Toon posts:

diskette station doet ut niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In dos doet ie ut prima, maar onder windows 95 gaat de computer vast zitten, als ik die wil gebruiken.

Iemand een oplossing???
:'(

Verwijderd

Topicstarter
KOM OP!! EEN ECHTE TWEAKER HELPT ME TOCH WEL FF!!!!!!!!!

Verwijderd

in dos wel maar in windows niet ??
geloof ik nix van
floppydrive heeft geen dirvers nodig....

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat weet ik!!
MAAR WINDOWS GAAT DAN VAST ZITTEN ( als ik 'm gebruik)
IK HEB DE PC AL GEFORMATEERD EN WINDOWS GEINSTALEERD, MAAR UT DOET IT NIET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-05 05:28
lijkt mee ook onwaarschijnlijk dat ie het in dos wel doet en in windows niet...
misschien windows overnieuw instaleren :?
Ja dat weet ik!!
MAAR WINDOWS GAAT DAN VAST ZITTEN ( als ik 'm gebruik)
IK HEB DE PC AL GEFORMATEERD EN WINDOWS GEINSTALEERD, MAAR UT DOET IT NIET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
nou nou je hoeft niet te gaan schreeuwen...

maar geef je de pc wel genoeg tijd? mijn diskdrive is ook zo sloom als de nete...

Verwijderd

Topicstarter
ja tuurlijk wacht ik wel ff. MAar dat kut ding, blijft hangen. Lampje van het diskette station blijft branden.

• raw meat
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

raw meat

8 bit rules..For me to POOP on

ja ik ken het probleem en nee ik weet de oplossing niet.(tenminste mijn oplossing was een ander systeem, maar dat klinkt nogal overdreven omdat te doen);)

Oh ja joh!!!

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-05 05:28
och het is toch maar een pentium 75, dus een nieuwe systeem is zozo een vereiste :)

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:07
Heb er hier ook last van hoor....Doe je niks aan, koop een nieuwe floppy drive, enige waar ik hem voor gebruik is opstart diskette en daar doet ie het nog voor duzz....leef er maar mee...:)

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Als het lichtje blijft branden, betekent dat dat je de kabel verkeerd om hebt gedaan (is al zo vanaf de XT's)
Ik heb alleen het probleem dat 't lampje blijft branden terwaal aan allebij de kanten de kabel maar op 1 manier past :?

Specs

Verwijderd

Ik ken het probleem,legt echt aan de kabel.
*D

• ElemenTAL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-07-2025

ElemenTAL

Tweaking the elements

ligt idd waarschijnlijk aan de kabel, maar heb je wel je FDD controller in je bios aan staan.

Nuff Said

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:59

Dark

who tweaked the light?

UT past niet op floppy, daarom doet UT het niet. UT doet het normaal gesproken ook niet in DOS, dus als ie dat wel doet is ie niet goed...

nee ff zonder dollen, je floppydrive is waarschijnlijk gewoon stuk, ik heb het zelf ook wel eens gehad, in de tijd dat ik nog w95 gebruikte, steeds vastlopen als ik probeerde een dir op te vragen... vervangen voor een nieuw exemplaar (van fl.29,- ) en die doet het nu nog :P

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
>> [url="/listtopics.php/21"]Opslagmedia & I/O Controllers[/url] ;)

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:39
Op zaterdag 02 juni 2001 17:34 schreef Masterdam het volgende:
Als het lichtje blijft branden, betekent dat dat je de kabel verkeerd om hebt gedaan (is al zo vanaf de XT's)
Ik heb alleen het probleem dat 't lampje blijft branden terwaal aan allebij de kanten de kabel maar op 1 manier past :?
Ik had tot voorkort ook problemen met m'n floppy.

Soms werken, soms niet, blablabla

Bij lij was het de kabel die fout was. De kabel was er eentje die ik al jaren zonder problemen gebruikt had en die volledig was, dus met plastic inspring om je niet te kunnen vergissen bij het aansluiten op mobo enzo. Die heb ik nu vervangen door een kabel die IMO totaal fout is, geen uitsparingen, geen dicht gaatje voor het missende pinnetje maar die werkt wel perfect.

De kabel die het in mijn systeem niet doet werkt wel perfect in andere systemen.

Wie verklaart mij dit?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hmm, eerst had ik ook zoiets, kabel omgedraait werkte toen wel

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:12

liberque

Vrijzinnig!

HIJ zegt toch dat ie ut onder DOS wel goed doet... sjeesh.. DIE Kabel zit perfect!

Gewoon ff in je BIOS checken naar de optie Report FDD to Win95 oid. en hem op YES zetten...

Suc6

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Pagina: 1