Beste Tweakers,
mijn PC-tje begint inmiddels aardig oud te worden en bij sommige acties schiet voornamelijk de CPU tegen het plafond aan. ook begin ik me zo langzamerhand te irriteren aan de herrie.
dus het wordt tijd voor een upgrade...
zie hier mijn huidige systeempje:
zoals jullie zien is dit allemaal vrij oud, gezien het meeste niet eens meer te koop is
waar ik zelf aan zat te denken als upgrade:
Videokaart
qua videokaart ben ik een beetje verloren in het bos met veel bomen. ik heb werkelijk geen idee wat een beetje knappe videokaart is icm met de rest. ik hoef niet alles ultra HQ te spelen, maar gewoon battlefield 3 en bijvoorbeeld skyrim op een normale setting is prima.
ook hoef ik geen super video bewerking te doen, af en toe photoshop en dat is het.
dus iemand hiervoor een goeie tip?
kast
ook qua kast kom ik er niet uit, er staan er werkelijk teveel in de pricewatch.
zoals aangegeven wil ik wel een beetje knap geluidsnivo en samen met 2x usb en 1x 3,5mm jack aan de voorzijde heb ik eigenlijk geen wensen. alleen moeten het MoBo etc. er natuurlijk wel inpassen.
voor de rest moet er nog een simpele 3,5'' schijf in, maar heb het idee dat die in elke kast wel past.
dus ook hier alle tips welkom...
overig
uiteraard zijn alle andere tips mbt tot het moederbord of CPU ook welkom, eventueel andere opmerkingen mogen ook.
ook ga ik er van uit dat de 8gb ram die ik momenteel heb nog voldoen voor de upgrade, als dit niet zo is hoor ik het graag.
de wensen in het kort
stil systeem waarmee ik weer een aantal jaar vooruit kan (circa 3 jaar).
hoef geen ultra HQ en zware videobewerking te doen, ook is gaming op iets boven gemiddelde settings prima.
multitasking is wel een pre, gezien ik vaak 4 a 5 programma's open heb staan.
alvast bedankt voor alle hulp
ps: processor moet perse een intel zijn (fanboy enzo...
)
pss: als er overige info nodig is wordt die graag gegeven
mijn PC-tje begint inmiddels aardig oud te worden en bij sommige acties schiet voornamelijk de CPU tegen het plafond aan. ook begin ik me zo langzamerhand te irriteren aan de herrie.
dus het wordt tijd voor een upgrade...
zie hier mijn huidige systeempje:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core 2 Duo E8400 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asrock G41MH/USB3 R2.0 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | EVGA GeForce GTS250 HDMI | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9B Low Profile Blue | € 44,95 | € 44,95 |
zoals jullie zien is dit allemaal vrij oud, gezien het meeste niet eens meer te koop is
waar ik zelf aan zat te denken als upgrade:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 3350P Boxed | € 153,95 | € 153,95 |
| 1 | ASRock B75 Pro3-M | € 57,10 | € 57,10 |
| 1 | Scythe Katana 4 | € 22,20 | € 22,20 |
Videokaart
qua videokaart ben ik een beetje verloren in het bos met veel bomen. ik heb werkelijk geen idee wat een beetje knappe videokaart is icm met de rest. ik hoef niet alles ultra HQ te spelen, maar gewoon battlefield 3 en bijvoorbeeld skyrim op een normale setting is prima.
ook hoef ik geen super video bewerking te doen, af en toe photoshop en dat is het.
dus iemand hiervoor een goeie tip?
kast
ook qua kast kom ik er niet uit, er staan er werkelijk teveel in de pricewatch.
zoals aangegeven wil ik wel een beetje knap geluidsnivo en samen met 2x usb en 1x 3,5mm jack aan de voorzijde heb ik eigenlijk geen wensen. alleen moeten het MoBo etc. er natuurlijk wel inpassen.
voor de rest moet er nog een simpele 3,5'' schijf in, maar heb het idee dat die in elke kast wel past.
dus ook hier alle tips welkom...
overig
uiteraard zijn alle andere tips mbt tot het moederbord of CPU ook welkom, eventueel andere opmerkingen mogen ook.
ook ga ik er van uit dat de 8gb ram die ik momenteel heb nog voldoen voor de upgrade, als dit niet zo is hoor ik het graag.
de wensen in het kort
stil systeem waarmee ik weer een aantal jaar vooruit kan (circa 3 jaar).
hoef geen ultra HQ en zware videobewerking te doen, ook is gaming op iets boven gemiddelde settings prima.
multitasking is wel een pre, gezien ik vaak 4 a 5 programma's open heb staan.
alvast bedankt voor alle hulp
ps: processor moet perse een intel zijn (fanboy enzo...
pss: als er overige info nodig is wordt die graag gegeven