Toon posts:

GTA: San Andreas en Xbox controller probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort GTA San Andreas voor de pc, for old times sake.
Ook heb ik een Xbox 360 controller voor de pc gekocht.

Nu werkt mijn rechter analoge stick in het spel niet en de twee trigger buttons (LT + RT) ook niet. Ik kan hier geen functie voor aanwijzen in het spel zef onder controlesettings. Irritant, want om je heen kijken en mikken is nu niet te doen.
Met de muis werkt het overigens ook niet.

Ik heb een Windows 8 pc trouwens.

Een zoektocht op het internet levert een aantal oplossingen op, die bij mij allemaal niet werken:

- Het downloaden van Xpadder om zo mijn controller als muis te kunnen gebruiken. In dit programma kan ik mijn rechterstick en triggerbuttons instellen en deze werken wel gewoon, zo blijkt uit de test.
Na het instellen hiervan doet mijn rechterstick in het menu wel dienst als muis, ik kan de cursor verplaatsen. In het spel echter niets.

- Het opstarten van GTA in administrator- en compabiliteitsmodus onder Windows XP Service Pack 2.

- Het downloaden van het bestand DINPUT8.DDL en dit in de GTA-map plaatsen. Staat op veel sites, maar als ik dit doe loopt mijn personage automatisch naar links en werkt mijn rechterstick nog niet.

*edit*
- Het downloaden en openen van het programma 'San Andres Advanced Controls'. Toen werkte heel de controller niet meer.

Iemand bekend met dit probleem en in het bezit van een werkende oplossing? Ik heb die controller speciaal gekocht om dit spel weer te kunnen herbeleven.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2013 20:47 ]