No post na uitproberen ander moederbord

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WitchHunter
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-06 15:55
Ik heb 2 weken terug een tweedehands systeem gekocht.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 182,-€ 182,-
1Asus P8H61 PRO (B3)€ 73,50€ 73,50
1MSI P67A-C45€ 0,-€ 0,-
1Sapphire HD5870 1GB GDDR5€ 0,-€ 0,-
1NZXT Hades€ 97,56€ 97,56
1Cooler Master GX 750W€ 76,95€ 76,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 430,01

En daarbij zat nog een XSPC x2okit750 met 240rad en een 23" scherm, en dat voor totaal 300 euro _/-\o_ .

Anyhow, dit systeem heeft 2 weken lang prima gelopen, zelfs onder 100% load met prime95 en furmark en onder zware games.
Aangezien het op een H61 moederboard zat wat niet te overclocken viel, wou ik het P67 moederbord proberen wat er ook bijgeleverd was, maar hier POSTe het systeem niet.

Zet ik alles weer terug op het oude moederbord (met stock cooler, geen watercooling), ghetto installatie op de moederborddoos, nog steeds geen POST.....
Enige wat aangesloten is is CPU, CPU cooler, 1 stick RAM, de HD5870, en alles zit correct aangesloten op de voeding, maar nog steeds detecteert mijn monitor niks.

De monitor werkt wel want die heb ik getest op mijn laptop. Het is wel zo dat de HD5870 een HDMI uitgang heeft, en ik mijn laptop aansluit via VGA. Als ik het systeem probeer te booten hoor verder ook geen beeps ofzo, maar ik weet niet of hiervoor speakers geinstalleerd moeten zijn (case speakers oid.) Als ik het moederbord aansluit op de voeding, gaat het groene LEDje op het mobo branden, en als ik het systeem probeer te starten dmv een schroevendraaier, gaat het rode RAM LEDje even branden maar dat gaat erna weer uit.

Hoe weet ik wat er nou precies kapot is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:07

Quad

Doof

Wat zegt de manual (Wel van de Pro M) van je moederbord over het rode ledje?
Gaat de CPU fan overigens aan, draait en stopt weer? Of geeft hij een tikje?

Zie linkje, engelse handleiding pagina 42, staat wat in over ledjes.

[ Voor 78% gewijzigd door Quad op 28-01-2013 11:26 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WitchHunter
Quad schreef op maandag 28 januari 2013 @ 11:18:
Wat zegt de manual van je moederbord over het rode ledje?
Gaat de CPU fan overigens aan, draait en stopt weer? Of geeft hij een tikje?
2. DRAM LED

DRAM LED checks the DRAM in sequence during motherboard booting process. If an error is found, the LED next to the error device will continue lighting until the problem is solved. This user-friendly design provides an intuitional way to locate the root problem within a second.

En de CPU FAN gaat aan en blijft aan tot ik het systeem asluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Er zit geen onboard video op (haat ik zo :( ), wellicht dat je de bios kan resetten door de BIOS jumper te verwijderen en dan proberen op te starten.

Heb je misschien een andere PCI-e grafische kaart tot je beschikking?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WitchHunter
Quad schreef op maandag 28 januari 2013 @ 11:28:
Er zit geen onboard video op (haat ik zo :( ), wellicht dat je de bios kan resetten door de BIOS jumper te verwijderen en dan proberen op te starten.

Heb je misschien een andere PCI-e grafische kaart tot je beschikking?
Bios resetten al geprobeerd, en nee ik heb geen andere grafische kaart tot mijn beschikking.
Ik denk gewoon dat ik https://www.4launch.nl/shop/get/p-18#p-4-productid-124850 ga halen, heeft wel onboard video en is Z75. Hopelijk is het niet mijn CPU of GPU die toast is, want dat gaat prijzig worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Z75 maakt niet uit, je hebt ook genoeg aan Z77moederbord (ook OC compatible).

Maar even in het kort:
- Alles werkt
- Moederbord wordt even vervangen door een ander P67 moederbord
- Dit werkt niet
- H61 moederbord wordt terug gezet
- Werkt niet meer

RAM vervangen? Geen statisch electriciteit? Andere VGA aansluiting op de graka geprobeert? En weet ik het nog meer? :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WitchHunter
Quad schreef op maandag 28 januari 2013 @ 11:37:
Z75 maakt niet uit, je hebt ook genoeg aan Z77moederbord (ook OC compatible).

Maar even in het kort:
- Alles werkt
- Moederbord wordt even vervangen door een ander P67 moederbord
- Dit werkt niet
- H61 moederbord wordt terug gezet
- Werkt niet meer

RAM vervangen? Geen statisch electriciteit? Andere VGA aansluiting op de graka geprobeert? En weet ik het nog meer? :)
Jep je samenvatting is precies wat er gebeurd is.
Ik heb 4 staafjes RAM en deze heb ik in elke 2 slots geprobeerd.
Statische elektriciteit zou best kunnen, geen idee wat eraan te doen valt en of dat het daadwerkelijk is,
de graka heeft 2x DVI, DisplayPort en HDMI, (Zit aangesloten via DVI, ookal zei ik mss eerst HDMI foutje)
en dus geen VGA aansluiting.

Mijn laptop en de graka hebben wel allebei DisplayPort, maar hier heb ik dan weer geen kabeltje voor, deze kabels zijn dan ook duuuuur.

Maar denk je dat het nuttig is om een ander mobo te kopen? En dit Z75 moederbord is op voorraad bij 4Launch, ITT de goedkopere Z77 moederborden.

EDIT: Oja, is dit moederbord in staat te piepen als deze niet op speakers / een case is aangesloten?

[ Voor 4% gewijzigd door WitchHunter op 28-01-2013 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Meestal zit er bij een behuizing een kleine speakertje meegeleverd.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WitchHunter
Oke er is voortgang geboekt.
Ik heb nu een Asrock Z75 Pro 3 met onboard video. Als ik het systeem start zonder grafische kaart, met de monitor in de VGA poort van het moederbord, KOM IK IN DE BIOS!
Als ik de videokaart er wel in doe en sluit deze aan met DVI, krijgt het scherm weer geen signaal, alle fans (CPU+GPU) beginnen wel weer gewoon te draaien.
Er zijn nu 2 mogelijkheden, of de DVI ingang van mijn monitor is kapot, of er is iets met de videokaart aan de hand.
Ik ga dus nu proberen om een Displayport kabel te regelen, aangezien mijn graka geen HDMI heeft, en mijn monitor geen VGA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Nja, lijkt erop dat de grafische kaart het ermee opgehouden is.
Display of dvi is beiden digitaal, als het over dvi niet werkt denk ik dat voor 99% over display port ook niet werkt.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WitchHunter
Dus het kan niet zo zijn dat de monitor faalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Je zou ergens een goedkoop display port kabeltje kunnen zoeken, wellicht is een vga - dvi verloopje ook een optie om te proberen (kan je hem aan je moederbord knopen)

[ Voor 13% gewijzigd door Quad op 28-01-2013 14:14 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WitchHunter
Ik weet niet of het iets zegt, maar als ik het systeem opstart zonder RAM, (leek me een goed voorbeeld voor NO POST), kan ik het systeem niet meer uitschakelen dmv de aan knop van de kast, en het numlock lampje van mijn toetsenbord blijft uit.

Als ik het systeem opstart zonder graka met RAM met onboard graphics, kom ik in de bios, gaat het numlock lampje aan en valt het systeem uit te schakelen met de switch op mijn kast.

Als ik het systeem opstart met graka met RAM, heeft mijn monitor geen input, maar gaat het numlock lampje wel aan en valt het systeem wel uit te schakelen met de switch op mijn kast.

Zegt dit iets over NO POST met mijn graka of is het gewoon een eigenschap van opstarten zonder RAM die ik over het hoofd heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Werkt direct na het starten ook de ctrl alt delete? Moet een reboot geven.

Ik weet bijna zeker dat de GPU de geest gegeven heeft, misschien nog mogelijk om te proberen in een andere PC.

Overigens, de twee x 6 pins PCI-e voedings connectoren wel aangesloten op de GPU? (in het kader je weet maar nooit)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WitchHunter
Eindelijk de lang verwachte update.
Ik kwam gewoon op het geniale ( :+ ) idee om alles in te pluggen, pc op te starten, koptelefoon op en wachten op het windows deuntje.

EN DAT KWAM!

De PC start dus op, maar ik heb alleen geen signaal, dit kan dus aan de DVI kabel liggen of aan het scherm of alsnog aan de graka.

Maar de graka is dus niet (geheel) kapot want als hij echt kapot zou zijn zou hij toch niet posten en dus al helemaal niet windows op kunnen starten.

Ik ga toch maar even een displayport kabeltje regelen.

EDIT:
Met de displayport kabel werkt alles!
Display of dvi is beiden digitaal, als het over dvi niet werkt denk ik dat voor 99% over display port ook niet werkt.
I am the 1% :P

[ Voor 16% gewijzigd door WitchHunter op 04-02-2013 17:13 ]

Pagina: 1