Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik begin binnenkort met mijn afstudeerproject voor de opleiding bouwkunde, hiervoor moet ik een groot gebouw uittekenen. Dit zal met Autodesk Revit 2013 gebeuren.
Omdat mijn laptop dit niet gaat trekken wil ik graag een pc bouwen dit Revit een beetje fatsoenlijk kan draaien met grote projecten. Het gaat voornamelijk om het modeleren, renderen zal niet veel gebeuren en als dat wat meer tijd kost maakt het niet uit.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het zou mooi zijn als het onder de 700 euro kan blijven
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
pricewatch: MSI N570GTX Twin Frozr III Power Edition/OC
Deze kaart heb ik nog liggen en kan ik mooi voor dit systeem gebruiken.
Monitor (24 inch 1920x1200) muis en toetsenbord heb ik nog wel liggen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb de volgende lijst samengesteld
Ik wil gaan overclocken omdat Revit gebaat is bij een hoge kloksnelheid om deze reden een Z77 mobo en een k processor. De koeler lijkt me leuk om een keertje mee te knutselen en te kijken wat hij kan
Uit ervaring weet ik dat 8GB RAM niet genoeg is, vandaag de keuze voor 16 GB. Is er nog verschil in snelheid tussen low profile en de normale?
Data zal via een externe schijf of NAS geregeld worden.
De kast is een beetje persoonlijk maar dit leek mij een degelijke kast.
Graag zou ik willen weten of een 550W voeding genoeg is als ik de processor ga overklokken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
-
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Een beetje stil is altijd mooi meegenomen maar geen vereiste
Ik begin binnenkort met mijn afstudeerproject voor de opleiding bouwkunde, hiervoor moet ik een groot gebouw uittekenen. Dit zal met Autodesk Revit 2013 gebeuren.
Omdat mijn laptop dit niet gaat trekken wil ik graag een pc bouwen dit Revit een beetje fatsoenlijk kan draaien met grote projecten. Het gaat voornamelijk om het modeleren, renderen zal niet veel gebeuren en als dat wat meer tijd kost maakt het niet uit.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het zou mooi zijn als het onder de 700 euro kan blijven
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
pricewatch: MSI N570GTX Twin Frozr III Power Edition/OC
Deze kaart heb ik nog liggen en kan ik mooi voor dit systeem gebruiken.
Monitor (24 inch 1920x1200) muis en toetsenbord heb ik nog wel liggen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb de volgende lijst samengesteld
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 200,95 | € 200,95 |
| 1 | MSI Z77A-G43 | € 84,49 | € 84,49 |
| 1 | Corsair Carbide 200R | € 50,80 | € 50,80 |
| 1 | Corsair Hydro H80i | € 83,90 | € 83,90 |
| 1 | Corsair Vengeance CML16GX3M2A1600C10 | € 74,49 | € 74,49 |
| 1 | XFX Pro 550W | € 52,40 | € 52,40 |
| 1 | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 94,- | € 94,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 641,03 | |
Ik wil gaan overclocken omdat Revit gebaat is bij een hoge kloksnelheid om deze reden een Z77 mobo en een k processor. De koeler lijkt me leuk om een keertje mee te knutselen en te kijken wat hij kan
Uit ervaring weet ik dat 8GB RAM niet genoeg is, vandaag de keuze voor 16 GB. Is er nog verschil in snelheid tussen low profile en de normale?
Data zal via een externe schijf of NAS geregeld worden.
De kast is een beetje persoonlijk maar dit leek mij een degelijke kast.
Graag zou ik willen weten of een 550W voeding genoeg is als ik de processor ga overklokken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
-
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Een beetje stil is altijd mooi meegenomen maar geen vereiste