Abit BF6 of BE6-II

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:43

amphora

Websites & Fotografie

Topicstarter
Ik twijfel tussen de BF6 of BE6-II. Wil ik wel of geen UDMA66? Ik heb wel een UDMA66 schijf (Seagate Barracuda 28GB) maar ik heb in de review (Battle voor de PCI sloten ofzoiets) gelezen op tweakers.net dat de BF6 iets stabieler is.
Mijn vraag is dus: Heb ik in de praktijk wat aan UDMA66 of is het stabielere van de BF6 toch beter? Prijsverschil boeit me in ieder geval niet.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Ik heb zelf de BF6, erg tevreden.
Je moet de BF6 NIET kopen vanwege het extra PCI-slot, want dit slot is niet bus-master en dus eigenlijk alleen geschikt voor een Voodoo I of II.
Het snelheidsverschil van UDMA66 is maar een beetje geneuzel in de marge.
Verschillen in stabiliteit met de BE6 weet ik nix van, heb zelf i.i.g. geen problemen met m'n F'je.

Een cliche is ooit origineel begonnen

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
In een niet-busmaster PCI slot kan nog wel meer hoor!
- 2e videokaart
- geluidskaart
- MPEG kaartje

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 17:38
Ik heb zelf de BF6. Is perfect. Heerlijk overklokken (m'n celeron400 loopt heerlijk op 570, fsb van 94). En nog geen crash what so ever! En in de review stond ook dat de BF6 ietsjes beter in overklokken was, maar dat kan natuurlijk per bord iets verschillen.

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:43

amphora

Websites & Fotografie

Topicstarter
En hoe zit 't dan met UDMA66? Is dat de mooite waard of niet. Zijn er eigenlijk nadelen aan UDMA66?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-09 13:19
Dat ATA66 scheelt dus ECHT WEL he... Als ik mijn IBM 20,5 GB 7200rpm ATA66 aan de HPT controller op een BP6 hing, dan was ie veel sneller als aan de ATA33 controller, scheelt echt wel zo'n 10 tot 20 % (tenminste bij mij dan... :))
Pagina: 1