hoi allemaal ik weet niet of ik hier met mijn vraag terecht kan..
ik probeer via een batch file mijn Htpc op te starten en om dan vanaf een map alles te kopieren..
dit wou ik doen door middel van Wake on Lan.
met mijn eigen desktop is het gewoon simpelweg een kwestie van magic packet sturen en huppatee de pc vliegt aan (mits het in de bios goed ingesteld staat)
nu is mijn vraag weet iemand wat het probleem kan zijn dat mijn htpc niet aangaat via Wake on Lan?
waar gaat het fout? verbinding loopt via Lan (of wifi op de telefoon)
via een wake on lan sniffer geeft hij netjes aan dat hij het packetje binnen krijgt (als windows gestart is)
als het apparaat uitstaat start hij niet op (en krijg ik ook geen confirm
)
ik probeer via een batch file mijn Htpc op te starten en om dan vanaf een map alles te kopieren..
dit wou ik doen door middel van Wake on Lan.
met mijn eigen desktop is het gewoon simpelweg een kwestie van magic packet sturen en huppatee de pc vliegt aan (mits het in de bios goed ingesteld staat)
nu is mijn vraag weet iemand wat het probleem kan zijn dat mijn htpc niet aangaat via Wake on Lan?
- in de bios heb ik ingeschakeld Resume by pci or pci-e device
- EuP2013 staat op disabled (zodat de netwerkkaart niet uitgezet wordt)
- in windows zelf bij de driver de opties voor allow device/magic packet to wake the computer aan
- port geforward in de router (7 tm 9) alhoewel ik aanneem dat dit van buitenaf is
- apparaat een statisch ip adres gegeven zodat magic packet daar heen gestuurd kan worden
waar gaat het fout? verbinding loopt via Lan (of wifi op de telefoon)
via een wake on lan sniffer geeft hij netjes aan dat hij het packetje binnen krijgt (als windows gestart is)
als het apparaat uitstaat start hij niet op (en krijg ik ook geen confirm

[ Voor 7% gewijzigd door eehbiertje op 28-01-2013 19:56 ]