Mini display naar DVI of dual-link DVI splitter of...

Pagina: 1
Acties:

• roycerolls
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-02 00:21
Beste mensen,

Het is mij onduidelijk of ik in eerste instantie een miniDP naar DVI kabel nodig heb of een actieve adapter (*bv die van sapphire).
Ik wil 2 monitoren (DVI) en in de toekomst HDMI kabel (van +/-10 meter!!) en dan HD TV erop aan te sluiten. Dus HDMI output is gereserveerd.

video kaarts' output:
1 x Dual-Link DVI, 1 x HDMI (with 3D), 2 x Mini-DisplayPort.

Iemand ervaring met DVI splitters?
Kheb zelf dit soort fabriekaties gevonden mini-displayport-displayport-dvi-hdmi-adapter-valueline
Maakt het merk nog uit?

ALvast dank
Roy

• martijnnos
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb zelf 1 monitor aan de DVI TV op HDMI en 2 monitoren op miniDP > DVI pricewatch: XFX Active MiniDP to DVI Adapter zolang je monitor niet hoger dan 1920x1200 weer moet geven werkt het. Ik heb het hier wel over een ATI/AMD kaart

Verder je vraag over DVI splitters geen idee, maar waarom zou je die nodig hebben?

Succes

• roycerolls
cheers!, ..alleen jammer dat ie uitverkocht is overal. langer dan 12 dagen levertijd!
Ik heb ATi, 7950! 8)
Maar opzoek naar active adapters dus, is ook belangrijk voor ifinity volgens velen.

MAAR een merk als club3d, XFX, sapphire Belangrijk??
of onbekend merk a 10-15 euro net zo goed of beter?

misschien zijn volgende links, indertussentijd nog gevonden, wellicht interessant voor iemand die dit topic leest..
AMD Eyefinity Technology - Recommended Adapters
overclock.net Displayport adapters *the truth*

[ Voor 3% gewijzigd door roycerolls op 28-01-2013 22:36 ]

• martijnnos
  • Niet online
Bij een actieve adapter denk ik altijd aan die dure voor dual-link (hogere reso) maar inderdaad moet je een actieve gebruiken. En als een onbekend merk een echte actieve maakt zal die het ook doen. (maar ja dat is net zoiets als bij een goede bakker goed brood halen)

Er moet iets van een extra signaal af gegeven worden, maar ergens op tweakers staat dit uitgelegd in een wat oudere forum dacht ik. Dat ding uit de eerste link weet ik niet van of die actief is, maar zelf zou ik hem niet kopen. (ook niet meer nodig natuurlijk)

Als je nu echt niets vinden kan is deze set pricewatch: XFX MiniDP UPGRADE KIT ook nog een mogelijkheid, niet het goedkoopst maar daar zit ook zo een xfx in.

----
pricewatch: XFX Active MiniDP to DVI Adapter
Ik verwacht dat deze bij Alternate wel snel beschikbaar wordt en anders heb ik er ook nog 1 nieuw liggen, maar die doe ik niet voor minder dan de Alternate prijs. Verzenden kan waarschijnlijk wel gewoon per post. Bij interesse DM.
Met vriendelijke groet,
Martijnnos

[ Voor 20% gewijzigd door martijnnos op 29-01-2013 02:30 . Reden: toevoeging ]

• roycerolls
Dank voor je antwoorden.
Maar de upgrade kit heeft volgens mij een 3tal passieve adapters volgens alternate en 'google'.
Het is volgens mij niet dezelfde kabel, lijkt er wel veel op. hmm nog ff kieken..

[ Voor 44% gewijzigd door roycerolls op 29-01-2013 21:03 ]

• martijnnos
  • Niet online
Ik heb die set ook :) als deze niet veranderd is zit daar gewoon exact hetzelfde in en 2 passieve verloop stukken.

----
Denk inderdaad dat ze die set aangepast hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door martijnnos op 30-01-2013 13:23 ]

Pagina: 1