Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Receiver, tuner of iets anders?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Daar mijn oude stereo-set steeds meer kuren begint te vertonen ben ik op zoek naar een nieuwe set voor in mijn woonkamer. Mijn oude set is van Sony en heeft jaren uitstekend dienst gedaan. Volgens mij was het een van de eerste 5.1 sets op de markt met een enorme subwoofer, twee zuilspeakers en optioneel een 51 (!) CD wisselaar.

Nu ik aan m'n zoektocht ben begonnen zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik ben eigenlijk op zoek naar een leuke totaalset/allesvervanger. Echter heb ik helemaal geen verstand van receivers, tuners en dergelijke.

Mijn oog is gevallen op de Harman Kardon sets, maar daar betaal je meer voor de naam en de glanslaag dan voor de daadwerkelijke kwaliteit volgens mij. Het apparaat spreekt me opzich wel aan.

Namelijk een compacte unit met Blu-Ray speler, radio tuner (wat ik zeer belangrijk vind), en versterker in een behuizing.

Ik ben een absolute muziek en geluids liefhebber maar heb van de apparatuur niet bijzonder veel verstand.

Ik twijfel of ik tevens nieuwe speakers wil, want de huidige voldoen eigenlijk prima, en hun lompe imposante uiterlijk staat wel in mijn kamer.

Hebben jullie tips voor de aanschap van een audio / home-cinema set?

Ik ben helaas niet zo in deze wereld thuis...

Verwijderd

Denon heeft een S5BD alles wat jij wilt met 5.1 mogelijkheid. Radio/Blu-ray/Dvd/Cd in een relatief kleine behuizing. Speelt alle nieuwe codecs qua geluid: dts hd/ true hd. Alleen geen 3D.

Nu een mooie aanbieding omdat hij eruit gaat na een aantal jaar:

http://www.hobo.nl/defaul...roduct&id=6133&title=S5BD

Hier moeten alleen nog luidsprekers bij. En die zijn naar eigen smaak te kiezen!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2013 15:37 ]

Verwijderd

personelijk vin ik alles in een set niet zo , mocht het kapot gaan ben je verplicht om een nieuwe te halen .
ben meer van het losse , zoals je al in je bericht aangaf "een harman kardon set" is een goede set zoal kwa geluid en alles om er op aan te sluiten , losse compementen is altijd beter , (dat is mijn mening)

harman kardon is kwaliteit waardig .

http://hificorner.nl/hifi-sets/home-cinema/cineshape.html

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:58

FeaR

In GoT we trust

Schopje richting Consumentenelektronica Aankoopadvies aangezien het om een aankoopadvies gaat :)

Als je speakers nog voldoen dan zou ik deze niet meteen vervangen. Let alleen wel even op hoe de speakers aangesloten moeten worden. De speakers zullen passief zijn en dat is geen probleem. Het gaat vooral om de subwoofer, als deze ook passief is wordt het lastiger om deze aan te sluiten op een receiver. Een receiver verwacht een actief exemplaar, dus met ingebouwde versterker. Er zijn naar mijn weten wel wat receivers die een passieve subwoofer aankunnen, maar die markt is heel klein.

Wat is het budget voor het geheel overigens? Zeker niet onbelangrijk.
Harman Kardon wordt door velen tegenwoordig weggezet onder het kopje van de standaard consumentensetjes a la Sony, LG, JVC, Samsung, et cetera. Het is niet meer de HiFi die het vroeger was. Merk wordt nu ook al liefkozend Harman Karton genoemd. Overigens snap ik de gegeven link ook niet helemaal: iemand die aangeeft van muziek te houden ga je toch geen set met satellieten aanraden? Als het nu puur om film ging kan ik daar inkomen, maar met muziek niet.

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 28-01-2013 18:18 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal bedankt voor de reacties! (en FeaR bedankt voor het verplaatsen)

Mijn budget staat in deze zoektocht absoluut niet vast. Ik geef liever 1500,- euro uit aan een set waarvan ik weet dat ik de komende 15 jaar redelijk mee kan komen, in plaats van de helft waardoor ik mogelijk met een onbevredigd gevoel van de boel geniet.

Als het bedrag rond de 1000,- euro zou liggen ben ik meer dan tevreden. Het moet voor mij wel het geld waard zijn. Ik geef bijvoorbeeld geen ene moer om de 3d technologie op dvd spelers. Ik zie mijzelf niet met zo'n brilletje op de bank zitten. Ik vind het dus zonde om vele euro's (meer) uit te geven aan een systeem met hippe functies die ik toch niet gebruik.

Het apparaat waar Woutoro me op wees is wel interessant. Ware het niet dat ik hem foeilelijk vind. Het is wel het idee waar momenteel mijn voorkeur naar uit gaat. Die Cineshape vind ik ook wel stoer, maar ik hoef eigenlijk geen 5.1 set meer. 2.1 is meer dan zat.

Mijn huidige subwoofer is inderdaad passief. Wellicht moet ik daar ook maar afstand van gaan doen?

Ik zie door de bomen het bos even niet meer...

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Als het behouden van je speakers een optie is zoals je schrijft, zou dat een goede overweging kunnen zijn. Dan heb je per aan te kopen product wat meer budget te besteden. Voor die € 1000 (tot €1500) moet je dan best wel een setje kunnen samenstellen met een nieuwe receiver, subwoofer en blu-rayspeler. Kijk eens naar een instap Marantz of Denon. Moet je samen met je oude speaker toch best een mooi 2.1 setje van kunnen maken.

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag zag ik via een dagaanbieding weer eens een set voorbij komen en na wat geklik kwam ik onderstaande set tegen:

http://www.minisetshop.nl...denon-ceol-n-8-zwart.html

Hoewel deze niet helemaal aan mijn eisen voldoet ben ik volgens mij een beetje verliefd geworden.

Hij heeft gelukkig analoge ingangen waardoor ik hem gewoon aan mijn tv kan hangen.

Wat ik alleen niet snap is de subwoofer aansluiting. Hij heeft een 'pre-out' voor subwoofers. Kan ik daar mijn passieve woofer aan hangen?

Helaas heeft hij geen HDMI.

Wat vinden jullie?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je een budget van 1000 a 1500 euro hebt zou ik zeker niet voor dat setje gaan.
Analoge ingangen hebben vrijwel alle betere AVR receivers, HDMI idem. De Denon die je nu aanhaalt is een kwalitatief goed, maar wel beperkt setje, dat je ergens neerzet in bijvoorbeeld de slaapkamer. Het is absoluut geen vervanger voor een beetje home-cinema. Daar zijn de speakers trouwens ook niet naar.

Een pre-out voor een subwoofer is een uitgang waar je alleen een actieve subwoofer aan kunt hangen. Geen passieve dus. Pre-out betekent voorversterkt, maar niet eindversterkt, dus daar moet een aparte eindversterker op, meestal in de sub ingebouwd. Gaat in jouw geval niet werken dus. Wat al eerder gezegd is geloof ik: een versterker of receiver met een versterkte sub-uitgang (die je dus nodig hebt voor je passieve sub) wordt lastig te vinden :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag de Denon CEOL N8 binnen gekregen. Niet helemaal het apparaat wat aan al mijn eisen voldoet, maar man man man wat een vernuftig dingetje!

Na het uitpakken, aansluiten van de speakers en plaatsen was het een kwestie van wifi-netwerk kiezen en spelen maar. Direct internet radio en m'n iTunes bibliotheek via Airplay. Tevens leest hij alle muziek op mijn NAS. De nummers op de NAS benaderde ik al via iTunes maar de CEOL kan ze dus ook afspelen als de iMac voor de gein eens een keer uit staat.

De FM tuner was een absoluut vereiste maar ik betwijfel of ik die nog ga gebruiken nu de internet radio zo lekker werkt.

De Denon app ziet er een beetje knullig uit maar werkt tot nu toe erg leuk. Ook aan- en uit zetten werkt prima. Dus 's ochtends wakker worden, telefoon pakken en muziekje aanzetten!

Een Dolby set heb ik dus op dit moment niet. Ik moet ook zeggen dat ik het zelden gebruik. Mede omdat ik al mijn content download, maar vooral ook omdat het vaak op m'n zenuwen werkt.

De bijgeleverde standaard speakers vallen absoluut niet tegen. Wat een kraakhelder geluid uit die kleine krengen. Ze missen wel was bass, dus nu rest mij eigenlijk nog 1 vraag.

Wie kan mij een leuke (betaalbare) actieve subwoofer aanraden?

• The Eagle

The Eagle

Definieer "betaalbaar" :)

Oftewel: ook hier weer de vraag: hoeveel wil je uitgeven? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik had max 250,- euro in gedachten en schrok wel een beetje van de prijzen die ik her en der degen kwam.

Echter liep ik laatst een electronica zaak in waar ze nog een Harman Kardon sub hadden staan. Het betreft een sub uit de 'hkts 16' serie. Deze mag ik voor 150,- euro meenemen.

Mooi prijsje lijkt me!

• The Eagle

The Eagle

Mja, da's meer een huis tuin en keuken sub. Zal best een beetje aanvulling geven op je Denon speakers, maar verwacht er niet teveel van.
Check voor jouw budget hier even, of ander op MP. 2e hands moet je best wat kunnen vinden voor jouw budget denk ik :)

Pagina: 1