Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tristandb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-07 19:23
Ik ben op zoek naar een OS of een programma (zoiets als Windows Media Center) dat ik kan gebruiken om op de computer te zetten die bij de tv komt te staan.
Omdat wij tegenwoordig enkele tablet's (2x Nexus 7) in huis hebben zou ik het mooi vinden deze te kunnen combineren, zoals ook op de reclames van de nieuwste Sony en Samsung TV's te zien is. Ook zou ik het handig vinden om deze apparaten te kunnen gebruiken als 'muis' of toetsenbord.
Zelf heb ik gekeken maar WMC voldoet niet aan mijn eisen, omdat er geen ondersteuning voor Android (of wat dan ook), bevalt dit mij niet. Wat mij wel bevalt aan WMC zijn de grote letters en het ontwerp. Wel vind ik het jammer dat deze software geen Youtube ondersteunt.
Graag zou ik willen weten of een van de Tweakers een goed OS of programma weet dat geschikt is voor weergave op een televisie dat ondersteuning biedt voor externe interfaces en (eventueel) ondersteuning voor Youtube biedt. Ook zou het fijn zijn als de computer gebruik kan maken van netwerkshares.
Tristan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselross
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-07 22:06
Ik weet niet hoe het zit met externe interfaces maar kijk eens naar XBMC.
Misschien kan je daar iets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meikrekel
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-01 17:37
Zoals dieselross al zei is XBMC waarschijnlijk wat je zoekt: www.xbmc.org

Ikzelf gebruik XBMC de hele dag door. Het is mogelijk om XBMC als besturingssysteem te installeren of als programma voor Windows, Linux, MAC OS X en zelfs Android en iOS. Er bestaat voor Android een officiële app die je als afstandsbediening kunt gebruiken.

Youtube zit niet out-of-the-box in XBMC, maar is wel te installeren via een plugin. Netwerkshares zijn ook geen probleem.

Zo ziet XBMC eruit trouwens:
Afbeeldingslocatie: http://xbmc.org/wp-content/uploads/2012/11/xbmc_beta_front.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tristandb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-07 19:23
Mijn dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-05 22:24
Voor steamen naar je ipad/tables/iphone e.d. kijk eens naar Plex.
is ook een afgeleide van XBMC, maar dan met de streaming mogelijkheden erbij.
een machine Plex hoef je niet aan een tv of monitor te zetten.
( zie http://www.plexapp.com/ )

ehhh.. noppes