Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

Topicstarter
ik zoek al een tijdje een goede versterker voor mijn koptelefoon maar ik heb niet echt een goed idee waar of hoe ik precies moet zoeken, in de pricewatch kan ik niks vinden en ik heb geen idee welke sites en reviews betrouwbaar zijn
daarom zoek ik dus wat hulp hier

ik ben dus op zoek naar een kleine versterker (zoiets qua grootte) met 2 ingangen die gelijktijdig naar mijn koptelefoon gestuurd worden (of een andere oplossing zodat ik 2 verschillende bronnen tegelijktijdig op m'n koptelefoon krijg)
mijn koptelefoon is een AKG K 272 HD
ik luister vooral (hard) rock en ben ook van plan hem te gebruiken voor games
verder noem ik mezelf geen audiofiel maar ik stel goed geluid wel erg op prijs
budget is ~100 euro maar kan hoger mocht dat echt verschil maken

naast de koptelefoon gebruik ik ook nog speakers, dus een uitgang naast de koptelefoon uitgang is wel handig (hoeft verder geen versterking te hebben; speakers hebben hun eigen versterker)

ik heb verder niet echt problemen met bepaalde merken oid (weet niet eens welke merken goed zijn :P ) en ook geen probleem met spul uit china ofzo laten komen
als ik iets vergeten ben, vraag het gerust

edit:
voor iemand die ooit hetzelfde probleem heeft:
ik heb uiteindelijk toch nog wat kunnen vinden
een simpele koptelefoonversterker met 1 ingang van ebay gekocht, en zelf een simpel kastje gemaakt wat mijn probleem (2 signalen naar 1 óf doorschakelen) oplost:
Afbeeldingslocatie: http://i917.photobucket.com/albums/ad18/godofal/IMG_20130216_233858_zps88b48dfb.jpg

als het plaatje niet duidelijk genoeg is:
de 4 tulp stekkers zijn ingangen, 2 voor mijn mobiele telefoon (muziek) en 2 voor mijn PC (game/voicechat geluid)
die gaan naar de schakelaar die
óf ze onveranderd doorstuurd naar de rechter 3.5mm jacks
óf hij stuurt ze via een paar weerstandjes naar de linker 3.5mm jack, waardoor het geluid samenvoegt en over 1 kabel eruit komt

de weestanden zijn 1 kilo ohm en er zitten er 4 in, 1 per kanaal (links/rechts)
ground is overal samengevoegd

[ Voor 28% gewijzigd door godofal op 16-02-2013 23:54 ]