Problemen met Denon 2113

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-07 16:31
Ik heb een Denon 2113. Daarop aangesloten zijn een TV (Samsung UE46D8000), een Xbox360 en een Asrock HTPC, allen via HDMI. De TV is aangesloten op de monitor aansluiting van de Denon. Dit werkte altijd prima, met uitzondering van het on screen menu. Dat heeft wel gewerkt, maar of hij doet t nu niet meer, of ik weet niet hoe ik het menu op de tv moet krijgen.

Ik hoor het geluid van de TV via de receiver, dus AnyNet werkt. Na nieuwe speakers gekocht te hebben afgelopen weekend wilde ik graag Audessey opnieuw uitvoeren. Na de microfoon aangesloten te hebben springt de receiver automatisch op Audessey, stelt een paar vragen, en vraagt vervolgens iets van Start Setup ofzoiets. Wanneer ik vervolgens op OK klik op de afstandsbediening gebeurd er niets meer. De receiver reageert nergens op, niet op het toestel zelf en niet op de afstandsbediening.

Ik moet dan fysiek de stroom er af halen en daarna gaat hij weer aan. Ik ben zojuist terug geweest bij Stassen, waar het ding vandaan komt, en zij gaven het advies de receiver te resetten. Dit heb ik gedaan. Nu ben ik dus al mijn instellingen kwijt, inclusief de speakerinstellingen die ik had.

Opnieuw Audessey geprobeerd, en wederom blijft het ding hangen. Ik weet niet wat er aan de hand is. Mijn moeder heeft een Marantz receiver, die niet op de TV is aangesloten, en daar werkt de Audessey setup via het toestel zelf prima. Bij mij dus niet.

Ik ga nu twijfelen of het ding stuk is. Hoe krijg ik het OSD van de Denon terug op mijn TV en hoe krijg ik de Audessey werkend? Ik weet niet wat voor info ik nog meer kan/moet geven, maar vragen worden uiteraard beantwoordt.

Ik heb de manual van de Denon bekeken maar daarin kan ik niets vinden over hoe je het OSD te zien krijgt. Ik kan me ook niet herinneren dat ik daar iets speciaals voor heb ingesteld toen. Het was er gewoon. Ik ben niet zo thuis in dit spul, dus ik ben al snel out of options. Iemand raad/suggesties?

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanLeGrand
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
Kun je wel naar je HTPC kijken? En als je dan op menu drukt komt er dan geen menu over het beeld van je HTPC te liggen ? Zeker na het uitvoeren van een reset zou dat weer gewoon ingeschakeld moeten zijn.
Op zich zou er iets met Audessey mis kunnen gaan als je de nieuwe speakers niet goed hebt aangesloten. Bijvoorbeeld speakers BiWire/BiAmp aansluiten zonder de bruggen op je speakers te verwijderen.

Denon AVR-X3600H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
JeanLeGrand schreef op maandag 28 januari 2013 @ 17:15:
Kun je wel naar je HTPC kijken? En als je dan op menu drukt komt er dan geen menu over het beeld van je HTPC te liggen ? Zeker na het uitvoeren van een reset zou dat weer gewoon ingeschakeld moeten zijn.
Op zich zou er iets met Audessey mis kunnen gaan als je de nieuwe speakers niet goed hebt aangesloten. Bijvoorbeeld speakers BiWire/BiAmp aansluiten zonder de bruggen op je speakers te verwijderen.
Ja, ik kan wel naar mijn HTPC kijken. Zowel de Xbox als de HTPC zijn via HDMI aangesloten op de Denon. Er gaat 1 HDMI kabel van de Denon naar de TV. Als ik het geluid van de TV over de receiver laat gaan, en ik zet met de a.b. van de tv de tv harder of zachter, dan zie ik dat AnyNet geactiveerd is, want op de TV wordt getoond dat het volume omhoog/omlaag gaat waarbij de Denon harder of zachter gaat, zie ik op het display. Ik weet dus vrij zeker dat er 'verbinding' is tussen de TV en de Denon.

Ik ga nu zo proberen of ik wel menu krijg wanneer de HTPC aanstaat. Ik moet dan de TV instellen op HDMI 2, want het gebeurd niet automatisch als ik gewoon tv kijk, de HTPC aan zet en de Denon naar "Media player" zet. Ik moet eerst HDMI selecteren op de TV.

Wat betreft de speakers. Ik heb een Demo model gekocht. Ik heb ze zaterdag netjes opgehaald. Er zitten achterop de speakers 4 connectoren, 2x zwart, 2x rood. Tussen Rood en Zwart op de speakers zaten 2 stukjes speakerkabel. Alles wat ik gedaan heb is 1x rood open draaien en daar 1 ader van de speakerkabel die op de receiver is aangesloten BIJ dat stukje kabel wat er al zat gestopt, en datzelfde voor de zwarte aansluiting. Dit heb ik voor beide speakers zo gedaan. Ze geven beiden geluid, en beiden klinken ze op zich prima. Geen vervormingen, helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:36

JB

Cédric roelt!

Check je kabels van die nieuwe speakers even goed na. Mochten die niet helemaal lekker zitten dan krijg je ook rare dingen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
JB schreef op maandag 28 januari 2013 @ 17:36:
Check je kabels van die nieuwe speakers even goed na. Mochten die niet helemaal lekker zitten dan krijg je ook rare dingen.
Zojuist gedaan. Ik zie of hoor niks geks. Daarna een film aangezet, (Transformers 2) en ik heb gewoon surround geluid. Wederom; ook daar niks geks.

Met de OSD klopt er iets niet. Als ik receiver op Media Player zet, dan zie ik het beeld van de HTPC. Wanneer ik dan op Setup druk op de a.b. van de Denon, dan zie ik dat het beeld op TV donkerder wordt, maar ik blijf wel het beeld van de HTPC zien. Ik krijg echter geen OSD opties of wat dan ook te zien.

Dit heb ik vervolgens ook geprobeerd bij de Xbox360. Hierbij geldt hetzelfde. Beeld wordt donkerder, maar ik krijg geen OSD te zien.

Edit:
Ik geef het op. Zelfs in andere menudelen hangt het ding vast. Ik word er niet goed van. #*%#*$#%*@apparaat. Ik breng 'm zaterdag terug en dan wil ik een nieuwe. Hij doet alles, geeft radio weer, geeft geluid van andere apparaten weer, maar zodra ik ook maar in de buurt kom van de setup assistent of wat dan ook dan hangt het onding. Bah.

[ Voor 17% gewijzigd door Just_A_User op 28-01-2013 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Laat ze hem bij Stassen dan maar even zelf aansluiten en zien dat het pet is. Je kunt over zoiets discussieren, maar feiten voorleggen is altijd een stuk praktischer :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Vandaag naar Stassen gebeld. Moest mailen wat de situatie was en zij gingen 'contact opnemen met Denon'. Dat klinkt een beetje als 'voorlopig is het nog niet opgelost'. Daarnaast kreeg ik gistermiddag al de suggestie om de firmware te updaten.

Ik wil de firmware niet updaten, omdat ik niet geloof dat het probleem m daar in zit. Immers, de firmware die er nu op staat is de firmware die er op stond toen ik m kocht, en het heeft gewerkt, dus dat is niet DE oplossing, tenminste, dat is mijn mening.

Als het goed is bellen ze me morgen terug met meer info zodra ze bij Denon iemand gesproken hebben. Ik ben benieuwd. Ik wil deze situatie gewoon opgelost worden. Ik heb liever niet dat ze deze unit repareren en dat ik deze terug krijg, want ik heb geen vertrouwen meer in deze unit, als hij na 3,5 week dit soort kuren vertoond. Dan heb ik liever een nieuwe unit. Maar goed, eens afwachten wat Stassen doet, ik heb er vooralsnog vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Hm, vervelend dat ze bij Stassen zo moeilijk doen. Maar heb al wel eens meer van dat soort verhalen over Stassen gehoord, hoop niet voor je dat het een lang verhaal gaat worden.

Met Correct overigens nooit problemen; 1x een defect met een nieuwe cd-speler, mocht meteen met doos retour en kreeg zo een nieuwe mee. Goede eigen technische dienst, dat helpt ook ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Ik hoop ook niet dat het een probleem wordt. Maar, als het goed is zou ik vandaag terug gebeld worden. Gisteren hadden ze 'de persoon bij Denon proberen te bereiken' maar 'hij nam zn telefoon niet op'. Nou ja, kun je geloven of niet, feit is dat ze aangegeven hebben vandaag proberen hem te bellen. Ze hadden het over dat ik er van uit moest gaan dat ze me vanaf 12u zouden bellen, daarvoor niet. Als ik om 15u nog niks gehoord heb bel ik weer zelf.

ja, daar zeg je wat, de doos. Ik heb de doos niet meer. Ik bewaar dozen nooit. Daarnaast, hij was volledig werkzaam toen ik hem had aangesloten. Waarom zou ik de doos dan nog bewaren? Mja, ik hou niet van dit soort situaties. Overigens is dit de eerste keer dat ik deze situatie heb. Ik heb al mijn audiospullen altijd bij Stassen gekocht, en dit is de 1e keer dat ik tegen een dergelijk iets aan loop.

De subwoofer produceerde een tijd geleden een bromtoon, maar dat lag aan een groundloop, daar kan Stassen niks aan doen. Ik ken de verhalen waar jij aan refereert over Stassen ook, maar ik heb die ervaring vooralsnog niet. Dit is natuurlijk wel een situatie die of goed wordt opgelost, of niet goed, en afhankelijk daarvan blijf ik bij Stassen kopen, of ik kom er nooit meer.

Maar goed, we lopen nu op zaken vooruit. Ik wacht af. Waar ik alleen een beetje huiverig voor ben is dat ze met het verhaal komen van 'probeer eens de firmware te updaten' of dergelijke dingen die hoogstens een workaround zijn. Dan blijft het eigenlijke probleem natuurlijk bestaan.

Hoe dan ook, fair is fair, ik ben er altijd goed en netjes geholpen, dus ik doe de aanname dat dat nu niet anders zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Altijd lastig als je van het kastje naar de muur gestuurd wordt. Zelf heb ik vanwegen de verhalen die rondgaan over Stassen uiteindelijk besloten om toch maar voor een andere leverancier te kiezen. Maar zoals je zelf al zegt, ben je altijd prima geholpen.

Ben benieuwd hoe dit afloopt dus ga dit topic nog even volgen. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Het aparte is overigens dat naast het niet verschijnen van het OSD en dat het apparaat zichzelf ophangt bij auto setup, hij het verder doet. Muziek wordt correct weergegeven, filmgeluid ook, DD, DTS, alles doet ie, zoals het hoort, geen bijgeluiden of raar klinkend geluid of wat dan ook, puur alleen die 2 dingen niet.

Waar ik ook achter kwam, is dat je per speaker kunt instellen dat ie harder of zachter moet. In het menu kies je dan voor een speaker (hij begint standaard links voor), en dan produceert ie een toon, zodat je vervolgens die speaker harder of zachter kunt zetten, en dat kun je zo voor alle speakers doen.

Ik ben alle speakers af gegaan, en elke speaker geeft die 'testtoon' weer. Dus, hij kan wel degelijk alle speakers aansturen. In principe is dat min of meer (hij doet nog meer natuurlijk, dat snap ik) wat Audessey normaal gesproken doet. Alleen zodra Audessey om de hoek komt kijken hangt ie zich op 8)7

Dan trek ik heel voorzichtig de conclusie dat het niet aan de speakers ligt of aan de manier waarop ze zijn aangesloten (niks vreemds verder, puur om dingen uit te sluiten).

Wat betreft het OSD snap ik het ook niet. Hij geeft wel beeld door van xbox en HTPC, zonder problemen, maar zodra ik dan het OSD wil oproepen dan wordt het beeld donkderder, maar dat is het dan ook. Ga ik uit het menu van Denon, dan wodt het beeld weer lichter (zoals het normaal is). Alleen ik zie niks.

Dan denk ik te kunnen uitsluiten dat het niet in de HDMI aansluiting zelf ligt, maar dat dit een softwarematig issue is.

Overigens weet ik niet of ik de Denon correct heb gereset. Ik heb gedaan wat er in het boekje staat, maar er staat dat je dat moet doen tot het display begint te knipperen. Dat heb ik niet gedaan. Het display lichtte op, en toen heb ik los gelaten.

Ik was mn audiosettings kwijt, en ik was ook de custom-ingangs-benamingen kwijt, dus hij heeft wel *iets* gereset, maar of ie volledig reset is? No idea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Wat let je anders om nog eens een volledige reset te doen, maar dan wel volgens het boekje :?
Dan zou ie weer terug moeten gaan naar de basis lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Ja, dat dacht ik dus gedaan te hebben, maar dat het display moet gaan knipperen dat realiseerde ik me later pas. Het lichtte wel op, dus dat alle toeters en bellen op het scherm verlicht werden, maar knipperen heeft het niet gedaan.

Omdat hij toch dingen terug had gezet naar standaard was ik in de veronderstelling dat ik de reset goed had uitgevoerd. Overigens, nadat ik dit zo heb gedaan, nog steeds geen OSD en nog steeds hangt ie bij Audessey.

De reden dat ik weet dat ie wel wat gereset heeft, is omdat ie bv standaard de ingang TV heeft. Ik had dit aangepast naar SAMSUNG. Na de reset geeft ie nu weer TV aan, en ik krijg het niet aangepast, want daar heb ik het OSD voor nodig, dan is het veel makkelijker.

Ik ben vrijdag pas weer thuis, dus ik kan dan weer rotzooien. Ik hoop gewoon dat Stassen me belt met de melding dat ik deze mag terug geven, en dat ik een nieuwe unit krijg. Alleen ja, de 2113...ik ben er niet meer zo enthousiast over. Ik heb vast een maandagmorgen unit, maar toch baal ik nu een beetje van de overstap van Marantz die ik eerst had naar Denon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:14
Dit klinkt gewoon echt als een gevalletje dikke pech :(
Ik heb aardig wat Denon 'ervaring' inmiddels en ik heb dit nog nooit meegemaakt. Heb sinds een aantal maanden ook een 2113 staan en ik vind het nog steeds een leuk ding. Heb er trouwens ook een UE46D8000 aan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
InZane schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:23:
Dit klinkt gewoon echt als een gevalletje dikke pech :(
Ik heb aardig wat Denon 'ervaring' inmiddels en ik heb dit nog nooit meegemaakt. Heb sinds een aantal maanden ook een 2113 staan en ik vind het nog steeds een leuk ding. Heb er trouwens ook een UE46D8000 aan hangen.
Ik bedenk me nu, nadat ik de website van Denon heb gelezen over die 2113, dat de reset misschien toch niet volledig is geweest (of gewoon het apparaat echt defect is). daar staat nl dat bij aansluiten op TV en de 1e keer aanzetten de setup assistent moet komen. Die heb ik niet gezien toen ik de 'reset' heb uitgevoerd, terwijl hij dan toch weer in fabrieksinstellingen moet staan en DUS de setup assistent moet tonen.

Dus, conclusie: OF hij is echt kapot, OF de reset is niet goed uitgevoerd, maar indien dat laatste, is het toch de vraag waarom ie ineens apart gedrag ging vertonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Oke, dus ik heb een reactie van Stassen. Ze belden op met het verhaal dat ze mijn uiteenzetting in de mail hebben voorgelegd aan Denon. Ik heb, omdat ik de microfoon van mijn Denon niet kan vinden, de microfoon van de Marantz van mijn moeder gebruikt.

De Denon springt in Audessey stand, maar volgens Denon is het probleem dat ik een andere microfoon gebruik dan die erbij geleverd was. Dat klopt, want ik kan die van mij dus niet vinden. Let wel, ik heb dit aangegven aan Stassen, en die medewerker vroeg het, waar ik bij was, aan een andere medewerker of dat kon, en dat kon want 'Audessey is universeel'.

Right. Niet dus. Het probleem is nu dat ik de microfoon niet kan vinden. Ik zal 'm niet hebben weg gegooid, dat lijkt me heel erg sterk, maar dus OF ik moet specifiek de microfoon van de 2113 kopen OF ik moet hem terug vinden.

Medewerker zei heel triomfantelijk "Denon zei direct dat dat niet kan, je MOET de mic gebruiken die erbij zat, dat is de oorzaak". Op mijn vraag of dat dan ook het OSD probleem oplost stak hij wederom hetzelfde verhaal af.

Wat betreft Audessey vind ik het een plausibel verhaal. Wat betreft het OSD vind ik dat niet. Ik MOET dus die microfoon terug vinden. Tenzij iemand hier die microfoon te leen heeft? :') Anders moet ik m kopen als ik m niet kan vinden, dat is dan mn eigen schuld want dan had ik m maar niet moeten opruimen op een plek die ik niet meer weet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Die mic moet in een wit doosje zitten, zat in de doos van de receiver. En als ze bij Stassen een beetje service bieden, hebben ze er vast wel eentje van een demo-model over die je even kunt lenen, of zelfs zo mee mag nemen.

Bovendien lijkt het me erg, erg stug dat een mic van Marantz niet zou werken. Meer als een in alle richtingen gevoelige mic met een Denon logo d'r op is het namelijk niet. Simpel mono dingetje, hooguit ietsje gevoeliger. Maar die van een Marantz is volgens mij exact het zelfde, maar met een ander logo. Dat zal ook de redenatie van die Stassen medewerker zijn geweest vermoed ik ;)

Having said that: als zij zeggen dat het zou moeten werken, je dat op hun advies gedaan hebt en het werkt nu ineens helemaal ruk, sta je natuurlijk extra sterk als je ze vraagt om zo'n mic van een demo-bak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
The Eagle schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 15:15:
Die mic moet in een wit doosje zitten, zat in de doos van de receiver. En als ze bij Stassen een beetje service bieden, hebben ze er vast wel eentje van een demo-model over die je even kunt lenen, of zelfs zo mee mag nemen.

Bovendien lijkt het me erg, erg stug dat een mic van Marantz niet zou werken. Meer als een in alle richtingen gevoelige mic met een Denon logo d'r op is het namelijk niet. Simpel mono dingetje, hooguit ietsje gevoeliger. Maar die van een Marantz is volgens mij exact het zelfde, maar met een ander logo. Dat zal ook de redenatie van die Stassen medewerker zijn geweest vermoed ik ;)

Having said that: als zij zeggen dat het zou moeten werken, je dat op hun advies gedaan hebt en het werkt nu ineens helemaal ruk, sta je natuurlijk extra sterk als je ze vraagt om zo'n mic van een demo-bak :)
Ja, ik heb die mic in het begin gebruikt, dus ik weet zeker dat ik hem heb gehad. waar hij nu is, ik heb geen idee.

Wat betreft de mic van een demo model, die hebben ze niet (zeggen ze), dus die optie gaat 't 'm ook niet worden. Nou, van wat ik begreep van Stassen hebben ze bij Denon gezegd dat het per se dat type mic moet zijn wat er bij geleverd wordt. Er staat nl wel een type aanduiding op, en die wijkt af van wat er op de mic van de Marantz NR1402 staat.

Los daarvan, het lijkt mij sterk dat het gebruik van een microfoon invloed heeft op het al dan niet getoond worden van het OSD. Of het OSD het al langer niet doet weet ik niet, want ik ben niet meer in dat menu geweest sinds die 1e keer toen ik 'm net had en ingesteld heb.

Het punt is dat ik nieuwe speakers heb gekocht en dus Audessy opnieuw wilde gebruiken. Daartoe kon ik mijn mic niet vinden, die van de marantz die mn moeder heeft gepakt, en daarop liep het apparaat vast. Toen ik vervolgens in het menu wilde gaan kwam ik tot de conclusie dat het OSD niet meer getoond werd.

Hoe dan ook, als ik de receiver volledig reset (ik dacht dat ik dat gedaan had, maar ik probeer het vrijdag opnieuw) dan keert ie dus terug naar fabrieksinstellingen. Indien dat het geval is ZOU de eerstvolgende keer dat ik hem aanzet de '1e keer gebruik' moeten zijn en dús zou de setup assistent via het OSD getoond moeten worden op TV. Van het weekend gebeurde dat niet, dus ik vraag me nu af of ik de reset volledig correct heb uitgevoerd of dat er toch iets meer aan de hand is dan 'verkeerde mic gebruiken werkt niet en leidt tot rare problemen', wat de reactie zou zijn geweest van de medewerker van Denon volgens Stassen.

Ik heb aan Stassen gevraagd om me door te geven wat een losse microfoon moet kosten van de 2113, want dat is de enige manier om te testen of dat de problemen inderdaad oplost. Dat ik die mic dan moet kopen is mijn probleem, want dan had ik mijn eigen mic maar beter moeten opruimen (of minder goed, zodat ik m wel kan vinden :P ). Maar als dat het probleem niet oplost dan word ik kwaad, want dan maken ze zich er gewoon maar simpel van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Heb je die microfoon soms netjes terug gestopt in de doos? Ik lees dat die in het beginsel verstopt zit in styrofoam verpakking en dat je hem daardoor lastig ziet.

En check hier eens.

http://www.ebay.com/itm/A...pters&hash=item3cce5d98e0

En het typenummer van de mic is, ACM1HB

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 93986 op 30-01-2013 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Anoniem: 93986 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 15:37:
Heb je die microfoon soms netjes terug gestopt in de doos? Ik lees dat die in het beginsel verstopt zit in styrofoam verpakking en dat je hem daardoor lastig ziet.

En check hier eens.

http://www.ebay.com/itm/A...pters&hash=item3cce5d98e0

En het typenummer van de mic is, ACM1HB
Ik weet dat je 'm in het begin lastig ziet, maar ik heb hem toen wel gezien want ik heb hem ook gebruikt toen. Ik heb hem zeker weten niet opnieuw opgerold en terug in dat witte doosje gestopt, en al had ik dat wel gedaan, dan nog zou ik dat witte doosje niet vervolgens weer terug stoppen in de styrofoam verpakking ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Nou, nieuwe ontwikkelingen in de situatie. Afgelopen week nogmaals een reset uitgevoerd, met als resultaat dat er helemaal geen HDMI bronnen meer werden weergegeven, terwijl dat voor de reset wel nog het geval was.

Omdat het me heel sterk leek dat dat ook nog aan de microfoon lag, stapte ik zaterdag de winkel in Venlo binnen, waar de eigenaar aanwezig was. Verhaal uitgelegd, en ik moest diezelfde dag nog met de receiver naar hun 'luisterkasteel'. Toen ik thuis het ding aan het loshalen was werd ik gebeld door Stassen, met de melding dat ze naar de versterker gingen kijken, maar niet die zaterdag, maar deze week, en ik zou een leentoestel mee krijgen.

Nou, 10 min later stond ik daar, en werd hij toch direct aangesloten. Met 2 man sterk kwamen ze kijken wat er aan de hand was en tot mijn eigen grote opluchting liet het apparaat daar ook geen OSD zien, en liep hij vast zodra de medewerker wat rondklikte in het menu. Opmerking van de betreffende medewerker was dat dit toch echt niet lag aan een audessey microfoon. Ik kreeg zonder problemen direct een splinternieuwe 2113 mee :) :) Dat is dan toch weer service van Stassen.

Thuis gekomen, aangesloten, en voila. OSD. Nou, setup van het apparaat gedaan etc. Toen dacht ik, ik zal eens op de rekening kijken wanneer ik die 2113 nou exact gekocht heb. Ik trek de kast open, trek de rekeningenmap onder 2 andere mappen vandaan, en ik zie dan ineens onder een stapel andere documenten een plastic verpakking steken, met daarin een wit boek, waar nog net '21' te zien is. Trek ik dat te voorschijn, is het de handleiding van de Denon, + cd die erbij geleverd zat + Audessey microfoon 8)7 :+

Microfoon aangesloten, gecalibreerd, en werkend systeem thuis staan. Ik ben nu alleen een beetje huiverig want het ding staat er gewoon, net als de vorige, en die vorige stopte ook ineens met het doorgeven van OSD, etc. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Het ding moet gewoon doen waar ie voor gebouwd is. Je hebt garantie, dus als de OSD weer uit zou vallen kun je voorlopig gewoon weer terug naar Stassen.
Ik denk dat je een maandagmorgenmodel gehad hebt. Ik zou me niet teveel zorgen maken of het nu wel goed zou gaan, hordes mensen hier die ook een 2113 hebben en waar bij alles het doet en blijft doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Ja, een maandagmorgenmodel zou goed kunnen. Aan de andere kant, ik kreeg de nieuwe unit toen ik in het luisterkasteel was. Een van de medewerkers zei dat de normale gang van zaken was dat ze mijn unit zouden opsturen ter inspectie/reparatie. Maar, omdat ik het ding pas 3,5 maand geleden aangeschaft had, gingen ze kijken of ze er een hadden staan die niet gereserveerd was.

Dat bleek het geval te zijn. Daarop kwam de 2e medewerker met de doos aan waar de nieuwe receiver in zat. Die heeft ie uit de doos gehaald, aangesloten, getest of die wel netjes het OSD liet zien, en dat bleek het geval te zijn. Die nieuwe receiver heb ik dus mee gekregen.

Echter, wat ze vervolgens deden, was mijn defecte receiver in diezelfde doos terug plaatsen, inclusief dat ze hem netjes inpakte in het softe materiaal waarin elke nieuwe receiver verpakt zit?! Vervolgens het piepschuim er terug op, en het geheel in de doos terug gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Mooi dat het is opgelost. Die defecte gaat gewoon retour naar Denon in de originele doos inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dat hopen we dan maar idd. Dit zijn overigens wel van die redenen waarom ik bij aankoop van apparatuur altijd even naarhet plakband op de doos kijk - je wilt geen RMA of teruggegeven meuk als je flink betaalt :)

Overigens ben ik nog steeds van mening dat ze bij Stassen moeilijk deden over opsturen etc. Wat dat betreft is Correct met hun enorme magazijn handiger. Defect aangetoond, haal maar een nieuwe uit de winkel of uit het magazijn. Staat toch meer dan genoeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Mja, moeilijk doen...kijk, op zich was het ding 3,5 maand oud, hij zat niet stuk in de doos, dus op zich logisch ergens dat ze niet direct een nieuwe geven. Toen ik in de winkel in Venlo stond bij de eigenaar gaf hij aan dat ik 'm terug moest brengen die dag maar dat ik geen nieuwe kreeg. Hij ging naar Tegelen bellen en vertellen dat ik er aan kwam en hoe en wat.

Echter, toen de winkel in Tegelen mij terug belde (waar ik 's morgens voor ik in Venlo naar de winkel ging heen gebeld had) hadden zij overduidelijk nog geen contact gehad met de eigenaar, want indien wel, dan had ik een leentoestel mee gekregen want volgens de eigenaar was het 'niet mogelijk' om direct een nieuwe te krijgen. Dan denk ik, het KAN wel, je WIL dat gewoon niet. Goed, het is zijn winkel, en op zich is er wat voor te zeggen natuurlijk, want anders kan iedereen maar binnen komen en roepen dat iets stuk is en een nieuw model mee krijgen zonder vragen. Dat lijkt me niet de bedoeling.

Maar goed, na aansluiten in het luisterkasteel was het dus rap geregeld. Ik kan me wel voorstellen dat ze de defecte unit laten repareren indien mogelijk en dan daarna verkopen als demo model of occassion ofzo (als ze dat doen, weet ik niet). Maar het lijkt me niet als 'nieuw'. Dat zou...fout..zijn.

Overigens wel mooi he, toen ik 't apparaat kocht was een van de selling features om over te stappen op een nieuw model receiver (ik kwam van een Marantz SR4600) ook de Audessey want oh oh oh dat werkt fijn. Maar toen het niet werkte toen was Audessey ineens niet zo geweldig, op geen enkel apparaat, niet alleen Denon, en kon je dat veel beter allemaal met het handje doen.

Juist ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 502395

Hallo,
Mijn 3 weken oude Denon AVR-2113 is via HDMI out aangesloten op een Samsung 46UEC5100 en ook ik heb problemen met OSD : ik krijg namelijk slechts een deel van de menu's te zien op het scherm. De setup en option menu's krijg ik te zien maar het achterliggende scherm blijft zwart, bv. het beeld zoals op blz 38 van de handleiding (FM - zwart beeld met info) zie ik niet. Idem bij USB, Internet radio,...
De firmware is up to date. Waar zou dit probleem aan kunnen liggen ?

alvast bedankt
Damo2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lomp
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-07 20:02
Mischien kan je proberen om je tv op een andere beeldformaat te zetten 16/9 ofzo.
Heb je niet toevallig je tv op een zoomstand staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 502395

Lomp schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 00:31:
Mischien kan je proberen om je tv op een andere beeldformaat te zetten 16/9 ofzo.
Heb je niet toevallig je tv op een zoomstand staan?
Noop, helpt niet :'(
Pagina: 1