game laptop: via docking station op 2560*1440??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:58
Hallo,

Tegen de zomer wil ik mijn PC waarschijnlijk eens gaan vervangen. Vanwege de mobiliteit zit ik nu ook eens te kijken naar een laptop ipv een desktop.

Qua prestatie heb ik er al een gevonden die aan mijn eisen voldoet (GTX680, i5/i7 , 16G en SSD).
95% van de tijd zal deze zich dan op 1 plaats bevinden, waarbij ik hem via een docking station wil hangen aan mijn 27"monitor met een resolutie van 2560*1440.

Vragen:
- Gaat dit gewoon werken? Of zitten hier nog haken en ogen aan (bijv. performance via de docking station??)?
- Is de resolutie van het scherm van de laptop dan nog van belang? (zit namelijk te denken aan een zo'n klein mogelijke laptop (waarchijnlijk 15"))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-07 09:42
Houd er rekening mee dat je laptop wel de mogelijkheid moet hebben om zo'n resolutie over de externe aansluiting te kunnen pompen. Met sommige laptops is dat nogal een probleem, of zelfs onmogelijk.

Zover ik weet (en ik laat me graag corrigeren... want ik heb het probleem zelf ook) kan je deze resolutie niet over een standaard VGA of HDMI kabel/aansluiting pompen, enkele over Dual Link DVI en display port.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312728

Wat is je budget en wat heb je op het oog? Als je dat vertelt kan de hulp (medeTweakers!) je een stuk handiger helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:22

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

HP heeft dockingstations met displayport aansluiting. Volgens mij geeft de dockingstation het signaal gewoon door maar ik zou wel de resolutie checken.
Overigens kan een simpel laptopje + dikke desktop waarschijnlijk voor hetzelfde geld evenveel of meer performance geven. Wil je overal goed kunnen gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
mijn budget is tot ongeveer 2000-2300 ik realiseer me dat een dergelijke laptop een stuk duurder is dan een gelijkwaardige desktop (met gelijke specs op een desktop kom ik ongeveer op 1500-1600).
Qua laptop kom ik er ook wel uit, ik heb er nu een van xnotebooks op het oog (XNB destiny, met gtx680, i5, 16g en 512gb SSD voor circa 2000 euro)

Echter de grote vraag is of dit via een docking station wel goed met mijn monitor kan communiceren, dus zonder performance/resolutie verlies. Zo niet dan wordt het namelijk gewoon een desktop (wellicht small form factor).

Wat ik op internet gelezen heb tot nu toe laat zien dat het nog weleens problematisch kan zijn, vandaar dus dat ik hier even wilde checken of iemand wellicht een dergelijke config al heeft draaien en zo ja met welke docking station? En of ik wellicht nog op andere zaken moet letten (zoals bijv. native resolution van de laptop).

[ Voor 7% gewijzigd door breagor op 28-01-2013 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
Mr_gadget schreef op maandag 28 januari 2013 @ 13:20:
HP heeft dockingstations met displayport aansluiting. Volgens mij geeft de dockingstation het signaal gewoon door maar ik zou wel de resolutie checken.
Overigens kan een simpel laptopje + dikke desktop waarschijnlijk voor hetzelfde geld evenveel of meer performance geven. Wil je overal goed kunnen gamen?
Bedankt voor de tip qua docking, ik zal er eens naar kijken of dit idd is wat ik zoek!

Zou qua budget ook kunnen maar ik wil gewoon 1 pc, waar al mijn spullboel opstaat. En niet met 2 devices lopen pielen (hehe is nu al een beetje het geval met de pc en tablet, nog een extra zou wat teveel van het goede zijn).
Dus ik wil vooral gamen achter mijn werkplek met docking station, maar het lijkt me wel super handig als ik de boel kan oppakken en meenemen als het moet naar vakantie adres, lanparty, andere kamer, etc. en niet hoef te switchen naar een ander device.

[ Voor 4% gewijzigd door breagor op 28-01-2013 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-07 21:18
Welke notebook heb je eigenlijk in gedachte? De meeste notebooks met een docking station zijn namelijk zakelijke notebooks. Of bedoel je een USB docking station? Maar ik snap sowieso niet waarom je een docking station wilt hebben. 95% van de tijd zal je toch niet met kabels zitten wisselen. En vaak komen 1440p schermen met een ingebouwde USB hub, dus kan je al je USB apparaten aansluiten aan je scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
Ack!! Ik was zo bezig met docking stations ivm snel aansluiten en snel van laptop naar desktop modus kunnen switchen dat ik dit helemaal over het hoofd heb gezien 😅 kan idd de monitor natuurlijk gewoonrechtstreeks aan de laptop hangen....LOL
Welke laptop ik op het oog heb staat hier 2 posts boven....
Topic mag dicht 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Waf.

Wees intelligent, behoud je gaming desktop (of upgrade hem, wat je wil). Ga geen geld weggooien als je, zoals je zelf zegt, 95% van de tijd op dezelfde werkplek blijft. Eeuwig zonde. Met een desktop van 800 EUR heb je al een 2x zo snel systeem als de goedkoopste laptop met een i7/HD7970m/GTX680m.

Advies:
1. Koop een relatief goedkope laptop waar een goed potje op te gamen valt, zoals een Dell Inspiron 17R SE met een GT650M 2GB GDDR5. Moet het 15 inch zijn, overweeg de Inspiron 15R SE. Had je eerder met je bericht aangekomen, dan had je zelfs voor 499.-- een 15" laptop met GT650M kunnen kopen.
2. Behoud je desktop (of upgrade waar nodig)
3. Blijf weg van BTO/XNB/Clevo-franchise apparaten

[ Voor 13% gewijzigd door Omni op 28-01-2013 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Volgens mij heb je 2 opties:

Een echte desktopvervanger A-la M17x. Meer is er eigenlijk niet te kiezen. De M17x heeft geen docking station maar: wat wil je met een docking station als je hem 99% van de tijd laat staan?

Een mobiel apparaat. Bijvoorbeeld E6530 / T530 + ViDock. De E6530 en T530/W530 zijn de enige laptops die ik ken met nog een expresscard aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-07 20:56
Anoniem: 303530 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 23:13:
Volgens mij heb je 2 opties:

Een echte desktopvervanger A-la M17x. Meer is er eigenlijk niet te kiezen. De M17x heeft geen docking station maar: wat wil je met een docking station als je hem 99% van de tijd laat staan?

Een mobiel apparaat. Bijvoorbeeld E6530 / T530 + ViDock. De E6530 en T530/W530 zijn de enige laptops die ik ken met nog een expresscard aansluiting.
Neem voor de T530 aub de link naar de website van Lenovo, daar kan je hem net zoals Dell zelf samenstellen en ook goedkopere configuraties dan in de Pricewatch vinden:
http://shop.lenovo.com/SE...notebooks/T%20Series/T530

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-05 16:42
2560*1440 beeldscherm resolutie kun je alleen gebruiken als het docking station óf dual-link DVI danwel displayport heeft. Heb zelf een 30" monitor met 2560x1600 en heb onlangs behoorlijk moeten zoeken naar een geschikt notebook.

Dual-link DVI kom je op de huidige notebooks niet meer tegen. Op docking stations wellicht nog wel maar volgens mij gaat het dan om docking stations die eigenlijk voor de vorige generatie notebooks zijn gemaakt.

Zelf heb ik gekozen voor een AW m17x, Ik zeul mijn notebook een paar keer op en naar van werk naar huis. Ik moet dan inderdaad steeds 10 kabels losmaken en bij terugkomst weer vastmaken. Hoe erg je dat vind is persoonlijk het kost je inderdaad 2 minuten om in en uit te pakken.

Ik heb het er in ieder geval voor over. Ik hoef nooit na te denken of ik alles wel bij me heb, vroeger had ik regelmatig dat de bestanden die ik nodig had op de desktop stonden terwijl ik achter het notebook zat en omgekeerd.

Houdt er wel rekening mee dat de aansturing van een 2560x1440 scherm niet probleemloos zal zijn. Op de eerste plaats bestaat de kans dat je gebruik moet maken van een actieve displaypoort naar dual-link DVI kabel. Dat brengt dan extra kosten met zich mee. Heb je het geluk dat jouw monitor al een displaypoort aansluiting heeft dan kun je die waarschijnlijk het beste gebruiken. Daarnaast zijn drivers nog niet stabiel met een extern scherm. Mijn 30" wordt regelmatig plotseling uitgeschakeld om daarna vrolijk te worden ingeschakeld. Dat ping-pongen is op zijn minst irritant. Nu heb ik gekozen voor de ATI 7970m en daarvan is bekend dat de drivers nog niet 100% stabiel zijn. Wellicht dat je hier met een nVidia kaart minder last van hebt.

Hans van Zijl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Kan je dat probleem met de HD 7970m niet oplossen door enduro uit te schakelen met fn+F7?

Dat er problemen zijn geloof ik best, dat is immers al sinds de introductie zo, maar als de problemen er ook zijn zonder de switchable graphics laag ertussen zou ik dat erg vreemd vinden.
Pagina: 1