Gewoon een vraag.. Tweakers Dev planning transparant?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:54

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Is er al eens over nagedacht om de Tweakers Dev planning iets meer inzichtelijk te maken voor het publiek?

Sommige requests belanden in mijn optiek vaak op een stapel, en daarna is het voor ons niet meer te traceren wat ermee gebeurt. Laat ik duidelijk zijn dat dit echt niet op datum+uur+minuut+seconden hoeft.. maar is iets meer transparantie daarin mogelijk?

Ik zit even te denken aan een ticket systeem met daarin de status. Met misschien zelfs de mogelijkheid dat voor de uitrol op productie, het assignen aan een groep Tweakers voor de Gebruikers Acceptatie Test?

Misschien slaat dit helemaal nergens op.. maar ik mis deze openheid weleens. ;) Of ik heb al 13 jaar iets gruwelijks gemist? :X

*ik zie persoonlijk dit even los van de aftermath rond v7. Maar echt structureel.

[ Voor 5% gewijzigd door Falcon op 27-01-2013 19:25 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:07

crisp

Devver

Pixelated

Wij gebruiken intern ook een ticketsysteem ;) Requests vanuit LD worden door ons omgezet naar interne tickets, of ze worden al bij voorbaat hier afgeschoten :P

Daarna valt er echter mede door onze agile werkwijze weinig over te zeggen wanneer bepaalde tickets aan bod komen. Elke 3 weken worden nieuwe tickets door ons ingeschat op hoeveel tijd het zou kosten, vervolgens worden tickets geprioriteerd en wordt de aankomende iteratie opgevuld totdat de iteratie 'vol' is. De rest schuift dan dus door.

Zolang we meer werk hebben dan tijd betekent dit uiteindelijk ook dat bepaalde requests waarschijnlijk nooit aan bod zullen komen. Af en toe zullen we dan dus ook voor de interne tickets de afweging moeten gaan maken of we ze ooit nog op gaan pakken of niet.

Ergo: voor de meeste requests valt er feitelijk nooit precies te zeggen wanneer ze aan bod komen. Pas op het moment dat een ticket in de komende iteratie is ingedeeld is het het meest waarschijnlijk dat het ook uitgevoerd gaat worden...

Intentionally left blank