23:03 ]

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-11 12:34

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Wat wel eens voor komt is dat er een poort speed mismatch is. Hierbij zou je de poort op de TP-Link die gaat naar je Thompson eens moeten forceren op 100Mbit full duplex.

Verwijderd

Of de nieuwe firmware van de WD Live is ruk?

Flash de vorige/oudere firmware er in om te kijken hoe die het doet zodat je dat kan uitsluiten, anders ben je straks heel je netwerk overhoop aan het halen blijkt het aan de firmware te liggen.

Verwijderd

Topicstarter
knutsel smurf schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 17:56:
Wat wel eens voor komt is dat er een poort speed mismatch is. Hierbij zou je de poort op de TP-Link die gaat naar je Thompson eens moeten forceren op 100Mbit full duplex.
OPGELOST!!!
Ik weet niet of het een dergelijk problem was maar wat ik gedaan heb is een gb switch achter mijn Thomson gezet. Dus van Thomson 1 kabel naar mijn switch en daar de rest op aangesloten. Verklaren kan ik het niet helemaal maar het werkt wel.