Reboot voorkomen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astort
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-07 15:03
Beste medetweakers,

Ik heb een oud laptopje met windows 7 staan die ik binnen mijn thuisgroep gebruik om alle fotos op een centraal punt op te slaan, en een backup te draaien op een externe HD. Niets speciaals, gewoon een simpel HP dingetje, met windows 7 en de backupfunctie die de data naar de externe HD wegschrijft. De reden dat ik geen NAS gebruik is omdat ik er ook een TS3 servertje op host voor mn vrienden en mijzelf en XAMPP/MySQL op heb draaien voor mn PHP projecten van school. Een normaal servertje ben ik te armoedig/gierig voor, deze laptop had ik toevallig nog liggen.

Nu is het probleem dat de laptop op magische wijze elke ochtend weer uit staat.

Blijkbaar schakelt hij zichzelf dus gewoon uit. De stroom gaat er niet af. Wat ik al heb gedaan is het energieschema wijzigen waardoor hij niet meer op standby zou moeten gaan bij activiteit, ik heb alle windows updates uitgeschakeld, ik heb de temperatuur gemonitord en daar ligt het niet aan en ik heb via gpedit.msc de uitschakelen knop "onklaar" gemaakt. Ik weet dat dit laatste het niet kan zijn, maar dacht baat het niet dan schaadt het niet.

Is er dus een mogelijkheid om alle automatische reboot/shutdown commands volledig te laten negeren?

Alle hulp wordt zeer op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Al eens in de eventlogs gekeken wat de reden van de shutdown is?

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astort
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-07 15:03
Daar heb ik net zitten speuren maar ik kom uberhaupt geen log tegen waar ik de shutdowns kan terugzien.

EDIT:

Net even gekeken naar de laatste meldingen in de log op 26-1, het laatste wat er gemeld staat is "Het systeem wordt in de slaapstand gezet." Maar waarom? Geen idee. Er zijn geen fouten aan vooraf gegaan.

[ Voor 52% gewijzigd door Astort op 27-01-2013 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-10 13:25
Een keer een nachtje wakker blijven en die laptop in de gaten houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Check eens in de bios of er een soort power-down modus o.i.d. aanwezig is. Heb dit in het verleden wel eens gezien bij een lenovo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRealRMike
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-12-2024
Zeer standaard maar, het gebeurt 's nachts? Als je opstaat is ie op standby gevlogen, dus na langere tijd inactiviteit van jou (de gebruiker).

Het energiebeheer staat toch niet ingesteld op dat ie op standby moet vliegen na een bepaalde tijd?
Pagina: 1