Beeldscherm werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• OsseWous
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-01-2025
Ik heb mijn PC vorige week naar een computerzaak gebracht omdat die nogal herrie maakte en ik dacht dat er iets met de koeling was. Hier werd mij verteld dat er gewoon even dat nieuwe koelpasta op moest en een keer schoonspuiten kon ook geen kwaad. Dit heb ik laten doen maar nadat ik mijn pc thuis weer opgezet had kreeg ik geen beeld meer. ik heb hier op het forum al rondgekeken maar nog geen duidelijk antwoord gevonden wat het probleem bij mij zou kunnen zijn.

Buiten de herrie werkte mijn PC voordat ik hem wegbracht gewoon goed.

Alvast bedankt voor de reacties!

• Hoteldebotel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-01 11:04
Welkom op GoT :)

Al een ander scherm geprobeerd? Zo kan je uitsluiten of het aan je videokaart ligt.
Het kan ook geen kwaad om een andere kabel te proberen om je monitor aan te sluiten.

Verwijderd

Als dit het gevolg is van hun reparatie lijkt me dat een garantiegevalletje?

Sowieso is 'herrie maken' zelden stof als enige reden, meestal zijn fan(s) dan al defect.

• OsseWous
bedankt voor de snelle reacties

ben al langer hier lezende op het forum maar nooit een account aangemaakt

de fans doen het op dit moment in ieder geval weer goed dus dat lijkt me niet het probleem

ik heb ook al een ander scherm (met een andere kabel) op mijn pc geprobeerd en daarmee werkte het ook niet.

heb ook al geprobeerd de pc op te starten zonder de videokaart maar ook geen succes

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als het niet aan het scherm ligt zit het probleem dus in de PC zelf.

De oorzaak hiervan kan zo'n beetje alles zijn en de enige manier om erachter te komen is alle onderdelen 1 voor 1 uit te sluiten. Wij kunnen hier onmogelijk zeggen waar het probeem zit. Aangezien de PC het nog wel deed voordat je deze wegbracht zou ik er zo snel mogelijk mee terug gaan naar de winkel en niet zelf gaan lopen prutsen als je niet precies weet wat je doet.

• OsseWous
ik heb de pc proberen op te starten met alleen de basisdelen en nog steeds geen beeld. kan ik dan aannemen dat het moederbord het probleem is of kan er ook iets losgegaan zijn met het schoonmaken?

• PilatuS
  • Niet online
OsseWous schreef op maandag 28 januari 2013 @ 20:40:
ik heb de pc proberen op te starten met alleen de basisdelen en nog steeds geen beeld. kan ik dan aannemen dat het moederbord het probleem is of kan er ook iets losgegaan zijn met het schoonmaken?
Het kunnen alle basis onderdelen zijn die je nodig hebt. Moederbord is mogelijk maar het kan ook RAM, videokaart, CPU of voeding zijn.

• OsseWous
aangezien het wegbrengen weer geld kost en ik bijna geen tijd meer heb om daarheen te gaan los ik het probleem liever zelf op. is het mogelijk om dit alles zelf te testen?

• PilatuS
  • Niet online
OsseWous schreef op maandag 28 januari 2013 @ 21:04:
aangezien het wegbrengen weer geld kost en ik bijna geen tijd meer heb om daarheen te gaan los ik het probleem liever zelf op. is het mogelijk om dit alles zelf te testen?
Zoals ik al aangegeven had. Onderdeel voor onderdeel uitsluiten.

• OsseWous
maar die standaardonderdelen heb ik toch nodig om de pc op te kunnen starten?

• PilatuS
  • Niet online
OsseWous schreef op maandag 28 januari 2013 @ 21:09:
maar die standaardonderdelen heb ik toch nodig om de pc op te kunnen starten?
Precies. Dus moet je er ander RAM geheugen in stoppen, een andere voeding, een andere CPU. Net zolang tot je het onderdeel gevonden hebt wat defect is. Heb je deze onderdelen niet liggen dan kan je het niet zelf oplossen. Dit is de enige manier om erachter te komen wat er defect is.

[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 28-01-2013 21:15 ]

• OsseWous
haha okee bedankt voor de (volgens mij ietwat geïrriteerde) reacties.

dan geef ik me maar gewonnen en breng ik mijn pc maar weg

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-01 20:34

Midas.e

Is handig met dinges

Wie heeft de pc schoon gemaakt, jij of de winkel?
Als het de winkel is, terugbrengen en aangeven dat na de werkzaamheden uitgevoerd door het bedrijf het systeem niet meer werkt. Dit moeten ze oplossen aangezien de problemen daar zijn ontstaan.

Hacktheplanet / PVOutput

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
OsseWous schreef op maandag 28 januari 2013 @ 21:18:

De irritatie onstaat daardoor dat jij niet de enigste bent die met dit soort vragen komt en onterrecht denkt dat Tweakers een soort van helpdesk is. Het eerste wat van mensen verwacht word is eigen inzet en eerst dus zelf gaan lezen, youtube instructies kijken en dergelijke.

Ook hebben we hier de z.n. Hangen en Opstartproblemen troubleshooter die je eens door kan gaan lezen. Pas als je die stappen allemaal gevolgd hebt kan je een topic openen met wel dan ook je systeemspecs, alles wat je al ondernomen hebt en een goed onderbouwde vraag.

Maar zoals meerderen al schrijven is het probleem ontstaan nadat je de pc hebt laten repareren, dus zou ik er niet eerst zelf aan gaan sleutelen. Zeker gezien je beperkte kennis heb je kans dat je alleen meer kapot maakt en dan kan je eventuele garantie al zeker vergeten.

• PilatuS
  • Niet online
OsseWous schreef op maandag 28 januari 2013 @ 21:18:

Ik ben verder niet geïrriteerd hoor. Als ik dat zou zijn zou ik niet reageren en helpen.
Pagina: 1