Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

internet probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi, ik zoek een oplossing voor mijn internet probleem!

Ik deel internet met de buurvrouw, de router staat in mijn appartement. We zitten bij Tele2 aangesloten en hier had ik tot het najaar 2012 geen problemen mee. Sindsdien worden we er vaak 'uitgegooid' (dit schijnt een veel voorkomend probleem te zijn in Amsterdam vanwege de drukte). Het is een kwestie van de router opnieuw opstarten (stroom er even afhalen) en dan hebben we weer internet. Ook verander ik het kanaal van de router af en toe als we slecht bereik hebben. Meerdere malen met Tele2 gebeld, maar zij kunnen er niks aan doen, zeggen ze.

Op zich is het opnieuw opstarten van de router geen groot probleem, maar ik ben vaak een weekend weg en dan heeft de buurvrouw soms een weekend lang geen internet, omdat ze niet bij de router kan (die in mijn appartement staat)

Heeft iemand daar een oplossing voor?

(ja de buurvrouw kan ik een sleutel geven van mijn appartement, maar ik ken haar niet zo goed, dus ik zoek een andere oplossing.:) )

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:57
Ze kan toch inloggen op je router en dan rebooten?

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Verwijderd

Topicstarter
sorry, ik ben een internet groentje :)

kun je inloggen op de router, zonder verbinding met internet te hebben?

• Bad Brains
Ja want dat is een intern ip adres b.v. 192.168.1.1

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-10 13:28
Kun je allereerst eens aangeven welk merk router je hebt, en welk typenummer? Vervolgens even aangeven of je nog verbinding hebt met je router, als je geen verbinding met het internet meer hebt etc etc.. Je startpost is een beetje karig, zo kunnen we je niet verder helpen ;)

Verwijderd

Topicstarter
ok, dat wist ik niet! ja het adres is: http://192.168.1.1/ en gebruiksnaam en wachtwoord weet ik ook, daar verander ik inderdaad af en toe het kanaal. maar hoe kan ik hem dan rebooten?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
In het geval de pc nog wel verbinding heeft met de router (enkel de router heeft geen internetverbinding meer) dan zou die oplossing moeten werken ja. Buurvrouw het IP en het password geven zodat ze hem kan rebooten.

Bij de tele2 router die ik had moest je dan 'submit en reboot' hebben op 1 van de settingspagina. er is niet echt een 'reboot' knopje, maar is afhankelijk van het type dat je hebt

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
ok, bedankt voor jullie reactie. als ik het goed begrijp moet ik dus eigenlijk even wachten totdat Tele2 ons er weer 'uitgooit' en dan even kijken of ik nog wel verbinding kan maken met de router. En als dat zo is kan ze hem dus vanuit haar eigen appartement 'rebooten'.

(router merk: davolink, model: DV-2020, als ik mijn internetverbinding op mijn laptop uitschakel kan ik niet meer inloggen op de router, maar ik neem aan dat dit een andere situatie is als wanneer ik eruit wordt gegooit?)

Verwijderd

Topicstarter
als ik inlog op de router zie ik onder 'Advanced Setup' de optie 'Save/Reboot' staan, moet ik die optie hebben?

• Bad Brains
Als de router aan staat en de lan kabel (of wifi module) werkt dan kun je altijd naar je router toe.
Dus als je deze op de PC uitschakelt dan niet nee, lijkt me redelijk logisch ook.

• webcamjan
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-11 18:57
ik heb eerder het idee dat je draadloos eruit klapt en niet de verbinding naar tele-2/centrale.

Voor jou lijkt het dan alsof tele-2 eruit valt maar dat is dan niet zo, knipperen er ook lampjes op de router als het eruit ligt.? tov dat het wel werkt. En als je een pc met kabel aansluit heeft die dan ook geen internet meer als de laptops (neem ik aan) niet meer werken.?
Pagina: 1