Recentelijk kwam de familie van een vriend van mij met een verzoek of ik een PC voor ze wou samenstellen. Aangezien ik dit één keer voor mezelf heb gedaan, en naar hun mening er verstand van af heb, was ik hun eerste keus.
Nu was mijn eigen PC een mainstream gaming PC. Zij wensen echter een budget workstation. Om deze reden, en omdat ik nu voor iemand anders een PC samenstel, wil ik graag wat advies opdoen. Ik heb na wat onderzoek gekozen voor de best buy guide Januari 2013 budget game systeem, met daarin een aantal aanpassingen. Hieronder zie je het systeem met de componenten:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Autocad, photoshop, basis programma's (internet, muziek, etc.)
Wat mag het systeem gaan kosten?
€600,-
Minder is altijd beter.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De hele mikmak wat betreft een nieuw systeem.
Dus:
• Behuizing
• Moederbord
• Processor
• Intern geheugen
• Harde schijf
• Brander
• Voeding
• Videokaart (Ik heb gelezen dat bij de meeste AMD processors een aparte videokaart meestal niet nodig is, maar ik weet niet of dit nog steeds geldt als je autocad/photoshop wenst te gebruiken)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Omdat het huidige systeem uit de middeleeuwen stamt, zullen ze ook een nieuwe monitor nodig hebben. De huidige monitor heeft alleen een VGA-poort. Ik heb al onderzocht naar verloopstukken, en een nieuw budget monitor met DVI-I aansluiting, maar heb geen goede keus kunnen vinden helaas. de IPS LCD panel schermen zijn duur, terwijl deze aangeschreven staan als goede keuzes voor een workstation.
Wat ik dus vraag is een goedkoop scherm voor een workstation. Het scherm zal wel buiten het budget staan van €600,-
Nu was mijn eigen PC een mainstream gaming PC. Zij wensen echter een budget workstation. Om deze reden, en omdat ik nu voor iemand anders een PC samenstel, wil ik graag wat advies opdoen. Ik heb na wat onderzoek gekozen voor de best buy guide Januari 2013 budget game systeem, met daarin een aantal aanpassingen. Hieronder zie je het systeem met de componenten:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Athlon II X4 740 Boxed | € 63,40 | € 63,40 |
1 | ASRock FM2A75 PRO4-M | € 58,45 | € 58,45 |
1 | AMD FirePro V4900 | € 165,72 | € 165,72 |
1 | Hitachi Deskstar 7K1000.C, 500GB | € 44,26 | € 44,26 |
1 | Cooler Master K280 | € 33,- | € 33,- |
1 | Corsair CMV8GX3M2A1333C9 | € 37,95 | € 37,95 |
1 | Lite-On IHAS124 Zwart | € 18,34 | € 18,34 |
1 | Antec VP350P | € 36,99 | € 36,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 458,11 |
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Autocad, photoshop, basis programma's (internet, muziek, etc.)
Wat mag het systeem gaan kosten?
€600,-
Minder is altijd beter.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De hele mikmak wat betreft een nieuw systeem.
Dus:
• Behuizing
• Moederbord
• Processor
• Intern geheugen
• Harde schijf
• Brander
• Voeding
• Videokaart (Ik heb gelezen dat bij de meeste AMD processors een aparte videokaart meestal niet nodig is, maar ik weet niet of dit nog steeds geldt als je autocad/photoshop wenst te gebruiken)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Omdat het huidige systeem uit de middeleeuwen stamt, zullen ze ook een nieuwe monitor nodig hebben. De huidige monitor heeft alleen een VGA-poort. Ik heb al onderzocht naar verloopstukken, en een nieuw budget monitor met DVI-I aansluiting, maar heb geen goede keus kunnen vinden helaas. de IPS LCD panel schermen zijn duur, terwijl deze aangeschreven staan als goede keuzes voor een workstation.
Wat ik dus vraag is een goedkoop scherm voor een workstation. Het scherm zal wel buiten het budget staan van €600,-
[ Voor 2% gewijzigd door BrokeLee op 28-01-2013 00:20 . Reden: Nieuwe keuze onderdelen ]