PC voor 3D modelleren (Revit 2013)

Pagina: 1
Acties:

• Sajuuk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:54
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik begin binnenkort met mijn afstudeerproject voor de opleiding bouwkunde, hiervoor moet ik een groot gebouw uittekenen. Dit zal met Autodesk Revit 2013 gebeuren.

Omdat mijn laptop dit niet gaat trekken wil ik graag een pc bouwen dit Revit een beetje fatsoenlijk kan draaien met grote projecten. Het gaat voornamelijk om het modeleren, renderen zal niet veel gebeuren en als dat wat meer tijd kost maakt het niet uit.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het zou mooi zijn als het onder de 700 euro kan blijven

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
pricewatch: MSI N570GTX Twin Frozr III Power Edition/OC
Deze kaart heb ik nog liggen en kan ik mooi voor dit systeem gebruiken.
Monitor (24 inch 1920x1200) muis en toetsenbord heb ik nog wel liggen

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb de volgende lijst samengesteld
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 200,95€ 200,95
1MSI Z77A-G43€ 84,49€ 84,49
1Corsair Carbide 200R€ 50,80€ 50,80
1Corsair Hydro H80i€ 83,90€ 83,90
1Corsair Vengeance CML16GX3M2A1600C10€ 74,49€ 74,49
1XFX Pro 550W€ 52,40€ 52,40
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 94,-€ 94,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 641,03

Ik wil gaan overclocken omdat Revit gebaat is bij een hoge kloksnelheid om deze reden een Z77 mobo en een k processor. De koeler lijkt me leuk om een keertje mee te knutselen en te kijken wat hij kan :)

Uit ervaring weet ik dat 8GB RAM niet genoeg is, vandaag de keuze voor 16 GB. Is er nog verschil in snelheid tussen low profile en de normale?

Data zal via een externe schijf of NAS geregeld worden.

De kast is een beetje persoonlijk maar dit leek mij een degelijke kast.

Graag zou ik willen weten of een 550W voeding genoeg is als ik de processor ga overklokken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
-

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Een beetje stil is altijd mooi meegenomen maar geen vereiste

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Lijkt me wel prima.. veel beter dan een 3570 met OC kun je eigenlijk niet krijgen voor Revit op dit moment, iig met een normaal budget. ( Waar zijn de dualcores van 6ghz intel?! :) )

Low profile heeft op zich geen effect op de snelheid. Met zo'n waterkoeler is hoog geheugen sowieso minder een issue.

Ik ben wel fan van dat soort cpu coolers, maar ik heb net een H80i (op een 3930k) en eigenlijk heeft ie wel wat aspecten waardoor als ik nu zou moeten kopen ik ook nog even rond zou kijken. Eigenlijk is die hele fancontroller en usb aansluiting etc etc niet echt nodig en voegt alleen maar complexiteit toe, ik vond mijn H60 eigenlijk fijner, maar deze coolt wel beter natuurlijk. Er zijn wel meer merken nu met dit soort coolers, misschien een Antec variant overwegen? (maar daar heb ik geen ervaring mee) Maar iig koelt de corsair wel echt prima met lage fanspeed. Ik heb de usb aansluiting en fans gewoon niet op de pomp aangesloten.

Ik denk dat je met een degelijke 400 watt voeding ook nog wel uit de voeten zou kunnen eigenlijk, maar 500 is wel wat safer. Je GPU zal max iets van 150watt doen ofzo, en je proc met OC ook?

specs

Verwijderd

Koeling in de 200r is niet geweldig. Ik denk dat je je geld beter in een goede kwaliteit kast stoppen, als de pricewatch: Corsair Carbide 500R Black of de pricewatch: Fractal Design Define R4 Pearl Black, en daar dan een luchtkoeler als de pricewatch: Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition of voor echt hoge kwaliteit luchtkoeling pricewatch: be quiet! Dark Rock Pro 2 of pricewatch: Noctua NH-D14 bij nemen. Voordeel van een goede kast is beter kabelmanagement en betere airflow over andere componenten.

• Sajuuk
Ik vind een goede kast ook wel belangrijk, alleen op een budget van 700 euro is een kast van 100 euro best veel. Maar die pricewatch: Corsair Carbide 500R Black is wel erg mooi. Ik zal eens kijken of ik hier nog wat budget voor kan vrij maken :)

Wat de koeler betreft: presteert de pricewatch: Corsair Hydro H80i minder dan de hoge kwaliteit luchtkoelers of maakt dit niet heel veel uit? Het lijkt me namelijk wel leuk om eens een andere koeler te proberen.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Volgens mij zijn deze watercoolers niet veel beter dan goede luchtkoelers. Wat ik wel erg fijn vind is dat ze de warmte -buiten- de kast dumpen ipv gewoon ter plekke weer in je kast te stoppen, die je er dan weer uit moet halen met nog een fan. En je hebt minder gewicht aan je moederbord hangen..

Ik heb alles in een pricewatch: Fractal Design Core 3000 zitten. Eigenlijk beste een prima ding.

specs

• mirno
  • Laatst online: 05-04 13:45

mirno

私の名前はMirnoです

Je lijstje is prima. Helemaal met beargumentatie erbij. Waterkoeling is idd leuk om te proberen. Je bent echter wel goedkoper en even snel (misschien wel sneller) uit met een lucht koeler ;)

Ik weet echter niet of de behuizing veel invloed heeft op de overklok prestaties. Ik denk eerlijk gezegt dat het weinig uit zal maken.
Maar vind zelf de corsair carbide 500r, die al genoemt is, erg mooi!

Qua SSD: 128GB raadt ik minimaal aan. Echter als je het budget hebt, kan je het beste voor 256GB gaan. De euro/GB is dan goedkoper, prestaties zijn hoger, levensduur is langer en de afname van prestatie bij een volle SSD wordt lager. Biedt veel voordelen. En 128GB raakt overigens erg snel vol, wat ik zelf wel erg belangrijk vind.

我的名字是Mirno

• Sajuuk
Probeer ik een beetje geld te besparen komen jullie weer met dure kasten, grotere SSD schijven en dat soort dingen 8)7
Een SSD van 128 GB moet genoeg zijn voor wat Revit bestanden, wat office documenten en wat ACAD tekeningen.
De 500R neem ik denk ik wel, die ziet er wel leuk uit en heeft ook wat beter kabelmanagement.
Bedankt allemaal
Pagina: 1