auto overspuiten via verzekering

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-07 19:09
Hoi allen,

ik rij (zoals te zien is aan mijn avatar) een zilvergrijze Peugeot 207.

Deze heb ik anderhalf jaar geleden gekocht met de kennis dat de auto 'lichte' schade heeft gehad.
De lichte schade hield in: een krasje op de achterbumper (inmiddels is er een andere gemonteerd en is deze schade weg), een "parkeer"deukje in de kofferklep en deur (inmiddels uitgedeukt) en de gebruikelijke krasjes van een tweedehands auto.

Dit heb ik voor lief genomen met het idee de auto zelf op te knappen waar nodig, aangezien ik de auto toch wel naar mijn eigen smaak en stijl ging aanpassen (velgjes, verlagen etc.). De prijs van de auto was er ook naar. Deze lag ongeveer 500 euro beneden de gemiddelde prijs t.o.v. gelijkwaardige auto's. Geen overduidelijke 'te mooi om waar te zijn' deal dus.

Nu blijkt echter dat de auto niet wat lichte schade heeft gehad, maar dat de hele auto ooit is over gespoten. Dit heeft een autospuiter in mijn kennissenkring mij laten zien. Dit werd duidelijk doordat er onder andere lichte spuitnevel op de deurrubbers zit en op andere plaatsen er zelfs nog afplaktape (in hoekjes waar je amper tot nooit kijkt) te zien was en waar vervolgens gewoon met blanke lak overheen gegaan is. Deze stukjes tape krijg je dus ook niet weg. Over gespoten voor een zo laag mogelijke prijs door een beun lijkt het wel. Zo slecht is de afwerking blijkt nu.

Kortom, om de wagen weer spik en span te krijgen, zal hij (weer) compleet overgespoten moeten worden. Kosten: twee- tot drieduizend euro. Iets wat ik niet zomaar op kan brengen en al helemaal niet rap bij elkaar gespaard krijg.

Nu vraag ik mij dus af hoe sterk ik sta als ik dit (deels) via mijn all-risk verzekering wil laten bekostigen. Terug gaan naar de auto handelaar lijkt me geen optie, aangezien ik op de hoogte was dat de auto schade heeft gehad en het inmiddels 1.5 jaar geleden is dat ik de auto gekocht heb. Dat de schade nu echter ernstiger blijkt, maakt me dus aan het twijfelen.

Wat denken jullie hierover?

--edit : kopie van deel latere reactie van mij--
De werking van de auto wordt er inderdaad niet minder door, maar de spuiter heeft een schade ontdekt die wel problemen kan veroorzaken (roest aan onderzijde deur). Deze schade heb ik zeker te weten niet veroorzaakt en komt (vrijwel 100% zeker) door de slechte afwerking bij het beunwerk van de vorige schade.

[ Voor 9% gewijzigd door PdeBie op 28-01-2013 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:18
Ik zal maar een opendeur in trappen.
Hoe zuur het ook is, maar je wilt dus je verzekering "oplichten"?
Of hoe had je het in gedachten.

De kennis in je vriendenkring wil het niet voor een schappelijke prijs doen? Of is die 2 a 3k al schappelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
tussen 2 en 3k is de normale prijs. Vriendenprijsjes doet hij niet aan, omdat hij in dienst is bij een spuiterij en het niet zijn eigen bedrijf is.

Oplichten? Nee, absoluut niet. Maar ik hoop dat er voor dit soort zaken (meer schade vaststellen achteraf) regelingen zijn. Vandaar ook mijn vraag hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Als het jezelf nooit is opgevallen... waarom nu opeens wel laten overspuiten vraag ik me dan af?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-07 22:00
Op welke grond zou de verzekeraar dit bekostigen? Een autoverzekering is bedoeld voor opgelopen schade, niet voor schade die reeds aanwezig was bij aankoop.

Maar bel de verzekeraar eens met deze vraag. Het lijkt mij dat het (juiste) antwoord dan sneller boven tafel is dan via zo'n topic.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:04

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Via je allrisk verzekering ga je niets krijgen. Je hebt toch geen ongeval, brand, vandalisme of diefstal gehad? (doorhalen wat bij jouw specifieke verzekering wordt uitgesloten) Van de verzekering hoeft jouw auto ook niet in topconditie te zijn, dus ze gaan het ook niet betalen om jou een plezier te doen.

Wat wel kan is dat je rechtsbijstand bij je verzekering hebt afgesloten, en dat je via die manier een deel van je aankoopbedrag terug probeert te krijgen van de verkoper. Die kans schat ik persoonlijk zeer klein, na anderhalf jaar, en er zelf aan gesleuteld te hebben.

Ik betwijfel wel of je dit als een verborgen gebrek kunt aanmerken, zeker na anderhalf jaar. Daarnaast, verstoort het de technische werking van de auto?

Dus persoonlijk schat ik je kansen zeer klein. Maar ik ben geen expert, integendeel. Wat zegt je rechtsbijstand ervan?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dus je accepteert de auto in de conditie waar je hem in gekocht hebt. Nu blijkt dat de auto is overgespoten door een beunhaas. De auto veranderd niet van conditie door deze wetenschap, ziet er nog precies hetzelfde uit maar zou nu opeens wel overgespoten moeten worden?

Dan moet je een aankoopverzekering hebben die verzekerd tegen miskopen. All risk betekent niet dat je tegen fouten bij aankoop bent verzekerd.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
CLB schreef op maandag 28 januari 2013 @ 12:01:
Als het jezelf nooit is opgevallen... waarom nu opeens wel laten overspuiten vraag ik me dan af?
Omdat het me nu wel opvalt en ik mezelf er kapot aan erger.

Ik snap, vanuit de verzekering gezien, dat mijn kansen klein zijn. Ik ben alleen even benieuwd naar eventuele andere mogelijkheden.

De werking van de auto wordt er inderdaad niet minder door, maar de spuiter heeft een schade ontdekt die wel problemen kan veroorzaken (roest aan onderzijde deur). Deze schade heb ik zeker te weten niet veroorzaakt en komt (vrijwel 100% zeker) door de slechte afwerking bij het beunwerk van de vorige schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-07 18:38
Het is je anderhalf jaar niet opgevallen en nu val je erover omdat je erop gewezen bent? Nieuw verkochte auto's zijn soms al overgespoten vanwege transportschades. Ik heb aan mijn eigen auto ook spuitwerk gehad omdat er hele vlakken gespoten worden bij een schade. Bijvoorbeeld moest bij mij een hele deur overnieuw door een poging tot inbraak.

Volgens mij moet je geen spuiter meenemen naar een dealer, die schrikt zich rot. :P

De terugval in noclaim is erger dan de eventuele waardedaling. Van dat overspuiten krijg je vrij weinig terug bij inruil, behalve nog meer vragen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Wil je een kort of lang antwoord?

Kort antwoord, nee daar doet je verzekeraar niet aan mee.
Lang antwoord, indemniteitsbeginsel. Jij mag er niet beter van worden. http://www.encyclo.nl/begrip/indemniteitsbeginsel en dus mag je verzekeraar er niet eens aan meewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Senor Sjon schreef op maandag 28 januari 2013 @ 12:08:
Het is je anderhalf jaar niet opgevallen en nu val je erover omdat je erop gewezen bent?
Ja, stoor jij je niet aan zaken waar je eerst niet van wist, maar later ineens ziet?

Maar duidelijk, via de verzekering gaat dit niet lukken. Wordt maar eens kijken hoe we snel dat geld bij elkaar gespaard kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Plastidippen? Niet duur en makkelijk zelf te doen :)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:31
Het is effectiever om jezelf te veranderen. Daar ga je heel veel geld mee besparen.

De duale rol van auto's (functie+hobby) maakt het duur in beide opzichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Tsurany schreef op maandag 28 januari 2013 @ 12:18:
Plastidippen? Niet duur en makkelijk zelf te doen :)
Nee, daar los je de roest problemen aan de onderzijde van de deur niet mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

pdebie schreef op maandag 28 januari 2013 @ 12:20:
[...]

Nee, daar los je de roest problemen aan de onderzijde van de deur niet mee op.
Nee, maar een paintjob van 3000 euro is ook wat overdreven en ook niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
ik zou enkel de deur over kunnen laten spuiten inderdaad, maar dan krijg je geheid kleurverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Of een sloper zoeken met een goede deur in de juiste kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-07 23:16
Senor Sjon schreef op maandag 28 januari 2013 @ 12:28:
Of een sloper zoeken met een goede deur in de juiste kleur.
Dan nog zal er kleurverschil zijn ... TS zijn wagen is al eens overspoten geweest.

Het is zuur ... maar de TS had beter moeten opletten bij aankoop.
Zichtbaar gebrek, zelfs bij een 2de hands garagist zou je daar niet meer voor moeten aankloppen.

Voor de roest ... dat is misschien nog het enige, maar dan nog zal de TS moeten aantonen dat de schade niet door hem is veroorzaakt maar door de spuiter, wat gezien de termijn me vrij lastig lijkt.
(maar goed - risico op roest is ook nog niet roest, dus ook hier is de vraag of je kans maakt)

Bij je verzekering moet je niet komen aankloppen voor dit geval:
- schade is van voor de verzekering
- zelfs bij ontstaan na afsluiten verzekering wordt het waarschijnlijk niet gedekt: dit valt namenlijk onder contracten enzo - dat is dus iets volledig anders als een auto-verzekering.

[ Voor 59% gewijzigd door chime op 28-01-2013 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
pdebie schreef op maandag 28 januari 2013 @ 12:07:
[...]

Omdat het me nu wel opvalt en ik mezelf er kapot aan erger.

Ik snap, vanuit de verzekering gezien, dat mijn kansen klein zijn. Ik ben alleen even benieuwd naar eventuele andere mogelijkheden.
Je autoverzekering heb je in dit geval niet zoveel aan, maar misschien kun je kijken wat je ziektekostenverzekering aan psychologische hulp vergoed ;)

No offence, maar jij bent in anderhalf jaar (van inzicht) veranderd, de afwerking van de spuitlaag van je Peugeot niet.
Je ergert je kapot schrijf je, lijkt me een serieus gezondheidsprobleem. Veel sterkte in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Deze auto verkopen aan iemand die een auto zoekt om enkel van A naar B te gaan en dan zelf een auto in een betere staat kopen?

Als heel de auto is overgespoten dan gaan bij mij wel wat meer belletjes rinkelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:15

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Roestvorming valt ook niet onder allrisk, zelfs als je het op die boeg gooit, krijg je het niet vergoed.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:18
Sterker nog, die roest of schade waardoor die roest komt, hoeft niet eens van het spuitwerk te zijn. Dat de spuiter buiten de lijntjes gaat, hoeft niet meteen te betekenen dat de onderkant gaat roesten op termijn,.
Mijn vorige auto had roest onderaan, maar dit kwam door steenslag op die plek. Dus dat kan bij jou ook zo het geval zijn.
Zorg dat je die roest behandeld op een voor jou nette manier en voor de rest zou ik echt er niet meer over nadenken. Zonde van je geld en tijd. Alles wat je extra doet aan je auto na aanschaf is eigenlijk zonde geld. En dan doel ik hier niet op dingen die de levensduur bevorderen, maar om allerlei "tuning" spullen en dus ook spuitwerk.
Als je hard voorbij scheurt, ziet niemand het. Sterker nog, jij zag het tot voor kort 1,5 jaar lang niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-07 23:41
Je kan ook de onderste helft van de deur doen, tot aan het lijntje of stootstrip wat er is.
Er zijn wel spuiters die proberen de kleur na te bootsen, en soms achteraf nog bijwerken door een bepaald deel te gaan poetsen zodat het in balans komt. Kun je ook zelf overwegen, onderste helft deur laten spuiten, en dan bij een professioneel poetser de rest van de auto laten boenen.

Ik zou niet eens de moeite nemen om de verzekering te proberen. Is kansloos.

[ Voor 9% gewijzigd door !null op 28-01-2013 12:59 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Misschien valt de roest wel onder fabrieksgarantie indien het van binnenuit is gekomen. Meestal is die garantie 8-12 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
!null schreef op maandag 28 januari 2013 @ 12:56:
Je kan ook de onderste helft van de deur doen, tot aan het lijntje of stootstrip wat er is.
Er zijn wel spuiters die proberen de kleur na te bootsen, en soms achteraf nog bijwerken door een bepaald deel te gaan poetsen zodat het in balans komt. Kun je ook zelf overwegen, onderste helft deur laten spuiten, en dan bij een professioneel poetser de rest van de auto laten boenen.
dat is wellicht nog een optie inderdaad om in ieder geval die deur te herstellen. Dit is qua budget beter te overbruggen. Zal die kennis van mij eens raadplegen.
Iva_Bigone schreef op maandag 28 januari 2013 @ 12:37:
[...]
Je autoverzekering heb je in dit geval niet zoveel aan, maar misschien kun je kijken wat je ziektekostenverzekering aan psychologische hulp vergoed ;)

Je ergert je kapot schrijf je, lijkt me een serieus gezondheidsprobleem. Veel sterkte in ieder geval!
Bedankt voor deze nuttige bijdrage. *sarcasm mode* |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrutcamaro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-03-2024
als er bij de verkoop over 'lichte schade' wordt gesproken kan je meestal er wel vanuit gaan dat minimaal een hele kant is gespoten / vervangen, echte lichte schade is het vermelden niet waard tenzij het slecht (of niet) verholpen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Een beetje spuiter kan gewoon het stuk herstellen waar het niet goed gegaan is, en het "uitspuiten" zoals dat heet. Je ziet dan geen kleurverschil tussen de verschillende delen.

3000 euro is overigens wel heel erg veel voor het spuiten van een 207.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-07 08:39

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Ik lees het dat de dealer heeft gezegd dat de auto lichte schade had. Herstelde schade is geen schade meer. En aan de TS te horen is de schade ook op een vrij goede manier hersteld omdat de TS een bovengemiddelde interesse in het uiterlijk van zijn auto heeft, aangezien hij de lichte schade heeft laten herstellen (deukjes en krassen). Dat hij de overspray en de afplaktape niet gezien heeft zegt dan al genoeg.

Egro: laat de auto op eigen kosten overspuiten, verpats 'm en koop een nieuwe of leer er mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

pdebie schreef op maandag 28 januari 2013 @ 11:50:

Nu blijkt echter dat de auto niet wat lichte schade heeft gehad, maar dat de hele auto ooit is over gespoten.
Ik begrijp ten eerste niet zo goed waarom dit de situatie zou veranderen, en ten tweede moet je je realiseren dat de meeste auto's al een keer zijn overgespoten nog voordat hij bij de dealer aankomt.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zelfs al zou je er een verzekerings- of rechtsbijstandszaak van kunnen maken, dan nog is het het woord van de verkoper tegen het jouwe. Als je nou een nieuwe auto had gekocht dan had je misschien nog een beetje een poot gehad om op te staan, maar nu geef ik je weinig tot geen kans. De dealer of handelaar waar je hem kocht (let op, daar zit flink wat verschil in irt overkoepelende organisatie) kan namelijk altijd claimen dat hij ter goeder trouw heeft gehandeld toen ie de auto kocht en dus ook van niets wist toen hij hem jou verkocht. Hij weet van auto's namelijk, niet van plaat- of spuitwerk ;)

Aangezien de schade onderaan de deur zit: of je fixt de deur, of je haalt een zilvergrijz 207 deur op de sloop. Genoeg zlvergrijze 207's afgeleverd de afgelopen jaren. Denk dat dat nog je goedkoopste optie is.
Bovendien: met dit weer merk je toch geen kloot van het kleurverschil :P

Blijft dat het natuurlijk zuur is voor je, ik weet hoeveel werk je in die bak hebt gestoken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ik was ook alleen benieuwd of er misschien mogelijkheden waren om de kosten te drukken. Ik blijf natuurlijk een Nederlander :+

Maar uit het gros van de reacties blijkt dat dit dus simpelweg niet mogelijk is.

Conclusie: door sparen tot ik het wel kan bekostigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Nou ja, zoals gezegd. Doe dan alleen de deuren. Het lijkt me niet handig om een 207 helemaal over te spuiten, want dat geld zie je denk ik nooit meer terug. De meerwaarde van de auto zal ook vies tegenvallen. En de paintjob mag dan wel slecht gedaan zijn als het op de details aan komt, over het algemeen zal de laklaag wel een goeie staat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Laatst online: 27-05 13:01
pdebie schreef op maandag 28 januari 2013 @ 14:47:
Conclusie: door sparen tot ik het wel kan bekostigen.
Ik begrijp dat de deur roest, en ik snap dat je dat wilt verhelpen, maar waarom dan de hele auto overspuiten? Dan steek je er 2-3k in, maar dat krijg je niet terug als je hem verkoopt of inruilt. Ik zou de roest op de deur laten fixen en de rest in je zak steken.

edit: wat ^^ zegt

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Je kan de deur toch laten colourmatchen? Dan spuiten ze 'm op de huidige kleur van de auto en daarnaast nog een lichte verneveling op het omliggende plaatwerk. Dan zie je vrijwel geen kleurverschil. :)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02:09
Ik zou ook alleen de deur laten doen. Bij een autolakspeciaalzaak kunnen ze de kleur vaak zeer goed benaderen uit de database met kleurvarianten (er bestaan veel tinten van dezelfde kleur, zelfs als auto's na elkaar gespoten worden kan er verschil in zitten) en mocht hij daar niet tussenzitten dan wordt de fotospectrometer erbijgehaald. Ik heb dat werk afgelopen zomer een tijdje gedaan en ik verbaasde me erover hoe nauwkeurig het allemaal ging. Een goede spuiter kan vervolgens zodanig te werk gaan dat je het eventuele kleurverschil nauwelijks tot zelfs helemaal niet meer ziet, afhankelijk van de kleur en of het wel of geen metallic lak betreft.

[ Voor 7% gewijzigd door Peenutzz op 28-01-2013 17:20 ]

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:26

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

pdebie schreef op maandag 28 januari 2013 @ 14:47:

Conclusie: door sparen tot ik het wel kan bekostigen. voor de volgende auto
There, I fixed it for you.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:39

AMDFreak

Intel is zo..

[knip]

Dat is dus niet de bedoeling. Al zet je er nog zoveel disclaimers bij, dit is aanzetten tot fraude...

[ Voor 78% gewijzigd door Grrrrrene op 04-02-2013 13:26 ]

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-07 16:32

Denko

|{ing Øf ßlitz

Ben ik de enige hier die 3K voor spuiten;
- ERG veel vind
- veels te veel vind voor een 207 (je pompt zo'n beetje 100% van de dagwaarde in de auto aan iets wat niks doet voor je rijgedrag)

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

En ze doen nog even een schadeonderzoek, afgewezen :P
Denko schreef op maandag 04 februari 2013 @ 10:03:
- ERG veel vind
- veels te veel vind voor een 207 (je pompt zo'n beetje 100% van de dagwaarde in de auto aan iets wat niks doet voor je rijgedrag)
Zoals TS eerder zei: twee- tot drieduizend euro

En als het via de verzekering zou kunnen, kost het toch helemaal niets? ;)

[ Voor 50% gewijzigd door Grrrrrene op 04-02-2013 13:27 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
- ERG veel vind
Dat vind iedereen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Iva_Bigone schreef op maandag 28 januari 2013 @ 12:37:
Gezondheid is heel belangrijk. Dus wellicht de moeite om voor je gezondheid er 3K aan verf in te steken en hem dan pas tegen een muur te zetten. |:(

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-07 15:52

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

- ERG veel vind
3K lijkt me een normale prijs. Spuitwerk is enorm duur. Om het goed te doen zit er ook veel tijd in (demonteren van bumpers, deuren, motorkap, stootstrippen, rubbers, verlichting enz.). De auto van de TS is blijkbaar overgespoten volgens de methode die in De Grote Beurt werd gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
SinergyX schreef op maandag 04 februari 2013 @ 10:11:
[...]

En als het via de verzekering zou kunnen, kost het toch helemaal niets? ;)
Je gaat in premie omhoog, dus uiteindelijk betaal je wel iets. En dan is het een rekensommetje waarmee je voordeliger uit bent.
Femme schreef op maandag 04 februari 2013 @ 10:54:
[...]
3K lijkt me een normale prijs. Spuitwerk is enorm duur. Om het goed te doen zit er ook veel tijd in (demonteren van bumpers, deuren, motorkap, stootstrippen, rubbers, verlichting enz.). De auto van de TS is blijkbaar overgespoten volgens de methode die in De Grote Beurt werd gebruikt.
Ja dat denk ik dus ook. Afplakken en spuiten maar. Demonteren? Rubbers verwijderen? niet nodig blijkbaar. zonde :(

Anyway, ik heb m'n besluit al genomen. Ik ga de deur eerst laten herstellen, zodat het roestprobleem is verholpen (is al afgesproken inmiddels). Daarna ga ik sparen om de wagen compleet te doen (en dan meteen in een andere kleur :+ ).

Het personaliseren van deze auto (de hobby kant van het verhaal dus) is voor mij belangrijker. Deze auto is het mij waard. Dat de spuitkosten net zoveel als de dagwaarde is, maakt mij niet uit. Ik steek mijn geld graag in de auto voor de hobby. Net zo graag als andere mensen heel veel geld bijvoorbeeld in modeltreintjes of case-modding steken, omdat zij dat leuk vinden en waar ik dus totaal het nut niet van zie).

Voor velen van jullie zal dit een |:( 8)7 momentje zijn, maar ik vind het de moeite waard om voor te sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ik snap het op zich wel. Maar ik zou het pas echt snappen als je hem dan in een bijzonder kleurtje ging spuiten. Zelfs als de auto je hobby is, lijkt me dat je wel zo realistisch kan zijn dat je voor uiteindelijk goedkoper een veel nettere 207 op de markt kan vinden. Lijkt me een stuk handiger, ruil je deze in op een hele nette uitvoering, betaal je wat bij en heb je gewoon een strakke auto. Scheelt een hoop met deze voor een paar K laten overspuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrutcamaro
let er wel op dat overspuiten in een andere kleur ook bijna twee keer zo duur is vanwege het verder demonteren (deuren, motor, ramen etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuzenJaap
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-07 17:24
en als de kleur afwijkt ten opzichte van de kleur vermeld op het kenteken bewijs moet de auto toch opnieuw gekeurd worden bij de RDW ? (heb ik wel eens bij wegmisbruikers zien langskomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

MuzenJaap schreef op maandag 04 februari 2013 @ 11:36:
en als de kleur afwijkt ten opzichte van de kleur vermeld op het kenteken bewijs moet de auto toch opnieuw gekeurd worden bij de RDW ? (heb ik wel eens bij wegmisbruikers zien langskomen)
Nee, je moet je kentekenbewijs aan laten passen en dat kost (uit mijn hoofd) 25 euro. :)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

gerrutcamaro schreef op maandag 04 februari 2013 @ 11:25:
let er wel op dat overspuiten in een andere kleur ook bijna twee keer zo duur is vanwege het verder demonteren (deuren, motor, ramen etc)
Wordt dat altijd wel gedaan? Mijn vorige auto was ook overgespoten, maar binnenwerk rond de motor was nog originele kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrutcamaro
als jij er niet voor wilt betalen wordt het niet gedaan nee :P

persoonlijk vind ik dat geen gezicht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Vorige eigenaar had dat gedaan, aan de buitenkant kon je het ook niet zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
gerrutcamaro schreef op maandag 04 februari 2013 @ 12:00:
als jij er niet voor wilt betalen wordt het niet gedaan nee :P
klopt, motorruimte mee spuiten is 'meer-werk'.
!null schreef op maandag 04 februari 2013 @ 11:22:
Ik snap het op zich wel. Maar ik zou het pas echt snappen als je hem dan in een bijzonder kleurtje ging spuiten. Zelfs als de auto je hobby is, lijkt me dat je wel zo realistisch kan zijn dat je voor uiteindelijk goedkoper een veel nettere 207 op de markt kan vinden. Lijkt me een stuk handiger, ruil je deze in op een hele nette uitvoering, betaal je wat bij en heb je gewoon een strakke auto. Scheelt een hoop met deze voor een paar K laten overspuiten.
Dan wordt het uiteraard een andere kleur. Renault Megane RS geel ofzo :9~

En een andere auto kopen lijkt slim, maar is het denk ik in dit geval niet.
Van deze auto weet ik namelijk grotendeels de onderhoudshistorie en bij een andere niet. Ik weet in ieder geval van deze auto hoe er de afgelopen 1.5 jaar mee is om gegaan!

En gezien het feit dat deze pas 80K op de teller heeft, vind ik het zonde om hem nu al weg te doen. Mijn 206 (met hetzelfde type motorblok) had 178K op de teller en reed als een zonnetje. Een vriend van mij heeft eenzelfde 206 met inmiddels 280K op het blok en ook die loopt nog super. Ik ben dus voorlopig nog niet van plan om deze wagen weg te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:08
Als je werkelijk 2-3K wilt steken in een hele auto spuiten omdat de deur kleurverschil heeft raad ik je inderdaad ook aan de auto te verkopen. Ik weet bijna zeker dat je op een 207 als je die via MP verkoopt en er vervolgens 3K bij optelt er weer 1 terugkoopt met minder kilometer en wellicht zelfs een nieuwer bouwjaar.

Weet niet wat voor motor je hebt en wat voor bouwjaar maar 3K is al snel 25-35 procent van de waarde.

Je eventuele modificaties bouw je gewoon over in dat geval.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
Hobby mag wel wat kosten, zeker als je nog jaren in dat ding rondrijdt :) De mijne gaat binnenkort ook naar de schadeboer om voor 500 euro een oude deuk weg te laten halen. Dan staat de teller op ruim anderhalf keer de aanschafwaarde van de bijna 18 jaar oude auto :P

[ Voor 3% gewijzigd door Peenutzz op 04-02-2013 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Peenutzz schreef op maandag 04 februari 2013 @ 14:46:
Hobby mag wel wat kosten, zeker als je nog jaren in dat ding rondrijdt :) De mijne gaat binnenkort ook naar de schadeboer om voor 500 euro een oude deuk weg te laten halen. Dan staat de teller op ruim anderhalf keer de aanschafwaarde van de bijna 18 jaar oude auto :P
Maar dat is onderhoud vs vervang, mijn auto gaat ook al richting 50% van de vervangwaarde qua onderhoud, maar betekend niet dat als ik een andere zou kopen, ik deze kosten niet meer zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
peugeot206gt schreef op maandag 04 februari 2013 @ 14:46:
Als je werkelijk 2-3K wilt steken in een hele auto spuiten omdat de deur kleurverschil heeft raad ik je inderdaad ook aan de auto te verkopen. Ik weet bijna zeker dat je op een 207 als je die via MP verkoopt en er vervolgens 3K bij optelt er weer 1 terugkoopt met minder kilometer en wellicht zelfs een nieuwer bouwjaar.

Weet niet wat voor motor je hebt en wat voor bouwjaar maar 3K is al snel 25-35 procent van de waarde.
Ik heb een 1.6 16v (oude type) van 2006. De jongere 207's hebben een 1.6 16v VTi blok. Deze blokken hebben ze een distributieketting ipv een riem. Echter staan deze blokken er niet om bekend dat ze super betrouwbaar zijn. Het blok wat ik nu heb juist wel. Dat zijn de sterkste 1.6 16v blokken van PSA die er zijn.

Hier een foto van de auto overigens:
Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/GroteFoto-VZCMF4PH.jpg

De schade heb ik geen foto van nog. Zal ik binnenkort eens maken.

[ Voor 10% gewijzigd door PdeBie op 04-02-2013 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
SinergyX schreef op maandag 04 februari 2013 @ 14:51:
[...]

Maar dat is onderhoud vs vervang, mijn auto gaat ook al richting 50% van de vervangwaarde qua onderhoud, maar betekend niet dat als ik een andere zou kopen, ik deze kosten niet meer zou hebben.
Nee hoor, in mijn geval gewoon hobby. Heb hem pas 4 jaar, aanschaf 1500 euro, het onderhoud heeft me de afgelopen 4 jaar maar een paar honderd euro gekost (ik doe alles zelf, behalve de apk), de rest van het geld, ruim 2000 euro, had ik er niet in hoeven stoppen en dan nog had hij het net zo goed gedaan als nu. Puur hobby, en dat mag imho best wat kosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:26

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

[b]pdebie schreef op maandag 04 februari 2013 @ 14:33:[

Dan wordt het uiteraard een andere kleur. Renault Megane RS geel ofzo :9~

En een andere auto kopen lijkt slim, maar is het denk ik in dit geval niet.
Van deze auto weet ik namelijk grotendeels de onderhoudshistorie en bij een andere niet. Ik weet in ieder geval van deze auto hoe er de afgelopen 1.5 jaar mee is om gegaan!
Aan de andere kant klopt die historie dus niet helemaal, anders zat je niet met dit probleem.
Enneh... Als je nou een megane rs geel kleur wil.... Jouw auto verkopen, 3000 euro bijleggen, beetje sparen:
http://link.marktplaats.nl/591966598. 8)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
daarom zeg ik grotendeels ;)

En nee, een andere auto gaat er niet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:24

Tomatoman

Fulltime prutser

pdebie schreef op maandag 28 januari 2013 @ 11:50:
Hoi allen,
Kortom, om de wagen weer spik en span te krijgen, zal hij (weer) compleet overgespoten moeten worden. Kosten: twee- tot drieduizend euro.
Eerlijk gezegd vind ik dat behoorlijk goedkoop klinken voor het compleet opnieuw spuiten van een auto, misschien zelfs té goedkoop. Alleen al het strippen en daarna opnieuw in elkaar zetten de auto is in totaal meer dan een dag werk.

Toevallig ben ik vandaag bij een autospuiterij geweest om te bespreken wat er moet gebeuren om wat steenslagschade te herstellen. Daarbij leerde ik weer een paar verrassende dingen. Ten eerste: bij overspuiten ontstaat er altijd een klein kleurverschil. Niet doordat de verf een andere kleur heeft, maar doordat de originele verf en blanke lak onder invloed van weer en UV-licht na verloop van tijd het licht anders weerkaatsen dan de verse laklaag. Dat geldt des te meer bij metallic lak.

Ten tweede: of je kleurverschil ook daadwerkelijk ziet is afhankelijk van de plaats. Op mijn motorkap zul je het niet zien, omdat door de welvingen hoe dan ook diverse kleurschakeringen zichtbaar zullen zijn. Ook kunnen wat kleine krasjes onderaan een deur probleemloos worden meegespoten, simpelweg omdat je nooit met je neus bovenop de onderkant van een deur staat. Bij bijvoorbeeld een raamstijl is dat vaak wel een probleem, omdat die middenin het zicht zit.

Ten derde: hoe lichter de lak, des te meer vallen kleurverschillen op.

Ten vierde: ogenschijnlijk kleine klusjes vallen soms erg tegen. Om het dragende stuk van mijn buitenspiegel weer netjes glanzend zwart te krijgen, moet de hele spiegel eraf, moet de spiegel uit elkaar worden gehaald en moeten alle afdichtrubbers bij de aansluiting van de deur worden vervangen. Dat 'klusje' zou meer kosten dan het spuiten van de motorkap. Ik laat nu gewoon de blank geworden plekjes aanstippen met wat zwarte verf, dan zie je er weinig meer van.

Ten vijfde: _iedere_ auto, zelfs die van een half jaar oud, heeft lakschade. Inspecteer maar eens een paar mooi uitziende auto's op een parkeerplaats, je zult zien dat ze zonder uitzondering lakschade hebben op de voorkant. Was je dat daarvoor ooit opgevallen? Nee, natuurlijk niet. Zo kijk je namelijk nooit naar een auto.

Ik begrijp dat je je ergert aan het spuitwerk van je auto, maar kijk eens vanaf twee meter afstand in plaats van onder een vergrootglas. Is het probleem dan nog zichtbaar? En nog belangrijker: ziet een ander die niet weet wat er aan de hand is het ook? Zonder kwetsend te willen zijn: ik krijg een beetje de indruk dat jij naar die auto kijkt zoals iemand met anorexia in de spiegel kijkt. Die ziet een ellendig beeld, terwijl de rest van de wereld zich afvraagt wat er zou mankeren aan het spiegelbeeld.

Nogmaals, het is niet kwetsend bedoeld. Maar het wordt tijd dat je wat nuchterder gaat kijken naar wat er mis zou zijn met het spuitwerk :)

Een goede grap mag vrienden kosten.

Pagina: 1