Juiste pasta remklauw geleidingsbussen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325202

Topicstarter
Ik wil graag de pinnen invetten maar de verkoper bij de brezan heeft me 5in1 Ceramic Paste verkocht. Nou vraag ik me wel af of dat de juiste pasta hiervoor is. Dat het niet bijvoorbeeld de rubbers aantast?
http://5in1power.nl/5in1-ceramic-paste-high-temp.html

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 325202 op 28-01-2013 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Als je de verkoper van de Brezan net zoveel informatie hebt gegeven dan zou je best wel eens het verkeerde kunnen hebben gehad..... maar wij zouden dat nooit weten.
Wat heb je zelf al uitgezocht en over welke pinnen hebben we het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Er zitten 2 pinnen in een remklauw waarover de remklauw heen en weer schuift en die dienen af en toe in gevet te worden. Ik heb er ook een plaatje bij:

Afbeeldingslocatie: http://www.filtsai.com/accord/brake_rotors/caliper_pins_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-05 20:26
Dat spul kun je daar prima voor gebruiken, beter dan kopervet, wat meestal wordt gebruikt :)

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kan ik dat spul ook gebruiken aan de zijkantjes van de remblokken zelf? De remmen piepen nu af en toe maar dat licht gewoon aan het feit dat het goedkope remblokjes zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
De meeste remblokken piepen weleens, maar zolang ze verder niet versleten zijn zou ik me daar persoonlijk niet druk om maken. De achterkant en zijkanten van de remblokken insmeren kan op zich helpen, maar is geen garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89521

Ik zou het spul daarvoor NIET gebruiken, het is een montagepasta en geen smeermiddel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
Onzin, is prima voor dat doel geschikt, het is er zelfs voor gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03:09

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Inderdaad, zowel kopervet als ceramische pasta is bedoeld voor deze doeleinden. In het Engels hebben ze er een term voor die zich niet helemaal goed naar het Nederlands laat vertalen, maar wel beter de lading dekt, namelijk Anti seize paste. Het is geen smeermiddel maar een middel om te voorkomen dat het vast gaat zitten.

Kopervet kan wel, maar op het moment dat er lichtmetaal in het spel komt, kan dat het metaal aantasten. Daarom wordt het nu afgeraden om nog kopervet te gebruiken. Maar dat speelt vooral bij aluminium motorblokken e.d. Remklauwen en naven zijn bij veruit de meeste auto's nog steeds van gietijzer, waarop kopervet zonder problemen te gebruiken is.
Ceramische pasta is eigenlijk ook op exact dezelfde plaatsen te gebruiken. Voor aantasten van rubbers e.d. hoef je niet bang te zijn.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:33

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Deze pasta kun je gerust gebruiken op de geleiderpennen en de zijkanten van de blokken (waar ze contact maken met de remklauw). Wel eerst even schoonmaken, zowel de geleiderpennen als de remklauwen, met een staalborstel en afspoelen met een ontvettende remmenreiniger. Doe rustig aan met de pasta, er is maar een klein laagje nodig.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Tacoos

i am i

deepbass909 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 20:04:
Inderdaad, zowel kopervet als ceramische pasta is bedoeld voor deze doeleinden. In het Engels hebben ze er een term voor die zich niet helemaal goed naar het Nederlands laat vertalen, maar wel beter de lading dekt, namelijk Anti seize paste. Het is geen smeermiddel maar een middel om te voorkomen dat het vast gaat zitten.

Kopervet kan wel, maar op het moment dat er lichtmetaal in het spel komt, kan dat het metaal aantasten. Daarom wordt het nu afgeraden om nog kopervet te gebruiken. Maar dat speelt vooral bij aluminium motorblokken e.d. Remklauwen en naven zijn bij veruit de meeste auto's nog steeds van gietijzer, waarop kopervet zonder problemen te gebruiken is.
Ceramische pasta is eigenlijk ook op exact dezelfde plaatsen te gebruiken. Voor aantasten van rubbers e.d. hoef je niet bang te zijn.
Dat kopervet wordt mi ook afgeraden icm ABS sensoren, dacht ik.
Anyway: mij gaven ze deze zomer womi lube mee, heeft vergelijkbare secs.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195780

Op verzoek verwijderd
Pagina: 1