Toon posts:

Klipje van pce-e slot afgebroken!

Pagina: 1
Acties:
  • 873 views

Verwijderd

Topicstarter
Bij het verwijderen van mn videokaart is het klipje van het pce-e slot afgebroken! kan ik dit slot nog gewoon gebruiken?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:19

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Neem aan dat het een plastic clipje is?

Goed vastschroeven en niet met je kast gaan lopen slepen... Moet goed komen

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 17:46
Is tot nu toe bij al mijn moederborden gebeurd, niets om je zorgen over te maken.
Gebeurde ook altijd met die AGP clips.

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-02 21:07
@unfor;
Misschien iets voorzichtiger doen :P ? Ik heb er nog nooit één gesloopt...

[ Voor 4% gewijzigd door spNk op 28-01-2013 19:28 ]

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-02 08:33
Ik heb zelfs verhalen gehoord van mensen die een hout schroef gebruikt hebben om een kaart vast te zetten en dan afvragen waarom het kapot is.

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:05
Ik trek die clipjes er altijd bewust af. Super irritant, en overbodig.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2013 @ 18:49:
Bij het verwijderen van mn videokaart is het klipje van het pce-e slot afgebroken! kan ik dit slot nog gewoon gebruiken?
Wat heb je zelf gevonden? ;) [google=pci-e clip broken] geeft duizenden hits, waarbij bij allemaal wordt verteld dat het helemaal geen ramp is.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-12-2025
Tsja, zelf even eerst zoeken, dit zal het zoveelste topic zijn dat om die reden gesloten wordt. TS meent dat we een handige helpdesk zijn oid.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Biersteker schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:35:
Absoluut niet overbodig want zet er maar eens een 3 slots kaart in zoals een Asus HD7970, dan weet je precies waarvoor die clip bedoeld is namelijk je kaart vast zetten.

Persoonlijk vind ik het ook een kwestie van voorzichtig omgaan met pc onderdelen want mij is zoiets nog nooit gebeurd. Daarbij is het ook nog eens zo dat als je die clip richting moederboard duwt dat je de kaart ook nog eens gemakkelijker uit het slot krijgt. Er zit namelijk een soort van mechanisme in wat de kaart al enigszins uit het slot duwt en je nogal geweld moet gebruiken om de kaart met een vastzittende clip eruit te trekken.

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
Heb het zelf nog nooit gehad en bouw toch all sinds jongs af aan pc's.
Meeste server moederborden hebben die clipjes nieteens en je schroeft ze toch gewoon vast aan je kast waar ze ook met de onerkant in staan.
Lijkt met dat het dus niet heel erg is als er een kapot is.

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:39

Fordox

00101010

Biersteker schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:35:
+1 al doe ik het zelf niet.
het geeft echt een wereld van verschil als je geen ruimte hebt vanwege bijvoorbeeld een grote koeler of in crossfire set-ups (en dan voornamelijk met waterkoeling)

ze zijn niet nodig als je geen superdikke kaart hebt.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Fordox schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 12:52:
+1 al doe ik het zelf niet.
het geeft echt een wereld van verschil als je geen ruimte hebt vanwege bijvoorbeeld een grote koeler of in crossfire set-ups (en dan voornamelijk met waterkoeling)

ze zijn niet nodig als je geen superdikke kaart hebt.
Ik heb zelf een van de grootste luchtkoelers erop zitten namelijk een Noctua NH-D14 en vlak eronder zit de Asus Radeon HD7970 CUII Top, een 3 slots videokaart. Evenzogoed lukt het mij gemakkelijk even dat clipje omlaag te duwen met een schroevendraaier door er voorzichtig tussenin te gaan. Kwestie dus van toch eventjes voorzichtig te werk gaan en een beetje handigheid.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Roel1966 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:59:
Persoonlijk vind ik het ook een kwestie van voorzichtig omgaan met pc onderdelen want mij is zoiets nog nooit gebeurd.
Dat kun je vinden, maar het kan ook gewoon inferieur materiaal zijn.
MSI had een tijdje van die slots gebruikt (en gezien dat spul gewoon bij Foxconn, of Lotus of weet ik veel waar vandaan komt zijn ze vast ook op andere merken te vinden) die heel fragiel waren en al afbraken als je er een kaart inklikte. Dan kun je er nog zo voorzichtig mee zijn, dat helpt niet als het gewoon brak is ;)

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:39

Fordox

00101010

Roel1966 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 18:00:
[...]

Ik heb zelf een van de grootste luchtkoelers erop zitten namelijk een Noctua NH-D14 en vlak eronder zit de Asus Radeon HD7970 CUII Top, een 3 slots videokaart. Evenzogoed lukt het mij gemakkelijk even dat clipje omlaag te duwen met een schroevendraaier door er voorzichtig tussenin te gaan. Kwestie dus van toch eventjes voorzichtig te werk gaan en een beetje handigheid.
dat is luchtgekoeld, het is nog steeds makkelijker als je ze er gewoon uit kan trekken.

als je custom cooling hebt met bridges, moet je alles er tegelijk indrukken (wat nog geen ramp is) en eruit halen (wat een hel is).
probeer maar een 3way set-up tegelijk eruit te trekken ;)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een topicstart van een enkele regel voldoet niet bepaald aan de eisen die we op dit forum stellen, des te meer als er verder geen reactie komt op vragen/suggesties van anderen.

Zie ook:
Het algemeen beleid #quickstart

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.