Ik heb een stapel documenten die een hoop standaardzinnen en eigenschappen bevatten. Deze documenten zijn vertaald in vier talen. In al deze talen moeten dezelfde getallen gebruikt worden.
Nou wil ik graag dat de waarden van bepaalde eigenschappen vanuit één bron uitgelezen worden zodat ik geen verschillende waarden krijg tussen de verschillende talen. Ik ben nu begonnen met het invoeren van alle eigenschappen in Excel zoals in onderstaande tabel.
Ik voeg deze waarden in bij Word door in het tabblad verzendlijsten te kiezen voor 'Adressen selecteren' en dan mijn Excel bestand met namen, waarden en berekeningen als bron aan te wijzen.
Voor namen (Product1) werkt dit prima
Ook voor ingevoerde getallen (getal1) werkt dit prima
Voor uitkomsten van berekeningen (Eigenschap3) werkt dit niet zoals ik wil.
Eigenschap3 is een uitkomst van een berekening van Eigenschap1 en Eigenschap2. Als deze berekening een uitkomst heeft die tien cijfers achter de komma heeft, krijg ik die tien cijfers achter de komma ook te zien in Word. Ik wil deze waarde graag uniform weergeven, bijvoorbeeld met drie cijfers achter de komma.
Als ik de getallen opmaak in Excel (celeigenschappen - getal - 3 cijfers achter de komma), blijven ze in Word gewoon terugkomen als getal met tien cijfers achter de komma.
Hoe kan ik zorgen dat de uitkomst in Word de opmaak krijgt die ik wil?
Wat heb ik al geprobeerd
Heb ik net bovenstaand verhaal getypt, kom ik het antwoord op mijn probleem tegen op deze site
Nou wil ik graag dat de waarden van bepaalde eigenschappen vanuit één bron uitgelezen worden zodat ik geen verschillende waarden krijg tussen de verschillende talen. Ik ben nu begonnen met het invoeren van alle eigenschappen in Excel zoals in onderstaande tabel.
Cel | A | B | C | D |
1 | Productnaam | Eigenschap1 | Eigenschap2 | Eigenschap3 |
2 | Product1 | getal1 | getal2 | getal1/getal2 |
3 | Product2 | getal1 | getal2 | getal1/getal2 |
Ik voeg deze waarden in bij Word door in het tabblad verzendlijsten te kiezen voor 'Adressen selecteren' en dan mijn Excel bestand met namen, waarden en berekeningen als bron aan te wijzen.
Voor namen (Product1) werkt dit prima
Ook voor ingevoerde getallen (getal1) werkt dit prima
Voor uitkomsten van berekeningen (Eigenschap3) werkt dit niet zoals ik wil.
Eigenschap3 is een uitkomst van een berekening van Eigenschap1 en Eigenschap2. Als deze berekening een uitkomst heeft die tien cijfers achter de komma heeft, krijg ik die tien cijfers achter de komma ook te zien in Word. Ik wil deze waarde graag uniform weergeven, bijvoorbeeld met drie cijfers achter de komma.
Als ik de getallen opmaak in Excel (celeigenschappen - getal - 3 cijfers achter de komma), blijven ze in Word gewoon terugkomen als getal met tien cijfers achter de komma.
Hoe kan ik zorgen dat de uitkomst in Word de opmaak krijgt die ik wil?
Wat heb ik al geprobeerd
- getal in Excel opmaken als tekst --> getal wordt in Word afgerond op geheel getal of 1 cijfer achter de komma.
- getal in Excel opmaken als 'standaard' --> getal wordt in Word weergegeven met wisselend aantal cijfers achter de komma
- getal in Excel opmaken als 'getal' met x aantal decimalen --> getal wordt in Word weergegeven met wisselend aantal cijfers achter de komma
- in Word proberen het invoegveld aan te passen van {MergeField} naar {MergeRec} --> het recordnummer wordt nu weergegeven in plaats van de waarde die op die plek staat.
- opmaak van het veld in Word proberen te veranderen --> werkt alleen voor tekst (hoofdletters, kleine letters e.d.)
Heb ik net bovenstaand verhaal getypt, kom ik het antwoord op mijn probleem tegen op deze site
Ik had al wel gezocht op schakelopties, maar was alleen opties voor tekstweergave tegen gekomen. Bij deze is de probleemstelling en het antwoord toch maar ter referentie gepost omdat ik al ongeveer twee dagen aan het zoeken was voor ik hier uitkwam en ik hoop dat anderen er iets aan hebben.Schakeloptie voor getalnotatie
De schakeloptie voor getalnotatie (\#) bepaalt hoe een numeriek resultaat wordt weergegeven.
Zo geeft bijvoorbeeld de schakeloptie \# € #.##0,00 in { = SUM(ABOVE) \# € #.##0,00 } het resultaat '€ 4.455,70'. Als het veldresultaat geen getal is, heeft de schakeloptie geen effect.
OPMERKING Eenvoudige getalnotaties die geen spaties bevatten, hoeven niet tussen aanhalingstekens te worden geplaatst, bijvoorbeeld: { MaartVerkoop \# € #.##0,00 }. Als de getalnotatie complexer is of tekst of spaties bevat, moet u de getalnotatie wel tussen aanhalingstekens plaatsen, zoals in de volgende voorbeelden. Word voegt aanhalingstekens toe aan schakelopties voor getalnotatie als u een veld invoegt via het dialoogvenster Veld of de opdracht Formule in de groep Gegevens op het tabblad Indeling (op het contextafhankelijke tabblad Hulpmiddelen voor tabellen).