Niet in mijn ogen. Ik reageerde alleen op Dune die iets zei wat (in mijn ogen nog steeds) niet klopte.
Je zette gewoon een statement neer wat simpelweg niet klopt, accepteer dat dan en laat het daarbij. Ik ga hier niet een behoorlijk offtopic discussie starten om alle links uiteen te gaan zetten waarom het een risico is zonder medeweten van de leverancier naar de fabrikant te gaan.
Fine. Laten we 't dan houden bij de specifieke fabrikant waar 't in dit topic over gaat: Apple.
Apple heeft voor al hun serieuze producten (dwz, niet kabeltjes en hoesjes en dat soort onzin) het zogenoemde AppleCare. Waarmee je direct van Apple een bepaalde periode lang de garantie krijgt dat het product blijft werken volgens de specificaties. De periode varieert aan de hand van het product en of je AppleCare gekocht hebt of bij je product gekregen hebt. Voor zover mij bekend alle producten waarvoor AppleCare bestaat geldt dat je bij het product ook 1 jaar AppleCare gratis krijgt.
Laat 't duidelijk zijn dat alle retailers die Apple producten verkopen weten van AppleCare en je maar wat graag AppleCare verkopen (redelijke marge, minder kosten in geval van defecten). Ik heb ook nog nooit van een Apple retailer gehoord die er een probleem mee had dat een klant bij Apple een reparatie heeft laten uitvoeren onder AppleCare.
edit: jezus als jij steeds je reacties blijft editen blijven we bezig

Er staat gewoon in de wet dat je de verkoper op de hoogte moet stellen. Dat in praktijk winkels er niet moeilijk over zullen doen als je naar de fabrikant gaat, staat volledig los van de vraag wie verantwoordelijk is. Je moet simpelweg altijd met de verkoper overleggen, dus doe je dat niet, dan heb je hier je wetsartikel die je dat risico nog eens duidelijk maakt
http://www.wetboek-online...etboek%20Boek%207/23.html
Dat artikel heb ik uiteraard gezien en dat leek me het enige wat potentieel relevant zou kunnen zijn. Echter:
• Na reparatie door de fabrikant voldoet het product weer aan de overeenkomst (is allicht de bedoeling, en als dat niet zo is dan heeft de verkoper daar niets meer mee te maken inderdaad)
• Ik zie 't niet zo dat nonconformiteit één groot incident is; als een product voldoet aan de overeenkomst middels reparatie door de fabrikant kan hetzelfde product later nog een keer stuk gaan en dus niet meer voldoen aan de overeenkomst. En dan begint het riedeltje weer van voor af aan.
En mocht je 't echt op supersafe willen spelen: door Apple laten repareren en de verkoper op de hoogte stellen van hetgeen gebeurd is.
[
Voor 29% gewijzigd door
CyBeR op 27-01-2013 23:59
]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.