Hallo mensen,
Ik heb een PC van net iets meer van 2 jaar oud. De PC voldoet nog steeds prima, alleen merk ik dat de videokaart gewoon te slecht is tijdens het spelen van games.
De specificaties van de PC zijn:
Intel core i7 870 2.93 Ghz
Gigabyte ga-p55-usb3.0 (of het rev 1.0 of 2.0 is weet ik niet)
AMD/ATI Radeon HD 5670 Asus
8 GB ddr3 dual kit 1333 MHZ van Kingston
seagate 1.5tb hdd 7200 RPM
Kingston ssdnow 60 GB ssd
antec kast (waarschijnlijk sonata)
450 watt voeding 400 watt Seasonic SS-400ET
een 1200x1024 monitor, wordt vervangen door een 1080p+ monitor
Zelf had ik gedacht om de Nvidia gtx 660 Ti te kopen omdat Nvidia veel betere drivers heeft voor Linux dan AMD en omdat ik veel goeds hoorde over de gtx 660 ti.
Nu vroeg ik me af:
Welke nvidia gtx 660 ti kan ik het beste kopen?
Krijg ik geen bottleneck en kan ik daardoor niet beter een kaart als de nvidia gtx 570 nemen?
Zal ik mijn PSU moeten upgraden?
Ik zal de kaart voornamelijk gebruiken om te gamen, op Windows en als Steam op Linux meer games uit heeft en officieel gereleast is vooral op Linux.
Mijn budget is op dit moment niet meer dan 300 euro, maar als er binnenkort betere kaarten uitkomen, vind ik het niet erg om wat te wachten.
Alvast bedankt,
Digital_ownage
Ik heb een PC van net iets meer van 2 jaar oud. De PC voldoet nog steeds prima, alleen merk ik dat de videokaart gewoon te slecht is tijdens het spelen van games.
De specificaties van de PC zijn:
Intel core i7 870 2.93 Ghz
Gigabyte ga-p55-usb3.0 (of het rev 1.0 of 2.0 is weet ik niet)
AMD/ATI Radeon HD 5670 Asus
8 GB ddr3 dual kit 1333 MHZ van Kingston
seagate 1.5tb hdd 7200 RPM
Kingston ssdnow 60 GB ssd
antec kast (waarschijnlijk sonata)
450 watt voeding 400 watt Seasonic SS-400ET
een 1200x1024 monitor, wordt vervangen door een 1080p+ monitor
Zelf had ik gedacht om de Nvidia gtx 660 Ti te kopen omdat Nvidia veel betere drivers heeft voor Linux dan AMD en omdat ik veel goeds hoorde over de gtx 660 ti.
Nu vroeg ik me af:
Welke nvidia gtx 660 ti kan ik het beste kopen?
Krijg ik geen bottleneck en kan ik daardoor niet beter een kaart als de nvidia gtx 570 nemen?
Zal ik mijn PSU moeten upgraden?
Ik zal de kaart voornamelijk gebruiken om te gamen, op Windows en als Steam op Linux meer games uit heeft en officieel gereleast is vooral op Linux.
Mijn budget is op dit moment niet meer dan 300 euro, maar als er binnenkort betere kaarten uitkomen, vind ik het niet erg om wat te wachten.
Alvast bedankt,
Digital_ownage