Voor een kennis heb ik een systeempje in elkaar gezet incl. een HTPC kast. De voorwaarde was een budget van 150 euro en hij moet games van 3-5 jaar oud nog redelijk kunnen spelen.
Alleen een SATA HDD van 500 GB heeft zelf in bezit.
De kast: MS-Tech LC-01 slimline 400W
Moederbord : Asrock FM2A55M-DGS
Processor : AMD A6-5400K Radeon HD7540D FM2 Box
Zelf had ik nog DDR3-1600 geheugen liggen, namelijk 2x OCZ Gold OCZ3G16002GK
Met een CD-Speler achterwege gelaten heb ik dit weekend de spullen ontvangen van Alternate.
Na het in elkaar zetten blijkt echter het volgende:
- de pc crash regelmatig: o.a. tijdens boot, in de bios of tijdens post.
- windows 8 installatie reboot altijd (tot 20x toe!) tijdens installatie
Het beeld ziet er als volgt uit tijdens een vastloper

En in de bios een vastloper tijdens het bekijken van de temp en voltages

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter heb ik al doorgenomen, maar ik kan zo snel niet iets vinden wat het probleem kan zijn.
Alles was goed aangelosten en de bios defaults ingeladen (alleen boot order had ik aangepast)
Nu heb ik de spullen weer in hun doos gedaan om terug te brengen bij Alternate
Heb ik een verkeerde hardware configuratie samengeseld? Zijn ze wel compatible met elkaar? Misschien kan ik de voeding en het geheugen uitsluiten, maar ik weet bijna zeker dat de gare Asrock mobo doa is.
Wat denken jullie?
Heeft iemand overigens met ervaring met doa bij alternate? Is de verwachting dat ze het testen en mij direct een nieuw exemplaar geven of zal het zo kunnen zijn dat ik een aantal weken moet wachten? Hier op tweakers las ik namelijk een aantal nare verhalen dat alternate moeilijk doet bij doa artikelen.
Ik heb op afstand gekocht en kan gebruik maken van "de afkoelperiode" en al direct vragen om een ander moederbord, dat ik het verkeerde type heb gekocht met een A55 chip i.p.v. A75 vanwege upgrade mogelijkheden in de toekomst.
Alleen een SATA HDD van 500 GB heeft zelf in bezit.
De kast: MS-Tech LC-01 slimline 400W
Moederbord : Asrock FM2A55M-DGS
Processor : AMD A6-5400K Radeon HD7540D FM2 Box
Zelf had ik nog DDR3-1600 geheugen liggen, namelijk 2x OCZ Gold OCZ3G16002GK
Met een CD-Speler achterwege gelaten heb ik dit weekend de spullen ontvangen van Alternate.
Na het in elkaar zetten blijkt echter het volgende:
- de pc crash regelmatig: o.a. tijdens boot, in de bios of tijdens post.
- windows 8 installatie reboot altijd (tot 20x toe!) tijdens installatie
Het beeld ziet er als volgt uit tijdens een vastloper

En in de bios een vastloper tijdens het bekijken van de temp en voltages

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter heb ik al doorgenomen, maar ik kan zo snel niet iets vinden wat het probleem kan zijn.
Alles was goed aangelosten en de bios defaults ingeladen (alleen boot order had ik aangepast)
Nu heb ik de spullen weer in hun doos gedaan om terug te brengen bij Alternate
Heb ik een verkeerde hardware configuratie samengeseld? Zijn ze wel compatible met elkaar? Misschien kan ik de voeding en het geheugen uitsluiten, maar ik weet bijna zeker dat de gare Asrock mobo doa is.
Wat denken jullie?
Heeft iemand overigens met ervaring met doa bij alternate? Is de verwachting dat ze het testen en mij direct een nieuw exemplaar geven of zal het zo kunnen zijn dat ik een aantal weken moet wachten? Hier op tweakers las ik namelijk een aantal nare verhalen dat alternate moeilijk doet bij doa artikelen.
Ik heb op afstand gekocht en kan gebruik maken van "de afkoelperiode" en al direct vragen om een ander moederbord, dat ik het verkeerde type heb gekocht met een A55 chip i.p.v. A75 vanwege upgrade mogelijkheden in de toekomst.