• jediah
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-02 11:27

jediah

Wat vind je er nou zelf van?

Topicstarter
Ik heb hier nu een setup van 2 maal 19" en één 23" scherm (in het midden).

Het 23'' scherm heeft een vga input en 1 19" ook, de andere 19'' heeft een dvi ingang.

De videokaart in kwestie is een Club3D 6870 (Coolstream edition)
(1x Dual Link DVI-I, 1x Single Link DVI-D, Mini Display Port: 2x version 1.2)

Ik heb een active adapter van mini-displayport naar dvi (van club3d), waar ik dus het scherm met de dvi op aansluit.
Mijn plan was om het scherm met de dvi aansluiting via de active adapter te laten lopen, en dit werkt..

Maar als ik nu de 2 schermen met vga via een dvi>vga adapter laat lopen werkt een 3e scherm niet.. en volgensmij is dat degene die op de duallink dvi zit.. (Het scherm wordt dus helemaal niet gedetecteerd door windows)

Ik vind dit vreemd, want op verschillende fora en zelfs in youtube filmpjes zie ik dat andere mensen dit wel werkend hebben..

Heeft iemand suggesties voor hoe ik dit eventueel kan aanpakken?

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-02 11:37
Dat zal net andersom zijn

een DVI-->VGA adapter werkt alleen op een DVI-I poort.

Een DVI-D poort heeft enkel digitale signalen (hetzelfde signaal als hdmi heeft) en geen analoge signalen (die hij zou delen met vga)

edit:
als die 2 schemen enkel vga hebben heb je waarschijnlijk niet heel veel mogelijkheden.
- een mini-displayport --> vga adapter zoeken (als dat uberhaupt bestaat)
- 2e videokaart
- ander scherm

[ Voor 38% gewijzigd door timberleek op 27-01-2013 23:23 ]

• jediah

jediah

Topicstarter
Kun je mij vertellen wat nu het meest praktische is om te doen?

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:09

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

mini display > display-in, en daarop display > vga-in...

De eerste heb je mogelijk bij de de videokaart zitten, de 2e is vrij cheap via ebay enzo te vinden, deze hoeven namelijk niet actief te zijn, dus de simpelste volstaat.. have fun!

[ Voor 64% gewijzigd door SAiN ONeZ op 27-01-2013 23:33 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-02 11:37
http://www.hardwarecanuck...-function-off-6870-a.html

zo te zien bestaan er displayport--> vga adapters en werkt het op die kaart met meerdere vga schermen.

edit:
amd heeft zelfs een lijstje met geteste converters (voor eyefinity dan) :
http://support.amd.com/us...es/eyefinity-dongles.aspx
dus een mini displayport --> vga converter lijkt me de manier (als je het bij deze schermen houdt)

[ Voor 38% gewijzigd door timberleek op 27-01-2013 23:39 ]

• jediah

jediah

Topicstarter
@sain onez

Dus ik moet een mini-displayport naar displayport verloop nemen en daarin een displayport naar vga adapter pluggen? Weet je zeker dat dit gaat werken?

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

het heten natuurlijk niet voor niets verloopkabeltjes... ;)

Met een dislayport naar dvi moet je weer rekening houden dat er een actieve converter tussen zit, maar das in dit geval niet nodig.

Haha, je wilt niet weten wat voor vreemde kabeltjes ik met kroonsteentjes vroeger heb verbonden toen in eind jaren tachtig MTV gelanceerd werd op de kabel en ik deze wilde horen via me versterker, je tv was toen vaak nog mono dus mooi was het niet, maar dat werkte ook goed om de C64 over de boxen te laten knallen, nu is het niet eens zo spannend meer en past het gewoon op elkaar :P ;)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• jediah

jediah

Topicstarter
Ik snap wat je bedoelt, maar je speelt hier nu wel met digitale signalen..

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Nothing beats experience, heb zelf met 3 schermen gewerkt, en ook op die manier ;)

• jediah

jediah

Topicstarter
Ik heb even een update wat betreft de issue (het werkt nog steeds niet):

Ik heb een mini-dp naar displayport verloopkabel gekocht (wederom van Club-3D)

Daaraan heb ik een displayport naar vga adapter gehangen, deze had ik nog van een vorige (wel werkende) eyefinity setup..

Nu het volgende probleem, te zien in de screenshot hieronder:

Afbeeldingslocatie: http://thepiratehenk.nl/dump/screenshotschermtweakers.jpg

Het beeldscherm staat uitgeschakeld, en wanneer ik hem inschakel blijft het beelscherm op zwart (ook al detecteerd hij wel of geen ingangssignaal)

Ik heb nu ondertussen al ongeveer €80 uitgegeven aan adapters en kabels, maar het schijnt nog niet te werken..

Setup nu:

19" VGA scherm op mini-dp naar displayport --> displayport naar vga (kabeltje en dan naar de adapter)
19" DVI scherm op DVI-D (rechtstreekse kabel)
23" VGA scherm op DVI-I --> VGA (blokje)

[ Voor 13% gewijzigd door jediah op 29-01-2013 19:06 ]

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Zat in eerste instantie aan de audit oid vd schermen te denken, daarin wil het vaker ook al mis gaan met 3 (lcd) panelen, maar hier zit er nog eens een crt scherm tussen, kan me voorstellen dat dit ook meteen de oorzaak is..

Heb je de mogelijkheid even tijdelijk die CRT met een LCD te vervangen? (vriendelijke broer/ouder/buurman/klasgenoot/enz) voor dat geld wat je in die kabels hebt gestoken had je ook paar 19" lcds gehad :X

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Ehm het is mij niet helemaal duidelijk welke adapter je exact hebt, maar er is 1 vuistregel: bij eyefinity kunnen max 2 schermen met DVI/VGA/HDMI, alles daarboven (dus scherm 3, 4, 5 etc) moeten via DisplayPort. Dat niet alleen, het signaal moet ook echt een DP signaal zijn. Daarom MOET je een actieve adapter gebruiken: met een passieve adapter zendt je DP gewoon het DVI/HDMI signaal uit, ipv een DP connectie.

Ja er zijn mensen die het met een passieve doen. Dit is in ieder geval wat mijn ervaring is, en wat ik ook enkel terug kan vinden op internet met mensen met hetzelfde probleem. Hoe het precies in elkaar zit weet ik ook niet, maar ik heb de paar eyefinity setups die ik heb samengesteld geen problemen gehad met actieve, waar passieve dit wel deden.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• jediah

jediah

Topicstarter
@sain onez: Er is geen sprake van een CRT scherm, waarom Catalyst Control Center mijn 23" scherm als een CRT ziet weet ik niet.

@LiquidT_NL: Ik weet wat de vereisten zijn voor een eyefinity setup.. Ik heb vanaf het mini-dp naar displayport verloopje een (actieve) displayport naar vga adapter zitten.

• LiquidT_NL
jediah schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 20:58:
@LiquidT_NL: Ik weet wat de vereisten zijn voor een eyefinity setup.. Ik heb vanaf het mini-dp naar displayport verloopje een (actieve) displayport naar vga adapter zitten.
Ah dat kon ik even niet vinden.

Overigens, heb je al gewoon eens gekeken in de eyefinity opties van CCC?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• jediah

jediah

Topicstarter
Ja, ik heb vanalles geprobeerd, een beeldschermgroep aanmaken etc. maar het heeft allemaal weinig effect

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Er is een groot multiscreen topic, daar zitten de jongens en meisjes die met eyefinity werken, mogelijk dat zij je wat tips kunnen geven, wat gebeurt er als je de schermen van aansluiting wisselt? telkens dezelfde die zwart blijft?

marcop23 in "3 schermen werkend maken op een HD6950"

[ Voor 15% gewijzigd door SAiN ONeZ op 29-01-2013 22:04 . Reden: some usefull info ]

• jediah

jediah

Topicstarter
Dan blijft het probleem het zelfde.

En bij die thread die jij bijgevoegd hebt is het probleem niet precies het zelfde.. omdat ik al een actieve adapter heb, en die TS niet..

[ Voor 67% gewijzigd door jediah op 30-01-2013 00:01 ]

• LiquidT_NL
jediah schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 22:04:
En bij die thread die jij bijgevoegd hebt is het probleem niet precies het zelfde.. omdat ik al een actieve adapter heb, en die TS niet..
Welke adapter heb je precies?

• jediah

jediah

Topicstarter
Weet het merk helaas niet.. staat er niet op, maar heeft voorheen wel gewerkt.

Had 'm al tekoop staan voordat ik met dit project begon: V&A aangeboden: Displayport naar VGA adapter
Pagina: 1