Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• HydraNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-10 10:09
Gegroet tweakers,

Er leek al een tijd geen topic te zijn gestart met een soortgelijk verzoek. Dus hier komt die....
Ik zoek oordopjes met de volgende eisen:

-Budget: rond 30 euro
-Moeten een vijf maanden reis door Azië overleven.
-Ik luister een grote range aan muziek: van klassiek tot drum 'n bass

Ik kwam zelf uit op de Creative EP-630http://www.bol.com/nl/s/a...ex.html?_requestid=327811

Ik heb al verschillende posts gezien waarin deze oordoppen kapot zijn gegaan. Ik wil dat ze een vijf maanden reis door Azië overleven en heb de volgende vragen:
-Heeft iemand ervaring met deze oordoppen, zijn ze degelijk?
-Welke oordoppen staan bekend om hun robuustheid indezelfde prijsklasse?
-Of kan ik beter goedkope oordopjes kopen en dan meerdere paartjes?

(Als extra side-quest: heeft iemand een fijne oplossing tegen het eeuwig in de war raken van de snoertjes? Zijn er andere tips om te zorgen dat je oordoppen het langer overleven?)

Alvast super bedankt voor mogelijke hulp

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:02
pricewatch: Sennheiser CX 300-II Precision (Zwart)

6 eu boven je budget, maar heb ik heel lang plezier van gehad (totdat ik ze kwijtraakte :(). Wat erg helpt voor de levensduur is ze niet rond laten slingeren maar in een hoesje doen. Bij het iets duurdere segment krijg je er vaak wel een 'pouch' bij.

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
De creative EP-630 heb ik zelf niet zulke goede ervaringen mee qua betrouwbaarheid. Samen met een vriend gekocht een aantal jaren geleden. Hij heeft ze twee keer op moeten sturen binnen de garantietermijn door kabelbreuk, de mijne zijn net na de garantietermijn ook door kabelbreuk overleden. Breuk ontstond niet bij de plug, maar ergens in het midden op een rare plaats.

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:22
Bartske schreef op zondag 27 januari 2013 @ 20:17:
pricewatch: Sennheiser CX 300-II Precision (Zwart)

6 eu boven je budget, maar heb ik heel lang plezier van gehad (totdat ik ze kwijtraakte :(). Wat erg helpt voor de levensduur is ze niet rond laten slingeren maar in een hoesje doen. Bij het iets duurdere segment krijg je er vaak wel een 'pouch' bij.
Bij deze zit als het goed is ook een klein zakje hoor? zijn inderdaad leuke dopjes, maar heb wel vaak gehoord dat ze het niet heel lang volhouden (maarja, ze worden nou eenmaal vaak verkocht dus dan heb je zoiets al veel sneller), al heb ik daar zelf geen last van gehad. Leuke dopjes, maar zijn wat mij betreft wel iets te bass-heavy, maar als je er van houd is dat een aanrader!

Verwijderd

Nilsepils schreef op zondag 27 januari 2013 @ 20:20:
[...]

Bij deze zit als het goed is ook een klein zakje hoor? zijn inderdaad leuke dopjes, maar heb wel vaak gehoord dat ze het niet heel lang volhouden (maarja, ze worden nou eenmaal vaak verkocht dus dan heb je zoiets al veel sneller), al heb ik daar zelf geen last van gehad. Leuke dopjes, maar zijn wat mij betreft wel iets te bass-heavy, maar als je er van houd is dat een aanrader!
Heb ze zelf ook, maar zat geen hoesje bij of iets dergelijks. Qua betrouwbaarheid: de mijne gaan al 1,5 jaar mee zonder ook maar iets :). Zeker een aanrader als je net wat meer wilt en kunt betalen..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2013 20:22 ]

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:22
Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2013 @ 20:22:
[...]

Heb ze zelf ook, maar zat geen hoesje bij of iets dergelijks. Qua betrouwbaarheid: de mijne gaan al 1,5 jaar mee zonder ook maar iets :). Zeker een aanrader als je net wat meer wilt en kunt betalen..
zat bij mij zo'n hoesje bij:
Afbeeldingslocatie: http://www.sennheiser.co.uk/sennheiser/products.nsf/resources/641405B0AB2D1465C12574AD0037CFCA/$File/CX_300_II_DetailImage_black.jpg
zoals ik al zei, ik heb zelf ook nergens last van gehad, maar ik ben redelijk zuinig met m'n spullen ;)

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-11 17:10

lasharor

7 december 2004

Ik bestel altijd mijn oordopjes bij meelec, gaan bij mij zo'n jaartje mee. Ben onderhand al aan me 3de setje: http://www.meelec.com/M6_Series_earphones_s/246.htm

Moet je dus wel uit Amerika laten komen. Maar verzenden gaat erg snel en zijn binnen een week binnen.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

waren de SX-300 niet gewoon EP-630's?

EP's van creative gaan inderdaad vrij snel stuk, heb er al aardig wat versleten. Heeft weinig te maken met zuinigheid hoor, die dingen gaan gewoon al stuk als je ze aankijkt.

Is een simpel, klein koptelefoontje geen oplossing? Ik heb erg lang gedaan met een behind-the-head ding van Sennheiser en gaf prima geluid.

Ik hield mijn oortjes uit de war door ze op te rollen rond mijn Sansa Clip, wel eerst je jack eruit halen als je een rechte plug gebruikt.

People as things, that’s where it starts.

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik heb nu deze;

pricewatch: Philips SHE9000/10 (Zwart)

Ik ga er redelijk slordig mee om maar ze gaan nu al 4 maanden mee en geven prima geluid. Na het sneuvelen van mijn (Beats, overpriced crap) koptelefoon heb ik deze gekocht. Prima dingen.

Binnenkort ga ik deze aanschaffen;

pricewatch: Grado SR225i

Schijnt enorm goede kwaliteit te hebben, jaren plezier, maar het prijskaartje doet je waarschijnlijk schrikken.

Om weer even on-topic te gaan; ik denk dat je bij twijfel gewoon voor Sennheiser moet gaan. Phillips oortjes geven altijd wel goed geluid maar heb er voor de rest niet zulke denderende ervaringen mee, gaan vaak snel kapot. Die ik heb gelinkt lijken het goed vol te houden, maar dat verschilt waarschijnlijk ook weer per product.

Verwijderd

Ik heb zelf 65 euro besteed aan mijn Sony oordopjes en het geluid is goed, maar ik zou nooit meer zo'n bedrag uitgeven want de oordopjes die ik gratis bij mijn telefoon kreeg zijn namelijk beter.

Als het toch voor op reis is raad ik je dit aan:
Ga naar de Action, koop 10 setjes van 2 euro (zit nota bene een bewaarhoesje bij en reserve "dopjes") en leef je uit.
Gaat het kapot, dan heb je nog 9 andere.

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
^ Dit. Ik heb zelf ervaring met de CX300, en het zijn echt de fijnste in-ears die ik mij kan bedenken in deze prijsklasse. Heb er bijna drie jaar mee gedaan, dingen zijn erg stevig. Uiteindelijk weggedaan omdat één oortje niet meer werkte (vermoedelijk iets in de unit zelf en geen kabelbreuk). Heb nu de AKG K321, ook erg fijn, maar om heel eerlijk te zijn vind ik de Sennheisers nog een stukje beter. Geluidskwaliteit is dik in orde voor iets van deze prijs (ik heb destijds 15 euro betaald, geniale koop), je moet wel houden van wat extra bass overigens.

Die EP630 stond er (als ik mij het goed herinner) wel een beetje bekend om dat ze snel stukgaan.

[ Voor 5% gewijzigd door S_Chief op 27-01-2013 20:39 ]

• sedad
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:41
Tijdelijke actie bij dixons CX870 voor 50 euro, veel beter dan de cx300.

http://www.dixons.nl/beel...elefoon.html#.UQWWY792Qvw

Verwijderd

Ik gebruik deze al 3 maanden en bevallen me zeer goed:
http://www.bol.com/nl/p/s...n-zwart/9000000011298774/

• HydraNL
Super bedankt voor de vele reacties.

Even een samenvatting:
- Creative EP-630: breekbaar
- Sennheiser CX-300-II: veel goede ervaringen, zware bass, als ik bij de reviews kijk vinden mensen hem wel breekbaar eruit zien... maar dat hoeft natuurlijk niks te zeggen als die maar niet echt breekt.
- Sennheiser CX870: aanbieding dixons (50 euro), 'veel beter' (waarom dan sedad?)

Dan nog wat willekeurige andere aanraders waar ik niet zo wijs uit wordt.

Wat tips voor de levensduur van je oordoppen:
-Jack eruit halen, snoer om je player rollen.
-In apart hoesje bewaren.
-Shitload aan Action-oordopjes kopen als back-up

Zijn er nog meer ervaringen met de levensduur van de CS-300-II?
Zijn er nog echte onbreekbare aanraders qua oordoppen?
Iemand nog ervaring met goedkope relaxte backup oordopjes?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik heb trouwens heel lang gedaan met zowel Sony's als Panasonics, maar, geen idee welk type. Gingen voor mijn doen lang mee, meer dan een jaar.

People as things, that’s where it starts.

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
CX300 ziet er inderdaad breekbaar uit, dat ben ik met je eens. Maar ze zijn echt degelijker dan dat ze eruit zien. Snoer om het apparaat rollen kan prima ja. Stop hem niet in een te strakke zak, dat verlengt de levensduur ook.

• sedad
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:41
HydraNL schreef op maandag 28 januari 2013 @ 21:25:
Super bedankt voor de vele reacties.

Even een samenvatting:
- Creative EP-630: breekbaar
- Sennheiser CX-300-II: veel goede ervaringen, zware bass, als ik bij de reviews kijk vinden mensen hem wel breekbaar eruit zien... maar dat hoeft natuurlijk niks te zeggen als die maar niet echt breekt.
- Sennheiser CX870: aanbieding dixons (50 euro), 'veel beter' (waarom dan sedad?)

Dan nog wat willekeurige andere aanraders waar ik niet zo wijs uit wordt.

Wat tips voor de levensduur van je oordoppen:
i-Jack eruit halen, snoer om je player rollen.
-In apart hoesje bewaren.
-Shitload aan Action-oordopjes kopen als back-up

Zijn er nog meer ervaringen met de levensduur van de CS-300-II?
Zijn er nog echte onbreekbare aanraders qua oordoppen?
Iemand nog ervaring met goedkope relaxte backup oordopjes?
Ik heb hiervoor zelf de CX-300II gebruikt, na twee jaar ontstond er kabelbreuk :-( .Nu heb ik de CX870,deze heeft merkbaar beter geluidskwaliteit en de bass is hierbij veel nauwkeuriger. De doppen zijn ook van beter materiaal.
Ze kosten normaal 80 euro ofzo dus ik zou niet twijfelen.

• Struikrover
Heb ze vandaag opgehaald, die CX 870's bij de Dixons :D. Moet zeggen dat het geluid alleszins prima is! Als vergelijking een paar vintage Sony SS-G1's aan een stereoversterker thuis en een Sennheiser HD 435 koptelefoon. Hoewel de CX870's wat meer gesloten klinken, is dat een karakteristiek van alle in-ears: het geluid is heel direct.

- Hoog is nog wel wat schel, maar ze spelen net een uurtje, moet nog wat los spelen heb ik het vermoeden.
- Laag is écht heel laag doorgetrokken (19 Hz zeggen de specs, klinkt in ieder geval super), ze klinken over 't algemeen heel responsief op dynamische muziek met genoeg scheiding. Meer bass dan m'n losse speakers
- Iets minder midden dan ik van mijn losse speakers gewend ben. Stemmen klinken nog wat dunner.

Oh ja, de fit van de medium dopjes is voor mij prima. Mijn linker gehoorkanaal is wat groter dan het rechter. In het linker passen ze heel snug, in het rechter iets strak maar niet onaangenaam. Heb het vermoeden dat met een losse grote en kleine erbij ze voor de meeste oren geschikt zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Struikrover op 28-01-2013 23:54 ]

• Mizojojo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-11 22:28
Sennheiser CX-300-II: Deze heb ik ook, in het begin wat flets maar na inspelen heel dynamisch. Houdt er rekening mee dat het koord asynchroon is. Hier moet je van houden.

Creative EP-630: Heerlijke in ears, echter is de betrouwbaarheid om te huilen. ze breken altijd bij 3.5 mm jack. en dat binnen 6 tot 8 maanden. heb ze 2 laar lang gebruikt en ongeveer 5 setjes versleten

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik heb zelf de Creative EP-630, worden twee keer per week gebruikt en gaan al vijf jaar mee.

Waarom kun je in Azië geen nieuwe kopen als ze toch stuk gaan?

• Struikrover
Overigens kun je ook overwegen om je in-ears steeds ongeveer zo op te rollen tegen clutter:

YouTube: Effective method to keep headphones from tangling

De meeste technieken lijken hier op: lusjes vouwen en één eind (dopjes of jack) er omheen wikkelen, dan doortrekken. Pas wel op, gewoon lekker losjes oprollen. In het filmpje doen ze het al wat strak en dat komt de levensduur van je kabel niet ten goede.

• HydraNL
Waarom kun je in Azië geen nieuwe kopen als ze toch stuk gaan?
Omdat ik op de rug van een panda door een oerwoud aan het rennen ben.

Nee, dat is op zich een goed punt. Maar ik ben niet altijd in grote steden en ik denk dat het lastiger gaat dan in Nederland. Als je dan toch een criteria moet verzinnen om je oordopjes op te selecteren, dan leek me degelijkheid het belangrijkst.

Thanks voor de tips allen! Binnenkort maar eens de knoop doorhakken, maar ik denk dat ik voor de CX-300-II ga. Tot die tijd is meer advies altijd welkom.

• mirp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-07-2022
Ik heb ook de Creative EP-630. Al twee jaar in gebruik zonder probleem.

Ik denk dat het ook een beetje aan ligt hoe je ermee omgaat.
Pagina: 1