Toon posts:

LG DVD DRIVER HL-DT-ST DVD-RAM GSA-H22N

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb het volgende probleem: Sinds ik van windows xp naar windows 7 ben gegaan. Werkt de dvd speler niet meer. Volgens mij omdat er alleen een driver is voor windows xp. Meer mensen problemen mee? Op de site van LG kan ik geen driver vinden. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:12

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En heb je op het internet gezocht naar je probleem? Want zelfs CD drives van 20 jaar geleden werken nog prima op W7.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het opgezocht ja maar vind niks. De driver heb ik opnieuw geinstalleerd en daar kan het niet aan liggen. Hij leest gewoon geen cd of dvd. als ik de schijf aanklik zegt die: Insert a disc. Ja ik heb de juiste schijf. Ik denk dat die dan kapot is maar hij gaat wel open en dicht.

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-01 17:09
Dan denk ik eerder dat de laser of de controller kaduuk is. De lade heeft een vrij simpel mechaniek, dat blijft wel werken.

Ik denk ook niet dat het driver gerelateerd is, ik wist eigenlijk niet eens dat er drivers waren voor die dingen (Behalve standaard instructieset natuurlijk, maar die hoef je niet te installeren).

Even voor de zekerheid --> zijn voeding en data kabels goed aangesloten?
Het is een IDE apparaat zo te zien, heb je de master/slave configuratie goed?

Heb je hem ook met verschillende disks geprobeerd (cd's dvd's etc, ook niet zelf gebrande disks)?

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk ook dat de dvd speler kapot is want andere cd's ziet die ook niet. Maar ik red me verder wel. Bedankt

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak. Zaken die elders op GoT besproken worden horen daar thuis en niet hier. DVDs zijn opslagmedia en de drives worden aangestuurd dmv I/O Controllers.

Move OH -> OM

Oslik blyat! Oslik!

• Fua
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-01 08:16

Fua

Probeer de laatste firmware van de drive eens.
http://www.lg.com/us/support-product/lg-GSA-H22N

versie 1.02 geeft support voor vista. Wel eerst nakijken welke versie de drive al heeft (met bijv nero infotool of gelijkwaardig) en heel goed de lezen hoe je de firmware kan updaten.

Fua

Pagina: 1