Ervaring Apple Customer Service nav MBP Retina met Ghosting

Pagina: 1
Acties:
  • 260 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chanelle77
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-11-2017
Wil graag mijn ervaring delen met Customer Relations van Apple n.a.v. MBP retina (2 stuks) met image retention. Omdat het me toch niet helemaal lekker zat dat ik weer een exemplaar had met ir (en lees/weet dat het ook zonder kan) heb ik toch nog even contact opgenomen met MM waar ik deze heb gekocht (met btw korting) om te informeren. Ze hadden er nog 1 uit de zelfde batch en konden mij nu geen exemplaar geven zonder mocht ik dat willen. Dat zou voor mij dus exemplaar 3 zijn geweest (als ik klakkeloos advies Apple op had gevolgd en had omgeruild)! Bij het laatste gesprek zeiden ze "de kans dat u een 3e MBP met IR heeft is nihil" dus gewoon nog een keer omruilen. Vervolgens nog maar een keer contact opgenomen met Apple om te vragen hoe dit opgelost kon worden zodat ik exemplaar kreeg zonder. Eerste adviseur: "terugbrengen naar MM en online bestellen bij Apple en bijbetalen"! Vond ik geen handige oplossing omdat niet gegarandeerd kon worden dat deze "probleem"(meningen zijn verdeeld) vrij was en ik niet gemotiveerd was om bij te betalen na 2 mindere ervaringen. Daarna gesproken met iemand van Customer Rel. Rep en hij herhaalde dit voorstel. Vervolgens gevraagd naar supervisor omdat ik me niet kon vinden in deze "oplossing" en werd niet echt netjes geholpen. Conclusie; niet ons probleem, net zo lang omruilen tot je er een hebt zonder! "Wij leveren allemaal zelfde product" (retailer en online apple store) en ik begreep uit haar verhaal dat dit heel veel voorkomend "probleem" is en enige zekere oplossing reparatie is. Deze dame weigerde daarnaast om vragen over garantie te beantwoorden of mij ook maar enigszins tegemoet te komen en was ronduit onaardig en onbeleefd. Ik wilde helder hebben (van Apple) hoe het zit als dit probleem erger wordt of er iets anders nog is na de 2 weken terugbreng tijd of 1 jaar beperkte garantie. Na 2 mindere ervaringen wil ik gewoon graag nette oplossing of een bevestiging dat klachten netjes afgehandeld worden. De dame was boos en geïrriteerd omdat ik doorvroeg hoe eea zat en wilde niet helpen of antwoorden. Na dit laatste gesprek is mijn vertrouwen in de service van Apple tot een nulpunt gedaald. Wil geen discussie aanwakkeren over of dit wel of geen probleem is, maar potentiële kopers op de hoogte brengen, zodat het meegenomen kan worden in de aankoop beslissing...(als ik dit zelf van te voren had geweten had ik denk ik in retrospect iets anders gedaan). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank_b
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-06 08:26
Dit is een lastige, maar je hebt idd gekocht bij de MM dus zwart wit hebben ze gelijk, de MM is je eerste aanspreekpunt.

Of het netjes is, is de vraag, maar ok je moet bij de Mediamarkt zijn, ik heb een soort gelijk probleem gehad met mijn iMac die ik bij i-centre gekocht had (gele vlek) ook moest ik toen naar icentre toe.
Toen maar besloten om in het vervolg altijd bij Apple zelf te bestellen dan is de garantie vraag ook gelijk duidelijk.

Zonder veel voordeel koop ik nooit meer bij een retailer, geeft alleen maar extra gedoe bij garantie problemen.
Bij Apple zelf (store of winkel) nooit problemen, zelfs mijn eerste mac book pro gekocht in de apple store in Orlando USA kon ik zonder problemen hier in de NL laten repareren. Blijkbaar zijn ze toch een stuk vriendelijker en behulpzaam bij de "echte" klanten.

In jou geval zou ik hem dan ook inleveren ter reparatie, heb je toch je btw actie voordeel maar moet je even wachten op de reparatie. Dan ben je zeker van je probleem af omdat ze het scherm vervangen.
Helaas ben je hem dan even kwijt omdat hij via MM opgestuurd wordt.

Of misschien Apple care aanschaffen en het later oppakken, maarja dan is je voordeel ook bijna weg, daar tegenover heb je dan wel 3 jaar volle garantie.

Keuzes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:43
Je kunt je verhaal een stuk prettiger leesbaar maken door even wat alinea's en witregels toe te voegen :).

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Het forum is eigenlijk bedoeld voor discussiezaken. Je geeft aan eigenlijk alleen een verhaal kwijt te willen, en dat kan ook wel, maar dan is daarvoor de ProductReview (de problemen met het apparaat) en de ShopReview (problemen met de winkel)

http://tweakers.net/price...eyword=macbook+pro+retina (klik op de sterren voor reviews)
http://tweakers.net/shopreview/6897/media-markt.html

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 28-01-2013 15:06 ]

Dit topic is gesloten.