Windows PC start langzaam op

Pagina: 1
Acties:

• SpaOrange
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-08-2022
Heren,

Sinds een aantal maanden run ik Windows 8 op mijn vaste pc. In vergelijking met Windows 7 zouden de opstart prestaties een stuk sneller moeten werken. Het duurt zeker een minuut of 3 voordat de pc is opgestart: allereerst blijft het bios scherm een tijd 'hangen', voordat het ladende icoontje Windows 8 verschijnt. Nadat het icoontje is gepasseerd, duurt het ca. nog 1 minuut voordat het Windows inlogscherm verschijnt.

Ik draai naar mijn weten geen zware opstart programma's en met de specs van mijn pc zit het ook wel goed.
Screen: http://prntscr.com/qmra6

Wat zou de oorzaak hiervan kunnen zijn?

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:43

painkill

Pain(k)(ill)

Alles voor het windows8 logo heeft te maken met je moederbord/bios.
Ik zou eens kijken in je bios, zet het zoeken naar harde schijven en drives op 1 seconde, zet quick boot aan. Kijk goed naar je boot volgorde en zorg dat de harde schijf als eerst boot.

Daarnaast kun je nog even rondkijken of je moederbord nog meer instellingen heeft..

Mijn SNES verzameling!

• SpaOrange
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-08-2022
painkill schreef op zondag 27 januari 2013 @ 19:56:
Alles voor het windows8 logo heeft te maken met je moederbord/bios.
Ik zou eens kijken in je bios, zet het zoeken naar harde schijven en drives op 1 seconde, zet quick boot aan. Kijk goed naar je boot volgorde en zorg dat de harde schijf als eerst boot.

Daarnaast kun je nog even rondkijken of je moederbord nog meer instellingen heeft..
Thanks, waar kan ik de instelling vinden om het zoeken naar schijven op 1 seconde te zetten? In het bios scherm?

• Pos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-11 12:46

Pos

Lang in het bios blijven hangen duidt doorgaans op moeizame communicatie met hardware.

Kan door een brakke kabel komen, brakke aansluiting of brakke hardware..

Ik zou zeggen, haal alle schijven eens los behalve je boot schijf, al je dvd/bd drives, en al je USB devices. Dus het bare minimum.

als je dan door de bios heen vliegt ga je dus 1 voor 1 alles weer aansluiten.

als je nog steeds problemen hebt met het door de bios komen in redelijke termijn, zou je de onboard peripherals eens uit kunnen schakelen, zoals onboard sound, SATA controllers, onboard nic..

succes met troubleshooten

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:43

painkill

Pain(k)(ill)

Dantis schreef op zondag 27 januari 2013 @ 19:57:
[...]

Thanks, waar kan ik de instelling vinden om het zoeken naar schijven op 1 seconde te zetten? In het bios scherm?
Ja, al mijn adviezen gaan over de instellingen in de bios.
Gewoon alles langs gaan, kom je vanzelf bruikbare instellingen tegen.

Mijn SNES verzameling!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:23

Quad

Doof

Post eens de smart van je HDD waar Windows vanaf geboot wordt? (hdtune.com)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

Pagina: 1