Nieuw budget PC speaker set 2.0/2.1

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfdan
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-06 14:22
Budget: €80
Aantal kanalen: 2.0 of 2.1 (voorkeur)
Voor: films/tv series (70%) en muziek (30%)

Mijn 8 jaar oude Ozaki dt500 2.1 speaker set heeft zijn beste tijd wel gehad en ik ben dus opzoek naar een nieuw set. Na het lezen van een aantal forum posts, raakte ik geinteresseerd in studio speakers. Veel tweakers raden deze aan voor betere geluidskwaliteit ivm logitech setjes. Aanvankelijk was mijn idee om 2e hands pricewatch: M-Audio Studiophile AV 40 set via Marktplaats te kopen om binnen mijn budget te blijven. Echter na het lezen dat deze speakers het al na 1 of 2 jaar kunnen begeven, heb ik die optie uitgesloten.

Enige andere mogelijke optie voor mijn budget is:
pricewatch: Edifier Studio R1600T Plus 2.0 (Zwart)

Zijn er andere opties die ik niet ben tegengekomen of andere mogelijkheden (bijv. betrouwbare 2e hands set)?

Of kan ik beter afzien van studio speakers en gewoon een €50 2.1 set kopen, aangezien dit wss nog steeds een vooruitgang zal zijn op mijn oude set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-07 07:45
Luister je meer muziek of kijk je meer films?
Persoonlijk zou ik op basis van zwaartepunt voor 2.0 of 2.1 kiezen.
Ik heb zelf gekozen voor 2.0 omdat ik meer muziek luister.

Aanraders in deze prijsklasse.
Creative T20 en Klipsch promedia 2.0 (moeilijk te krijgen)
De laatste vond ik persoonlijk een tikkeltje beter, kan met muziek stijl te maken hebben.
Ik luister veel naar hiphop.
Toendertijd verkocht vanwege andere wensen.

Later toch weer behoefte aan een 2.0 setje en toen de Creative T20 voor een belachelijk lage prijs gescoord. Geloof 35eu inclusief verzending via marktplaats.

Ik zie nu pas dat je per ce studio speakers wilt, is dat vanwege de kleuring van het geluid of een andere reden?

[ Voor 10% gewijzigd door Sinned123 op 27-01-2013 22:53 . Reden: Studio speakers ]

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfdan
Bedankt voor je reactie. Ik heb begrepen dat studio speakers een beter geluidskwaliteit geven, maar ik weet er persoonlijk heel weinig van. Ik heb nooit zulke speakers gehoord, dus zou best kunnen tegenvallen. Mijn voorkeur gaat eigenlijk wel naar 2.1 setje, omdat ik dat zoveel jaren gewend ben. Verder kijk ik meer films dan dat ik naar muziek luister (70-30 split ongeveer).

Ik heb idd gelezen dat Creative T20/T40 wel goed setje is, maar is dit ook voor films aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-07 07:45
Zowel de T20 als de T40 hebben geen sub.
Die heb je voor films toch wel erg vaak nodig.
Ik zou inderdaad dan ook een 2.1 setje preveleren.
Ik heb hier alleen geen ervaring mee.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfdan
Iig bedankt voor je input. Ik blijf dan ff doorzoeken naar een 2.1 setje. Als iemand hier nog iets kan aanraden hoor ik 't graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoepersooi
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-07 06:55
Met die edifier die je als eerst aanhaalt maak je een goede keus, ik heb deze zelf ook.
Het mag dan misschien 2.0 zijn en geen 2.1 de basis is zeker wel aanwezig.
Ik vind de geluidskwaliteit beter als van menig logitech/creatve setje

http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfdan
Ja, zal maar eens langs Mediamarkt gaan om paar setjes uit te proberen alvorens ik mijn besluit maak aangezien ik verschillende suggesties hier en op andere forums lees. Ik zal iig alle hier voorgestelde setjes proberen te beluisteren.

Mocht 't allemaal niks zijn zal ik overwegen om mijn budget te verruimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoepersooi
Hou wel in gedachte wat je bij de mm hoort is heel anders als thuis.
En je kan ook beter niks aan ze vragen want ze hebben nergens verstand van.
Wat je meestal hoort van mensen die vinden dat je perse een subwoofer nodig heb, dat zijn vaak de mensen die houden van dubstep.
Als je van die muziek houdt dan moet je gaan voor eengrote subwoofer.
Als je echt gebalanceerd wil neem dan een setje studio's de beste die je je kan veroorlofen

http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfdan
Bedankt voor je input Supsooi. Dubstep ben ik geen fan van :p, zoek vooral iets voor films/tv series en secundair voor general muziek. En Idd, er spelen meerder setjes bij MM door elkaar heen, waardoor het best lastig is een oordeel te maken. Het voordeel is echter wel dat je direct vergelijkings-materiaal hebt en dat je dus wel kan oordelen of je het geluid van de een beter vindt dan van de ander.

Het volgende is mijn persoonlijke ervaring:

pricewatch: Edifier Studio R1600T Plus 2.0 (Zwart):
+ mooie vocals. Er speelde een akoestische gitaar liedje en dat was mooi om te horen
- bij het open draaien van de bass werden vocals overstemd, gaf geen voller geluid aan het geheel

pricewatch: Edifier S330D:
+ Vrije duidelijke vocals, hoewel iets minder ivm studio R1600T
- satelliet speakers kwamen gedempt over, alsof ze niet sterk genoeg waren

pricewatch: Logitech Speaker System Z623:
+ duidelijke vocals, sterk geluid uit speakers
+ goede bass dat een voller geluid gaf aan het geheel
- bij een setje waar geen geluid uit kwam, veroorzaakte het draaien van de volume knop geruis in de rechter speaker.

pricewatch: Trust Tytan 2.1 (17963):
+/- hele harde en krachtige bass
- geen duidelijke vocals, beetje overstemd door de bass en ook geruis (?)

Setjes als de Creative T20/T40 waren niet aangesloten en heb ik dus niet kunnen testen. De logitech Z624 vond ik persoonlijk het beste geluid hebben icm met een subwoofer. Echter het is ver boven mijn budget en het geruis bij een van de setjes doet me vermoeden dat het na enige gebruik al defecten zou kunnen vertonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoepersooi
Ik heb een setje logitech z623 gehad en ik moet eerlijk zeggen voor films en muziek vind ik de rt1600 fijner klinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfdan
Goed om te weten. Ja, het is wss deels gewenning aan een 2.1 set en geen optimale omstandigheden om goed te oordelen.

Gezien mijn budget zal 't wss op een van de volgende neer komen:
2.0
+ pricewatch: Edifier Studio R1600T Plus 2.0 (Zwart)
+ pricewatch: Creative Gigaworks T20 Series II
2.1
+ pricewatch: Logitech Speakersysteem Z523 (cheaper versie van de Z623, wss beste 2.1 voor mijn budget).

Verder ben ik dit op reddit tegengekomen: http://www.reddit.com/r/Zeos/. Meeste van de componenten zijn niet in NL/EU verkrijgbaar, maar vroeg me wel af of er soortgelijke NL/EU equivalent was (lijst met component aanbevelingen voor noobs op basis van budget)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfdan
Ben uiteindelijk voor pricewatch: Edifier Studio R1600T Plus 2.0 (Zwart) gegaan, vooral door aanbevelen van Supsooi en mijn korte ervaring bij MediaMarkt. Zal eventueel een review doen als ik het set binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoepersooi
Erg goede keuze d:)b
misschien ietwat overdreven :Y

Inderdaad "ietwat" overdreven...

[ Voor 74% gewijzigd door FeaR op 30-01-2013 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfdan
:D. Iig bedankt voor je input. Als het goed is komen ze morgen binnen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfdan
Gisteren de pricewatch: Edifier Studio R1600T Plus 2.0 (Zwart) binnen gekregen. Heel mooi geluid komt er uit, vooral vocals/hoge tonen zijn duidelijk hoorbaar ivm mijn oude setje. Ben nog ff met de bass/treble/windows volume settings aan het spelen om goed balans van tonen te krijgen. Supsooi als je suggesties hebt hoor ik het graag. Enig klein min punt is dat de power switch op de achter kant is, ik dacht dat je 'm met volume controls ook kon uitschakelen. Ik laat hem dus gewoon aanstaan 24/7, ik neem aan dat dit geen kwaad kan?

Zal over paar dagen ff een review doen.
Pagina: 1