[W7] Express Cache op Samsung Series 5

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainCapslock
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-02 17:04
Gisteren heb ik een nieuwe laptop (Samsung series 5) gekocht. Deze heeft een ~24gb SSD en een grotere HDD.

Op de achtergrond draait een programma "Express Cache". Maar dit programma is continue bezig met schrijven van en naar de schijf. Dit irriteert me mateloos, ik wil immers zo lang mogelijk met de batterij doen.

Nu is mijn vraag:
Is het niet veel handiger om Windows 7 op de SSD te installeren en de HDD voor data en software te gebruiken?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jWCailO.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lani100
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-07 19:42
24 gb is niet echt genoeg voor windows 7 zeker als er nog wat updates en dergeljke bij komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainCapslock
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-02 17:04
Bedankt voor je reactie.

Ik denk dat dat wel mee valt. Al mijn laptops en desktops zitten tussen de 8gb en 16gb.

Zo lang de hibernation file maar niet in de Windows folder terecht komt moet het wat dat betreft hopelijk wel goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:20
Probeer het zou ik zeggen, ik denk ook dat 24GB te weinig is :) En de hibernation/swap files wil je juist ook op je SSD zetten anders gaat de performance weer achteruit.

En ik vraag me af hoeveel batterij die ExpressCache.exe nou echt verbruikt? Heb je een duidelijke aanwijzing dat ExpressCache.exe heel erg veel CPU gebruikt ofzo? Volgens mij is het verwaarloosbaar in vergelijking met het scherm bijvoorbeeld.

Even gekeken hier op een vers geinstalleerde Windows 8-setup met 4GB RAM. 16GB voor de WIndows-dir. 4,1 GB voor de pagefile, 3,3 voor de hiberfil, 262MB voor de swapfile, 400MB voor de twee Program Files dirs.

[ Voor 20% gewijzigd door Ramon op 27-01-2013 22:52 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/